2013-10-24, 09:43
Medlem
Tack Aftonhoran! Donerade 200kr till AP och 100kr till FT bara i farten.

Jag fyller år i dag omvänd present.

Aftonhorans upplaga och annonsintäkter sjunker som en STEN.
Avpixlats "upplaga" ökar och de får pengar trots att deras produkt är gratis!

"How do you AB like them apples?"

Förstår deras desperation.
Citera
2013-10-24, 09:50
Medlem
För att stödja fria tidningar skulle det skapas köp ingen tidning denna veckan,så att dom går i konkurs.
Citera
2013-10-24, 09:57
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varan-TV
Alla i tråden:

Borde vi inte alla ta och maila Aftonblaskans annonsörer och fråga hur de ställer sig till det här?

Och säga att man aldrig nånsin kommer läsa AB om det ska behöva vara på det här viset???

Men hade jag inte läst aftonbladet så hade jag inte blivit påmind om att det nog är dags att skänka en slant till avpixlat.
Citera
2013-10-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kanske lite OT, men är det inte fortfarande möjligt att göra en inbetalning anonymt? Förr i tiden, när Posten fanns kvar, så kunde man gå in på ett postkontor, fylla i en inbetalningsblankett, gå till kassan och betala in pengarna. Men man var väl inte tvungen att ange avsändare? Eller i alla fall behövde man inte visa legitimation för en inbetalning?

Kanske kan folk gå till Forex eller liknande företag som sysslar med betalningar? Vi borde tipsa om denna möjlighet i så fall!

Det går alldeles utmärkt att gå till Forex och göra en insättning.

Men gör det som sagt kontant. Om det är så små belopp behöver de inte fråga dig var pengarna kommer ifrån och det behövs ingen avsändare.

Jag funderar också på sätta in lite pengar till AP. Mest för jag retar mig på dagens fascistjournalister och Aftonbladets sviniga hantering av detta. Och att det misstänkligen kan ligga ett brott bakom uppgifterna vilket jag tycker är oetiskt att använda sådana uppgifter som journalist.

Tycker det är att gå alldeles för långt att kontakta donatorers arbetsgivare och förstöra för dem. Då blir det personligt. De kanske förstör hela livet för dessa personer för att skrämma andra att donera.

Det är inte journalistik.
Citera
2013-10-24, 10:15
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Samma här.

Är det inte fantastiskt att ju galnare planer Aftonbladet kokar ihop, deste sämre går det? Vartenda försök till drev det senaste året har varit direkt kontraproduktivt och bara lockat fler till den mörka sidan.
Ja, det känns ju onekligen som om AP får en hel del gratis. Om det nu inte är som så att allt det här (ABs handlande inkluderat) ingår i något otroligt sofistikerat PR arbete som totalt gått över huvudet på mig förstås.

Det är inte AB som är infiltrerat av AP och inte tvärt om?
Citera
2013-10-24, 10:25
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Det cirkulerar nu än så länge obekräftade rykten om att en eller flera av dessa donatorer nu ska ha fått sparken till följd av detta. Vi emottar med tacksamhet bekräftelser och mer uppgifter om detta

Jag vill gärna hålla mig neutral i denna debatt men just det här reagerade jag på...
Har dom sparkat folk så direkt? Vad hände med uppsägningstid? Förhandling med
facket? Och har arbetsgivaren helt sonika kallat in dom och sagt: "Ja, du förstår, en
journalist från aftonbladet berättade att du har donerat till avpixlat. Och det förstår
du väl, att vi inte kan ha sådana som dig här...!"
Citera
2013-10-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Tycker det är att gå alldeles för långt att kontakta donatorers arbetsgivare och förstöra för dem. Då blir det personligt. De kanske förstör hela livet för dessa personer för att skrämma andra att donera.

Det där reagerade jag också på. Aftonbladet sitter alltså och ringer runt till de identifierade donatorernas arbetsgivare. Vad försöker man uppnå genom att göra så? Vill man att den anställde ska förlora jobbet för att denne har en annan politisk åsikt än Aftonbladet?

Det måste vara ett av de grövsta journalistiska övertrampen i svensk historia.
Citera
2013-10-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om inte annat så bekräftar det att vänsterpatrasket har fel när de säger att Sverigedemokrater är obildade bonnlurkar - svart på vitt!

Precis samma retorik SD använder gällande invandrare. "Alla invandrare är våldtäktsmän och parasiterar på det svenska välståndet."

Ta och drick en pucko, pucko.
Citera
2013-10-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag vill gärna hålla mig neutral i denna debatt men just det här reagerade jag på...
Har dom sparkat folk så direkt? Vad hände med uppsägningstid? Förhandling med
facket? Och har arbetsgivaren helt sonika kallat in dom och sagt: "Ja, du förstår, en
journalist från aftonbladet berättade att du har donerat till avpixlat. Och det förstår
du väl, att vi inte kan ha sådana som dig här...!"

Märker att du saknar all form av juridisk begåvning. Oh nej, LAS hjälper inte mig Tycker de gör helt rätt. Häng ut jubelidioterna, precis som alla invandrare blir på AP.

Ps. Kan ni vänta med att böla tills det finns någon säker källa? Helt patetiskt att någon bonnapåg sitter och skriver "ryktet går att en person har blivit sparkad efter detta". Lugn och fin. Hold your horses. Kan gråta tillsammans när det finns säkra källor.
Citera
2013-10-24, 10:42
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Märker att du saknar all form av juridisk begåvning. Oh nej, LAS hjälper inte mig Tycker de gör helt rätt. Häng ut jubelidioterna, precis som alla invandrare blir på AP.

Ps. Kan ni vänta med att böla tills det finns någon säker källa? Helt patetiskt att någon bonnapåg sitter och skriver "ryktet går att en person har blivit sparkad efter detta". Lugn och fin. Hold your horses. Kan gråta tillsammans när det finns säkra källor.

Jag förstår faktiskt inte vad du menar!
Kan du förklara då så att även jag som saknar juridisk begåvning fattar!
Citera
2013-10-24, 10:42
Medlem
Fria Tider skrev en bra ledare på ämnet igår:

http://www.friatider.se/vansteretablissemang-med-ratt-att-doda
Citera
2013-10-24, 10:49
Medlem
Geblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo

Mig veterligen blir enbart brottslingar uthängda på AP, inte invandrare i allmänhet.
Men du kanske anser att det är brottsligt att donera pengar till en tidning som inte är aftonbladet eller expressen.. vem vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in