2013-10-24, 10:51
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
På jobbet, nej. Men såvida de inte har suttit med bankdosan i högsta hugg medans de undersökt någon sjukpensionerad, överviktig fibromyalgiker, så har deras donationer till avpixlat knappast påverkat deras arbete, eller hur?

Fast det är nog inte lönt att argumentera mot någon som skriver sådana poänglösa kommentarer. Din avatar säger allt.
Ifall läkaren är rasist så finns det väll risk för att han är partisk i sitt jobb. Att han behandlar patienterna på olika sätt beroende på etnicitet. Man kan ju anta att han inte bemöter zigenare eller muslimer på samma viss som svenskar, med tanke på vad sajten innehåller för information om dessa grupper. Men du kanske tycker att det avgörande ligger i vart någonstans själva donationen har skett?
Citera
2013-10-24, 10:52
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autonic
Jag blir förvirrad. Har inte det stående budskapet varit att "näthatet" kommer från obildade bönder på landsbygden som inte förstår bättre?

Här målar man plötsligt upp en bild av hur framstående personer i de övre samhällsskikten stöder sidan.

Betyder det att man ljög tidigare eller är det här ett tecken på att den sverigevänliga rörelsen har ett brett folkligt stöd?

Frågan är ju om dessa framstående personer i de övre samhällsskikten ägnar sin tid åt att kommentera på nätet. Kommer det fram att de som figurerar i artikeln också kommenterar så har du rätt, annars pratar du om två skilda saker.
Citera
2013-10-24, 10:57
Medlem
Vidrigt av Aftonbladet, riktigt vidrigt. Nog för att det alltid varit en riktig skittidning, men de intar ständigt nya lågmarker. Om det stämmer att de ringt upp arbetsgivare så är det verkligen helt förkastligt. Vilka sinnessjuka idioter ger sig efter vanliga hederliga svenskar på det här sättet, för att de skänkt några tior eller hundralappar till Avpixlat?

Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt
Läser aldrig avpixlat då jag anser den alldeles för vinklad och förljugen, om man skulle definiera den nätblaskan politiskt ligger den väl närmast SVP, SD hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mojoko
Nu håller jag inte med vare sig SD eller tror på det som står på det extremt vinklade Avpixlat överhuvudtaget. Faktum är att jag är en stor motståndare till både. Dock tycker jag att det är oerhört fel av Aftonbladet att agera såhär. Alla har rätt till sin åsikt, bara för att man inte gillar den kan man inte hänga ut individer sådär.

Nu behöver man förstås inte gilla Avpixlat eller ens tycka att det de skriver om är relevant, men jag förstår inte riktigt inställningen att Avpixlat skulle vara förljuget och att man inte skulle tro på det som skrivs där överhuvudtaget. Vad baserar ni detta på? Avpixlat brukar länka direkt till sina källor, så enkelt att kontrollera om de ljuger mer än källorna.

Avpixlat mörkar väl inte precis att de är vinklade mot just invandringsfrågor och invandringsrelaterade problem som övrig media inte tar upp på samma sätt. De utger sig inte, vad jag vet, för att vara objektiva eller heltäckande. De utgör ett komplement till MSM. Har svårt att se varför man går igång på att de skulle vara vinklade då, när det är en del av konceptet. Värre med MSM, särskilt den statliga, som verkligen går ut med att vara objektiv och saklig men är allt annat än.

Håller med om att Avpixlat spetsar till saker lite väl ibland och raljerar på ett sätt som inte alltid känns så professionellt, men att det skulle vara någon sorts lögnarsite tycker jag inte det finns några belägg för och onödigt att sprida sådana rykten. Fördomar brukar det visst kallas, av de som kan det där.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Samma här.

Är det inte fantastiskt att ju galnare planer Aftonbladet kokar ihop, deste sämre går det? Vartenda försök till drev det senaste året har varit direkt kontraproduktivt och bara lockat fler till den mörka sidan.

Började själv gå från att vara SD-kritiker till att sympatisera med dem efter valet 2010, när övriga politiker och media betedde sig som riktiga svin och dryga översittare mot ett demokratiskt inröstat parti som dessutom är långt ifrån det högerextrema nazistparti de utmålas som. Först en sympati för en underdog, utan att sympatisera med politiken, men sedan allt mer för politiken vartefter övriga partier och media fortsatt mörka, vinkla och förneka. SD har inte behövt göra mer än att existera som alternativ. Efter Reinfeldts idiotiska samarbete med MP för att straffa SD-röstare så var måttet definitivt rågat. Om det bara finns ett alternativ, i riksdagen, som ens gör en ansats att börja ta tag i problemen med invandringen, då finns det bara ett val.
Citera
2013-10-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag förstår faktiskt inte vad du menar!
Kan du förklara då så att även jag som saknar juridisk begåvning fattar!
Ok. Teorin skiljer dig väldigt mycket från praktiken när det kommer till LAS. Framför allt från ett bevishänseende. Du har ju helt rätt i det du skriver, under förutsättning att den anställde har blivit uppsagd utan giltig skäl. För att förklara kort hur man som arbetsgivare kan ge vissa påtryckningar gentemot den anställde, är att man som arbetsgivare kan få den anställde att känna sig malplacerad på jobbet. Inte svårt att mobba/frysa ut en anställd utan för den saken göra sig skyldig till bestämmelserna som är till fördel för arbetstagaren. Sådana konsekventa handlingar är väldigt svåra att lagreglera, framför allt från ett bevisperspektiv. Bl.a. är det därför det skiljer sig från teorin från praktiken. Lite grann som sju-klöverns invandringspolitik.
Skriver från mobilen så jag kommer inte återge några förarbetsuttalanden eller lagrum för källhänvisningar.
Citera
2013-10-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Ifall läkaren är rasist så finns det väll risk för att han är partisk i sitt jobb. Att han behandlar patienterna på olika sätt beroende på etnicitet. Man kan ju anta att han inte bemöter zigenare eller muslimer på samma viss som svenskar, med tanke på vad sajten innehåller för information om dessa grupper. Men du kanske tycker att det avgörande ligger i vart någonstans själva donationen har skett?

En läkare är ibland tvungen att vara "rasistisk", och framförallt fördomsfull, och behandla olika patienter på olika sätt efter etnicitet. Eftersom det finns genetiska skillnader mellan olika etniciteter som kan påverka behandling, doser och risker för olika sjukdomar och tillstånd.

Riktig tramsdiskussion att just läkare inte skulle kunna ha privata åsikter om samma saker som alla andra p.g.a. av sitt yrke. Vad det handlar om är förstås att vara professionell nog att skilja på jobbet och egna åsikter, något de flesta läkare har den kognitiva kapaciteten att göra, till skillnad från belackarna som drar slutsatser från hur de själva fungerar.
Citera
2013-10-24, 11:04
Medlem
skickade detta till Viktklubb för en stund sedan:

Hej Viktklubb!
Jag ser att ni är annonsör på Aftonbladet.
Och jag har lite funderingar angående det. Det är så att Aftonbladet har dragit igång vad det verkar en slags hatkampanj mot oliktänkande, då de gör intrång hos den politiska bloggen Avpixlat, och försöker leta rätt på de människor som donerar pengar till denna sajt.
Man kan verkligen ha synpunkter på Avpixlats verksamhet, men vi lever i en demokrati. Jag anser inte att det är värdigt vår demokrati att Aftonbladet ska hålla på med såna här förföljelser och driva sådana här hat- och hetskampanjer i syfte att skrämma folk till tystnad, när man har en annan politisk övertygelse än dem. Aftonbladet har en ständigt sjunkande upplaga, och ett lågt förtroende hos allmänheten, och detta var verkligen ett nytt lågvattenmärke.

Det här var droppen för mig, och jag kommer aldrig mer köpa ett lösnummer av Aftonbladet, eller att läsa tidningen på nätet. Och många verkar tänka i samma banor som mig när man gör en snabb koll på olika diskussionsforum på nätet.

Jag har nu en fråga till er, är den här hatiska och antidemokratiska kampanjen något som Viktklubb ställer upp på, och vill förknippas med?

Med Vänliga Hälsningar
XXXXXXXX
Citera
2013-10-24, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Undrar om de har röda eller vita skjortor?

Aftonbladet har nog blodsröda skjortor till minne av kommunismen 100 miljoner människor för tidiga död.
Citera
2013-10-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Precis samma retorik SD använder gällande invandrare. "Alla invandrare är våldtäktsmän och parasiterar på det svenska välståndet."

Ta och drick en pucko, pucko.

Gå och lägg dig ditt lilla förvirrade vänsterpatrask, vinden vänder.

Citat:
Ursprungligen postat av Varan-TV
skickade detta till Viktklubb för en stund sedan:

Hej Viktklubb!
Jag ser att ni är annonsör på Aftonbladet.
Och jag har lite funderingar angående det. Det är så att Aftonbladet har dragit igång vad det verkar en slags hatkampanj mot oliktänkande, då de gör intrång hos den politiska bloggen Avpixlat, och försöker leta rätt på de människor som donerar pengar till denna sajt.
Man kan verkligen ha synpunkter på Avpixlats verksamhet, men vi lever i en demokrati. Jag anser inte att det är värdigt vår demokrati att Aftonbladet ska hålla på med såna här förföljelser och driva sådana här hat- och hetskampanjer i syfte att skrämma folk till tystnad, när man har en annan politisk övertygelse än dem. Aftonbladet har en ständigt sjunkande upplaga, och ett lågt förtroende hos allmänheten, och detta var verkligen ett nytt lågvattenmärke.

Det här var droppen för mig, och jag kommer aldrig mer köpa ett lösnummer av Aftonbladet, eller att läsa tidningen på nätet. Och många verkar tänka i samma banor som mig när man gör en snabb koll på olika diskussionsforum på nätet.

Jag har nu en fråga till er, är den här hatiska och antidemokratiska kampanjen något som Viktklubb ställer upp på, och vill förknippas med?

Med Vänliga Hälsningar
XXXXXXXX

Snacka om att ärkejuden Aschberg har skjutit sig och AB i foten grandluxious.
Citera
2013-10-24, 11:13
Medlem
Hardstekts avatar
Har aftonbladet publicerat fullständiga namn?
Citera
2013-10-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geblod
Mig veterligen blir enbart brottslingar uthängda på AP, inte invandrare i allmänhet.
Men du kanske anser att det är brottsligt att donera pengar till en tidning som inte är aftonbladet eller expressen.. vem vet?

Tja, att svartmåla ALLA invandrare som muslimer som försöker parasitera på Sverige, förökar sig som kaniner etc. anser jag inte som en seriös tidning.
Nej, tycker självklart inte att det är brottsligt. Använd inte den retoriken är du snäll. Du förlöjligar bara dig själv. Vill precis som du (vild gissning) kasta ut alla invandrare som inte sköter sig. Finns inget vidrigare än folk som pedofiler, våldtäktsmän etc. Lite väl OT, men ja.
Precis som du vill veta vilken neger det är som har gängknullat grannens blonda oskyldiga dotter, så vill jag veta bonnapågen som donerar pengar till AP. Ren nyfikenhet, gulligt visst?
Citera
2013-10-24, 11:17
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Ok. Teorin skiljer dig väldigt mycket från praktiken när det kommer till LAS. Framför allt från ett bevishänseende. Du har ju helt rätt i det du skriver, under förutsättning att den anställde har blivit uppsagd utan giltig skäl. För att förklara kort hur man som arbetsgivare kan ge vissa påtryckningar gentemot den anställde, är att man som arbetsgivare kan få den anställde att känna sig malplacerad på jobbet. Inte svårt att mobba/frysa ut en anställd utan för den saken göra sig skyldig till bestämmelserna som är till fördel för arbetstagaren. Sådana konsekventa handlingar är väldigt svåra att lagreglera, framför allt från ett bevisperspektiv. Bl.a. är det därför det skiljer sig från teorin från praktiken. Lite grann som sju-klöverns invandringspolitik.
Skriver från mobilen så jag kommer inte återge några förarbetsuttalanden eller lagrum för källhänvisningar.

Ja, OK. Nu förstår jag vad du menar och jag är helt med på noterna. Men det jag reagerar lite över är SNABBHETEN...hinner man verkligen mobba ut någon på en dag? Brukar inte sådant ta några månader innan den anställde bryter ihop...?
Citera
2013-10-24, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Det som är skrämmande är hur AB verkligen bedriver en riktig hets/häxjakt på människor, och vem som vill leva i en demokrati fortsätter läsa AB?

Jag har haft ett otroligt börsår, upp 174%, jag kommer som julklapp ge AP 5000kr, jag gillar personligen Friatider mer och jag läser inte ens någon av dem, men stödjer så klart deras sak.

Donera gott folk, vi slåss för fan för själva konceptet demokratin nu.
Jag skulle inte få för mej att donera till den sajten. De är extrema kvinnohatare där, alla hatar svenska kvinnor och tycker vi borde bytas ut mot invandrarkvinnor, som bara är så mycket bättre.
Jag håller med om att de är en hatsajt, en kvinnohatsajt.
Likadant med aftonbladet, de är en antivitsajt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in