2013-10-18, 01:48
Medlem
Hemsk människosyn i den här tråden, troligtvis är ni som gör narr utav deltagarna i ännu mer problematiska livssituationer.

Såg det senaste avsnittet och det är tragiskt att läsa vissa av era kommentarer, det angår inte oss för fem öre om hon är tillsammans med en med utländsk härkomst, om hon har förstorat sina bröst och era sexistiska kommentarer är riktigt löjliga. Ni skulle med största sannolikhet göra vad som helst för att få vara med en vacker tjej som Emelie.

Nu är jag förvisso inte ett större fan utav själva programmet eller att människor är villiga att hänga ut sig själv på detta sätt, det angår dock inte oss och era fördömande kommentarer säger mer om er än om någon annan. Det är dock uppenbart att merparten av er som gör narr utav människorna i fråga knappast är några höginkomsttagare eller akademiker heller för den delen.
Citera
2013-10-18, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dowy
Bloggen är kul läsning.....

Börjar med en presentation om att hon gillar lyx, shopping och att stå i centrum.

Nyligen gjorda inlägg visar att hon är tillbaka till det normala med shopping, skönhetsprodukter, fika och utgångar.

Stackars idiot.

Tänker du länka eller är det meningen att vi ska gissa vad hennes blogg har för adress?
Citera
2013-10-18, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Tänker du länka eller är det meningen att vi ska gissa vad hennes blogg har för adress?

Onödigt att länka en gång till när den finns på förra sidan.....#11272
Citera
2013-10-18, 06:25
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Hemsk människosyn i den här tråden, troligtvis är ni som gör narr utav deltagarna i ännu mer problematiska livssituationer.
Vadå hemsk människosyn, vi ser ner på hennes ekonomiska handikapp, ser henne i ett sexistiskt perspektiv och avskyr henne för att hon är en blatteknullare.
Typiska svenssons skulle jag kalla oss.
Citera
2013-10-18, 10:37
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 730221
Vem mer än jag tror hon fortfarande betalar av på pattarna? Inte är väl de äkta?

Från bloggen: "Bara för jag har förstorat mina tuttar går ju inte jag runt i värsta uringade tröjorna."
Citera
2013-10-18, 10:39
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Jävla hora. Typisk iqbefriad blatteknullare

Tycker hon ser ganska fin ut.
Citera
2013-10-18, 11:45
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök
Från bloggen: "Bara för jag har förstorat mina tuttar går ju inte jag runt i värsta uringade tröjorna."
Jag visste det, hon har förstorat pattarna, 100 spänn på att även det var på avbetalning eller att hennes ex pröjsade.
Men vad är det för lögn om uringade tröjor, den hon hade i slutet var ju av den grövre sorten.
Citera
2013-10-18, 11:50
Medlem
730221s avatar
Hon har nu skrivit ett inlägg om sin medverkan
http://brunettemmi.blogg.se/2013/october/lyxfallan.html

Hon påstår att hon skärpt till sig och vi får väl lov att tro henne, hoppas det går vägen för henne men risken är säkert stor att hon trillar dit igen och börjar shoppa.
Citera
2013-10-18, 20:36
Medlem
godboys avatar
Idag, 131018, har Expressen en mini-mini uppföljning med ett antal deltagare från Lyxfällan. Jag tror det är åtta deltagare de talat med. De flesta tycker väl att programmet varit en ögonöppnare och någon enstaka att allt blivit värre efter Lyxfällan.

Grejen är väl den att Lyxfällan knappast är någon undergörare för deltagarna, utan snarare förnedrings-underhållnings TV som är vinklad för att i många fall framhäva deltagarna i sämre dager än vad som egentligen är fallet.

Visst, sen är ju Godboy av uppfattningen att Lyxfällan hjälper vissa par mer än andra. Hos vissa hjälper de till att förhandla om lån och få ner räntor, och andra tvingar de sälja hela bohaget för typ 9.000 kr. Just detta med försäljning av vardagsprodukter, som köksbord, soffa, TV mm ifrågasätter jag till viss del. Man måste ju ha något att sitta på. En TV får man ju inte många kronor för då man får en ny för väldigt lite pengar.

Sen tycker jag att man måste fräscha upp programidén om man ska fortsätta, det är rätt uttjatat. Det går ju i princip alltid enligt samma mönster:
1. Ringer på dörren, "Hej, varför har ni sökt"
2. Obligatorisk rundvandring i bostaden samt att gå igenom historiken kort.
3. Den obligatoriska utskällningen.
4. Reklam
5. Budgettavlan
6. Sälja saker / lägga om lån
7. "Pedagogisk" genomgång med hur mycket räntor osv kostat sista året genom att gå i trappor eller något annat.
8. Reklam
9. Eventuell Loppis / Bankmöte
10. Forts av nr 7
11. Reklam
12. Ny Budgettavla. Man rensar bort typ 10 lök från övrigt och flyttar runt lite blad kolumnerna.
13. Uppföljning "Allt har blivit fantastiskt!!"
14. Gåvan + Tack och hej!

Tycker programmet är för mycket förutsägbart. Man kan absolut fortsätta med det, men man bör byta kostym och ändra upplägget. Är ju inte jättesvårt att fräscha upp. Prospekt som gärna är med lär det ju finnas gott av!

Men ni som deltar i Lyxfällan, kom inte och säg att ni inte vet vad ni ger er in på! Programmet har ju gått i massor av säsonger.
Citera
2013-10-18, 21:56
Medlem
Grejen är att det är inte en rättighet att "inte sälja TV för några hundra" när du inte har pengar att betala tak över huvudet eller mat på bordet. Att ha möbler som kan vara värda flera tusen när du inte har mat för dagen eller mat till dina barn, där är inte heller någon rättighet. Har utrustat många lägenheter upp till 3r för 1500-2000 spänn, inkl soffa och tv. Det går. Inte särskilt kul, men mat på bordet och kunna faktiskt få behålla sitt boende är mycket roligare.
Citera
2013-10-18, 22:56
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Grejen är att det är inte en rättighet att "inte sälja TV för några hundra" när du inte har pengar att betala tak över huvudet eller mat på bordet. Att ha möbler som kan vara värda flera tusen när du inte har mat för dagen eller mat till dina barn, där är inte heller någon rättighet. Har utrustat många lägenheter upp till 3r för 1500-2000 spänn, inkl soffa och tv. Det går. Inte särskilt kul, men mat på bordet och kunna faktiskt få behålla sitt boende är mycket roligare.

Jo, jag gjorde själv så när jag satte bo för över 20 år sen. Enkla saker och köpte lite i taget. Grejen är ju den att de har ju ändå möbler när de är på återbesök. Med tanke på de små pengarna de fått in, hur har de då fått tag i möbler, okej det kan vara gåva från nära och kära.
Ofta tycker jag det verkar som så att det inte spelar någon större roll för slutresultatet om de fått in typ 10 lök eller inte. Jag menar att mycket görs nog bara för sak skull.

Sen verkar ju väldigt många unga tro att de ska få samma levnadsstandard som ett fullarbetande medelålders par så fort de flyttat hemifrån.
Citera
2013-10-24, 20:00
Medlem
svampgaffels avatar
Sådärja. Då samlas vi igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in