Vidrigt av Aftonbladet, riktigt vidrigt. Nog för att det alltid varit en riktig skittidning, men de intar ständigt nya lågmarker. Om det stämmer att de ringt upp arbetsgivare så är det verkligen helt förkastligt.
Vilka sinnessjuka idioter ger sig efter vanliga hederliga svenskar på det här sättet, för att de skänkt några tior eller hundralappar till Avpixlat?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bajskatt
Läser aldrig avpixlat då jag anser den alldeles för vinklad och förljugen, om man skulle definiera den nätblaskan politiskt ligger den väl närmast SVP, SD hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mojoko
Nu håller jag inte med vare sig SD eller tror på det som står på det extremt vinklade Avpixlat överhuvudtaget. Faktum är att jag är en stor motståndare till både. Dock tycker jag att det är oerhört fel av Aftonbladet att agera såhär. Alla har rätt till sin åsikt, bara för att man inte gillar den kan man inte hänga ut individer sådär.
Nu behöver man förstås inte gilla Avpixlat eller ens tycka att det de skriver om är relevant, men jag förstår inte riktigt inställningen att Avpixlat skulle vara
förljuget och att man inte
skulle tro på det som skrivs där överhuvudtaget. Vad baserar ni detta på? Avpixlat brukar länka direkt till sina källor, så enkelt att kontrollera om de ljuger mer än källorna.
Avpixlat mörkar väl inte precis att de är vinklade mot just invandringsfrågor och invandringsrelaterade problem som övrig media inte tar upp på samma sätt. De utger sig inte, vad jag vet, för att vara objektiva eller heltäckande. De utgör ett komplement till MSM. Har svårt att se varför man går igång på att de skulle vara vinklade då, när det är en del av konceptet. Värre med MSM, särskilt den statliga, som verkligen går ut med att vara objektiv och saklig men är allt annat än.
Håller med om att Avpixlat spetsar till saker lite väl ibland och raljerar på ett sätt som inte alltid känns så professionellt, men att det skulle vara någon sorts lögnarsite tycker jag inte det finns några belägg för och onödigt att sprida sådana rykten. Fördomar brukar det visst kallas, av de som kan det där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaiser Chief
Samma här.
Är det inte fantastiskt att ju galnare planer Aftonbladet kokar ihop, deste sämre går det? Vartenda försök till drev det senaste året har varit direkt kontraproduktivt och bara lockat fler till den mörka sidan.
Började själv gå från att vara SD-kritiker till att sympatisera med dem efter valet 2010, när övriga politiker och media betedde sig som riktiga svin och dryga översittare mot ett demokratiskt inröstat parti som dessutom är långt ifrån det högerextrema nazistparti de utmålas som. Först en sympati för en
underdog, utan att sympatisera med politiken, men sedan allt mer för politiken vartefter övriga partier och media fortsatt mörka, vinkla och förneka. SD har inte behövt göra mer än att existera som alternativ. Efter Reinfeldts idiotiska samarbete med MP för att straffa SD-röstare så var måttet definitivt rågat. Om det bara finns ett alternativ, i riksdagen, som ens gör en ansats att börja ta tag i problemen med invandringen, då finns det bara ett val.