2013-10-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
"Den enda orsaken de är här, det är att förstöra för oss fotbollsfantaster. Jag vill införa ett maskeringsförbud, så att alla kan gå på fotboll och ha det trevligt."

Jag spyr galla över denna sortens människor. Inte för att han motsätter sig maskering, men personligen så har jag inga problem med att folk väljer att maskera sig. Jag spyr galla över denna sortens människor, för sådana som han, tror att det är han med gelikar som skapar "fotbollsfesten". För det första så är det sällan man får uppleva en "fest" på planen, det vill säga finlir. För det andra så kan spelarna omöjligt spela sämre för att ett hundratal må ha rånarluvor på sig.

Festen sker på läktaren, och alla otroliga spektakel som där genomförs har man ibland och som oftast att tacka de maskerade för. Jag tänker på bränningar. Bränningar som kan väcka elden till liv i hjärtat hos grabben på familjeläktaren. Tifot som avgör att grabben känner att han en dag vill stå där de står och basunera ut sin kärlek till emblemet spelarna bär över hjärtat. Trycket som gör att grabben får uppleva en sådan eufori, så att det enda han tänker på efter matchen, är när han ska få komma tillbaka. Stämningen och upplevelserna som grabben evinnerligt tjatar om, och sångerna som han ständigt sjunger för sin farsa på vägen hem.

Politiker som vill plocka billiga poäng, fy fan. Om vi alla bara hade kunnat visa dessa humbugsmakare och lurendrejare hur "festen" hade tagit sig form utan den aktiva, passionerade ståplatspubliken...

Bränningarna slipper jag helst. Skriver under på tifodelen dock.

Nu senast var det ett skitsnyggt halsdukstifo på MFF ståplats under hymnen, sen tändes det på alla håll och kanter, dels sabbades det vackra himmelsblå havet, dels blev det dimma och uppskjuten matchstart
2013-10-24, 18:29
Avslutad
Citat:
"Den enda orsaken de är här, det är att förstöra för oss fotbollsfantaster. Jag vill införa ett maskeringsförbud, så att alla kan gå på fotboll och ha det trevligt."

Jag spyr galla över denna sortens människor. Inte för att han motsätter sig maskering, men personligen så har jag inga problem med att folk väljer att maskera sig. Jag spyr galla över denna sortens människor, för sådana som han, tror att det är han med gelikar som skapar "fotbollsfesten". För det första så är det sällan man får uppleva en "fest" på planen, det vill säga finlir. För det andra så kan spelarna omöjligt spela sämre för att ett hundratal må ha rånarluvor på sig.

Festen sker på läktaren, och alla otroliga spektakel som där genomförs har man ibland och som oftast att tacka de maskerade för. Jag tänker på bränningar. Bränningar som kan väcka elden till liv i hjärtat hos grabben på familjeläktaren. Tifot som avgör att grabben känner att han en dag vill stå där de står och basunera ut sin kärlek till emblemet spelarna bär över hjärtat. Trycket som gör att grabben får uppleva en sådan eufori, så att det enda han tänker på efter matchen, är när han ska få komma tillbaka. Stämningen och upplevelserna som grabben evinnerligt tjatar om, och sångerna som han ständigt sjunger för sin farsa på vägen hem.

Politiker som vill plocka billiga poäng, fy fan. Om vi alla bara hade kunnat visa dessa humbugsmakare och lurendrejare hur "festen" hade tagit sig form utan den aktiva, passionerade ståplatspubliken...

Väl skrivit!
2013-10-24, 18:54
Medlem
Tebos avatar
Hur kommer det sig förresten att det blir så mycket rök efter bränningar nu för tiden? Har inget minne av att det var så för en fem-tio år sedan.
2013-10-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Hur kommer det sig förresten att det blir så mycket rök efter bränningar nu för tiden? Har inget minne av att det var så för en fem-tio år sedan.

Det bränns fler pjäser per bränning nu än vad det gjorde för 5-10 år sedan.
2013-10-24, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo

Fler täta/moderna arenor med tak som sträcker sig längre inåt planen vilket gör att röken fångas upp istället för ut i det vilda.

Fler bengaler nu för tiden också.
2013-10-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Jag visste inte det förut, men sen började jag hänga på Flashback.

Edit: Vad tycker du är fel med Flibbens filmer?
Jag vet inte riktigt.. men det är något jag inte gillar. Tycker han har fått en överdriven "status" i bajenkretsar. Vissa sekvenser är dock riktigt schyssta. Men njaaeaea... IndipendentiUltras gjorde ju ett par schyssta också, olika lag dock.
2013-10-24, 20:24
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Jag vet inte riktigt.. men det är något jag inte gillar. Tycker han har fått en överdriven "status" i bajenkretsar. Vissa sekvenser är dock riktigt schyssta. Men njaaeaea... IndipendentiUltras gjorde ju ett par schyssta också, olika lag dock.

Jag diggade IndipendentiUltras som fan! Verkar dock som att användaren är borttagen från YT. Vet du om det går att att se filmerna på någon annan site?
2013-10-24, 20:25
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Jag förstår. MrGlao brukar göra ganska sjyssta filmer, men har tyvärr hamnat lite i skymundan.
2013-10-24, 20:27
Medlem
Wads avatar
Citat:
Jag diggade IndipendentiUltras som fan! Verkar dock som att användaren är borttagen från YT. Vet du om det går att att se filmerna på någon annan site?

Är det dom här du menar?

http://www.youtube.com/watch?v=CT9FLu7pXFs

http://www.youtube.com/user/Indipendentiultras?feature=watch
2013-10-24, 20:41
Medlem
Grejen med flibben är att han är såpass "intim" med andra på bortaresor och så att hans filmer blir speciella. Just därför tycker jag flibben är bättre än typ Sofialäkatren och pestivajk som inte gör intervjuer och dylikt.

Såg förövrigt att Falkenberg har en person som själv sagt att han tagit inspiration från flibben.
Riktigt kul att följa hans filmer. http://www.youtube.com/user/SkagerfaltsFFFilmer?feature=g-high-a
2013-10-24, 20:42
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Är det dom här du menar?

http://www.youtube.com/watch?v=CT9FLu7pXFs

http://www.youtube.com/user/Indipendentiultras?feature=watch

Där ser man, tack! Tråkigt att flertalet inte går att se i Sverige. Går det att lösa på något vis med proxy-tjohotjohi?
2013-10-24, 20:43
Medlem
Tycker även jag att Indipendentiultras filmer är feta, synd att kvalitén suger skit nu för tiden bara.. Någon som vet något om han? Typ varför han slutade filma

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in