Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag kan ju inte direkt påstå att jag tycker MB/AN verkar vara kandidater till att göra något så utstuderat, genialiskt och brutalt och i åtminstone svensk kriminalhistoria fullständigt unikt och exempellöst. Eller får du intryck av dem som några kriminalgenier när du läser förhör? Hur förklarar du hennes FB-kommentarer dagarna efter mordet som drog uppmärksamheten till dem. Känns inte direkt som något en inblandad i en sataniskt genial konspiration skulle göra va? Och borde inte deras redogörelser för det exakta innehållet i lördagskvällen vara mer synkade?
Alltså jag vacklar fortfarande mellan KJ och plantering... Känner att andra spår än KJ inte alls är undersökta i den omfattning de borde. Just pga detta (i mina ögon grava misstag) kan det hända att KJ frikänns även om han de facto är mördaren. Inte roligt för Bodensarna då.
Om man ponerar att MB är inblandad är min förstahandsgissning att han gjort detta
utan AN´s vetskap (i maskopi med sin bror, alternativt en torped/yrkeskriminell person). Om man läser förhören med MB och AN så framgår det att det var först 9/5-13 som AN fick vetskap om att MB faktiskt hade haft sex med VB. Det var väl på kvällen/natten den 9-10/5 som AN skrev det hon gjorde ang kackerlacka etc. Eftersom hon då var i chocktillstånd känns det hon skrev mer förståeligt.
I andra hand är både MB och AN inblandade.