2013-10-24, 15:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
I AN:s hjärna kan alltså tankar om repressalier av något slag ha legat och grott under lång tid innan det brast och mord på Vatchareeya Bangsuan sågs som den slutgiltiga lösningen på ett problem som gnagt på psyket i närmare ett år, och som på senare tid verkade ha tilltagit med tanke på den ofattbara mängd sms VB bombat maken MB med under våren. Paret MB/AN verkar ha ett betydligt starkare motiv än KJ att till varje pris få bort VB. VB måste ha uppfattats som en oerhörd psykisk belastning på AN och MB, ett allstädes närvarande orosmoment. Hade VB fått fortsätta, och MB inte förmått hålla fingrarna och annat i styr, kanske äktenskapet mellan MB/AN slagits i spillror. Den enda preventiva, effektiva, åtgärden man kom på var att döda VB ? Men jag tror att KJ har ett eller ett par fingrar med i spelet. Att KJ tog VB till den plats där det mordlystna paret väntade och att även KJ var framme med någon typ av eggvasst föremål. Samt under tortyren, vad nu denna bestått av.

Ja, vem/vilka som har motiv att ta VB av daga är helt uppenbart!!! Som ett skolexempel i kriminologi. Nu pekar ju dock de flesta "hårda" bevis på KJ och det är väldigt långsökt att tro att han skulle vara i maskopi med det gifta paret. Men, det är nästan skönlitterärt detta att AN säkert går omkring och önskar livet ur VB och så plötsligt hörsammas hennes böner... Mycket märklig historia indeed.
Citera
2013-10-24, 16:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det uppger AN ja, men det förklarar inte familjernas missämja gentemot VB. Hon var inte okänd för någon av familjemedlemmarna.
OY fick ett PM:

https://www.flashback.org/sp43437888

Alla visste garanterat att VB vänsterprasslar med pappa, förstår du inte om det kan störa relationerna? Barnen borde vid det här laget även ha lite svårt för sin far. Att han prasslar med barnens bekant, tror knappast att de var nära vänner, måste kännas riktigt fel. Förstår du inte det?
Citera
2013-10-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det uppger AN ja, men det förklarar inte familjernas missämja gentemot VB. Hon var inte okänd för någon av familjemedlemmarna.
OY fick ett PM:

https://www.flashback.org/sp43437888

Det här PMet skrevs in här elva dagar efter mordet/ försvinnandet.
Innan VBs skändade kropp blivit funnen och innan KJ blivit häktad.
Vem är denna granne? Hur kan denne veta detta? Var ölen och
skjutsen allmänt känt elva dagar efter den 4/5?
VB var en gång i tiden vän med ANs dotter. Var inte KJ vän med MBs son?
Citera
2013-10-24, 16:15
Medlem
nollans avatar
Citat:
[...] Samt under tortyren, vad nu denna bestått av. Ett fullt möjligt scenario.
Varifrån kommer uppgifterna om tortyr? Har sett det lite varstans i tråden och försökte söka i FUP på nyckelord men hittade inget?
Citera
2013-10-24, 16:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Lägg ner dina dåliga teorier om att hon hade språk svårigheter, hon gick på universitet. I jakten på evig kärlek använde hon sig till männen att låtsas vara gravid. Säkerligen många unga tjejer som gjort det under alla tider. Har själv råkat ut för en sån tjej i min ungdom.

Hon hade språksvårigheter, hon kunde inte lika bra svenska som en infödd. Skriv gärna ihop ordet så blir det riktigt. Vad gäller studenters språkförmåga sliter universitetslärare dagligen med att vissa studenter numera har låg läsförståelse och inte ens kan uttrycka sig i skrift. Det är inte gräddan av studenterna som återfinns på universiteten, särskilt inte på vissa linjer.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-24 kl. 16:22.
Citera
2013-10-24, 16:19
Medlem
Cinnabars avatar
Av teckningen att döma har GM koncenterat sig på hjärtat, två stick fram på kroppen, en massa bak på ryggen vid hjärtat. Det förefaller inte som spridd galenskap, utan mer samlad. En övervägd attack, övervägda skador. Enbart de två första huggen framsidan var dödande? Här är då någon som precisionsdödar, en påläst. Vi vet att det är en person som intresserat sig för anatomi här, nämligen den som sitter på rättspsyk. Att personen använt det här redskapet är lite konstigt, hade personen fått för sig att stämjärnet (eller liknande) var bättre än kniv för att hugga? Varför då?

Edit: Vissa tror att aspergers och add räcker för att sitta på rättspsyk, men så är det naturligtvis inte. Det behövs sjukligt tillstånd, eller riktigt farliga störningar.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-24 kl. 16:36.
Citera
2013-10-24, 16:20
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad tror ni om tanken att KJ berättade för VB om att MB hade en till älskarinna till (förutom VB)? Något som KJ fått reda på via en av sina kompisar? Han berättar även vad hon heter och att hon bor i Boden. Älskarinnan har nämligen en son som känner en av KJs kamrater och på det sättet får KJ höra talas om detta. Detta säger han då till VB den aktuella kvällen. Han vill inte röja sin kompis och därför säger KJ inget om detta i förhören. Kanske han t o m inte kommer ihåg vad han sa pga berusningen.

Hur skulle VB då ha reagerat och vad kunde det då ha stått i dessa Sms mellan MB och VB?

Axberg?
Citera
2013-10-24, 16:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Varifrån kommer uppgifterna om tortyr? Har sett det lite varstans i tråden och försökte söka i FUP på nyckelord men hittade inget?

Har inte heller sett någon uppgift om detta i fup:en, men det förekommer i tråden. Trodde någon studerat materialet noggrannare än jag, och att jag möjligen kan ha missat detta. Men det kanske inte stämmer ..
Citera
2013-10-24, 16:56
Medlem
Citat:
Har inte heller sett någon uppgift om detta i fup:en, men det förekommer i tråden. Trodde någon studerat materialet noggrannare än jag, och att jag möjligen kan ha missat detta. Men det kanske inte stämmer ..

Det finns inget som tyder på tortyr i den rättsmedicinska undersökningen. Om det förekommit någon psykisk tortyr kan jag dock inte uttala mig om
Senast redigerad av CrAcKmAn 2013-10-24 kl. 17:00.
Citera
2013-10-24, 17:07
Medlem
henki420s avatar
Är det konstaterat att styckningen skedde postmortem?
Citera
2013-10-24, 17:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Det finns inget som tyder på tortyr i den rättsmedicinska undersökningen. Om det förekommit någon psykisk tortyr kan jag dock inte uttala mig om

Förvisso förekommer allehanda slags tortyr .. El-tortyr, skenavrättning/skendränkning (waterboarding). Kan den rättsmedicinska undersökningen förbisett sådant ?
Citera
2013-10-24, 17:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Så du menar alltså att KJ gillar att slicka ketchup?

Finns det någon som utför oralsex på någon som är i röda veckan,och finns det någon tjej som tillåter sånt?! Låter i min värld helt bisarrt!
Hon kan ha levt några dagar efter 4/5 och fått mens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in