Citat:
Ursprungligen postat av
tardumej?
Grejen är att det är inte en rättighet att "inte sälja TV för några hundra" när du inte har pengar att betala tak över huvudet eller mat på bordet. Att ha möbler som kan vara värda flera tusen när du inte har mat för dagen eller mat till dina barn, där är inte heller någon rättighet. Har utrustat många lägenheter upp till 3

r för 1500-2000 spänn, inkl soffa och tv. Det går. Inte särskilt kul, men mat på bordet och kunna faktiskt få behålla sitt boende är mycket roligare.
Jo, jag gjorde själv så när jag satte bo för över 20 år sen. Enkla saker och köpte lite i taget. Grejen är ju den att de har ju ändå möbler när de är på återbesök. Med tanke på de små pengarna de fått in, hur har de då fått tag i möbler, okej det kan vara gåva från nära och kära.
Ofta tycker jag det verkar som så att det inte spelar någon större roll för slutresultatet om de fått in typ 10 lök eller inte. Jag menar att mycket görs nog bara för sak skull.
Sen verkar ju väldigt många unga tro att de ska få samma levnadsstandard som ett fullarbetande medelålders par så fort de flyttat hemifrån.