Citat:
Varför skulle gud inte kunna vara på mer än en sida så länge båda sidorna uppfyller vissa grundkriterier? Vems sida var han på innan JV grundades?
Citat:
Jag har större respekt för någon som säger sig ha Gud på sin sida och är säker på sin sak än någon som bara är mesig och inte vågar stå upp för något.
Vad säger bibeln om sådan arrogans? Vad säger den om ödmjukhet? Vilka skulle ärva jorden?
Citat:
Nu var det inte riktigt så jag sade, jag sade inte "går emot mig". Jag sade att om dom förkastar bibelns budskap så förkastar man Gud, om man förkastar Guds profeter och utsända så förkastar man Gud.
Nej du sa, "om man hatar JV vänder man gud ryggen". I mitt huvud låter det som "Är ni inte med oss är ni emot oss".
Nu säger du tom att alla icke-JV förkastar gud. Ännu värre.
Citat:
Om Jehovas vittnen är Guds utsända eller inte får framtiden visa, jag är övertygad om det.Men bibeln är tydlig med att en stad eller hus som förkastar Guds utsända kommer att få det värre än Sodom och Gomorra:
"Om man inte tar emot er eller lyssnar till era ord, så lämna det huset eller den staden och skaka bort dess damm från era fötter. Sannerligen, det skall bli lindrigare på domens dag för Sodoms och Gomorras land än för en sådan stad."(Matteus 10:14-15 Bibel2000)
"Om man inte tar emot er eller lyssnar till era ord, så lämna det huset eller den staden och skaka bort dess damm från era fötter. Sannerligen, det skall bli lindrigare på domens dag för Sodoms och Gomorras land än för en sådan stad."(Matteus 10:14-15 Bibel2000)
Låter rimligt av den allgode guden. Stäng dörren för ett JV = watch your ass på domedagen.