2013-10-23, 19:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Den som gjort dataintrånget har begått brott, men inte Aftonbladet.

Det är inte första gången som det gjorts dataintrång i syfte att bekämpa folk med "fel" åsikter. Även SD har råkat ut för det.

Det är verkligen bekymmersamt att invandringskritikers politiska motståndare använder kriminalitet i syfte att bekämpa de som tänker fel. Det skapar ett ganska konstigt politiskt landskap när man inte klarar kampen utan att ta till kriminella handlingar.

Kanske har inte Aftonbladet begått ett brott, men systemet påminner lite om arbetsfördelningen bland de organiserade kriminella, t.ex MC-gäng. Topparna gör sällan några brott själva, men däremot har de underhuggare, supportergrupper och "prospects" som begår de grova brotten och utför "skitjobben". Däremot vet alla att det ofta är med topparna goda minne som saker och ting händer, men det går nästan aldrig att bevisa något.
Citera
2013-10-23, 20:02
Medlem
gunnarks avatar
kan berätta att följande personer precis satt in 50 kr var till Avpixlat

Jan Helin
Richard Aschberg
Robert Aschberg
Lena Melin
Lena Sundström
Tomas Matsson
Citera
2013-10-23, 20:10
Medlem
I Sverige måste man tänka på vad man skriver på nätet, vad man säger och vart man donerar pengar.
Känns farligt nära åsiktsregistering.
Citera
2013-10-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Du saknar uppenbarligen all form av kunskap på området. Är man obegränsat skattskyldig i Sverige saknar det betydelse om man låter en del av intäkterna flöda in på ett konto utomlands. Det kan försvåra kontrollen men det är också allt. Det känner alla till utom du och några andra blådårar som tydligen har Horpixlat som er primära kunskapsbank.

Du utgår i sådana fall återigen från att det är Ekeroth som står bakom Avpixlats PayPal-konto, vilket det inte nödvändigtvis behöver vara. Det KAN vara så, men det är inte säkert. Det kan vara någon annan som står bakom PayPal-kontot och det behöver inte ens vara någon som bor i Sverige.

Lite tråkigt att du är så upphetsad av dina egna hånfulla epitet som "blådårar" och "horpixlat" att du helt missar sakfrågorna.
Citera
2013-10-23, 20:18
Medlem
Nu håller jag inte med vare sig SD eller tror på det som står på det extremt vinklade Avpixlat överhuvudtaget. Faktum är att jag är en stor motståndare till både. Dock tycker jag att det är oerhört fel av Aftonbladet att agera såhär. Alla har rätt till sin åsikt, bara för att man inte gillar den kan man inte hänga ut individer sådär.
Citera
2013-10-23, 20:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Det är väll så vitt jag vet exakt samma sätt som maffian arbetar på. Man kommer aldrig upp för att sätta dit dem i toppen av pyramiden.

Jo. Här kan ni läsa lite om hur en gren av "PK-maffian" är uppbyggd:

https://www.flashback.org/t1531407

Journalister, EXPO och AFA-extremister (AFA) samverkar över gränserna.

Det kan inte uteslutas att personer från de organisationer som nämns i den andra tråden varit med på ett hörn. Exempelvis Researchgruppen arbetar ju med att kartlägga "högerextremister".
Citera
2013-10-23, 20:34
Medlem
Tycker det är helt sjukt vilken häxjakt det blivit på folk som donerar pengar eller stödjer olika hemsidor med främlingsfientligt innehåll. Varför granskar inte aftonhoran folk som skänker pengar till terrororganisationer eller extremislamister???

Börjar bli dags att samla folket och gå ut på gator och torg...
Citera
2013-10-23, 20:48
Medlem
Innan Aftonbladets artikel sa laste jag faktiskt inte ens Avpixlat.
Tror jag besokt sidan en handfull ganger!
Sidan i sig ar det absolut inget fel pa, men just att nyheterna alltid ar invandrar-relaterade trottar ut mig i langden.
Jag startade en manadsdonation pa 300kr i manaden! -Mest bara for att javlas med Aftonbladet!

Kan inte fler pers gora samma sak? Starta med 50 SEK, det ar ju knappt en dosa snus i manaden!

Forresten, nagon som vet om Avpixlat far press-stod? (har inte last igenom hela traden)
Citera
2013-10-23, 20:50
Medlem
Zaaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Börjar bli dags att samla folket och gå ut på gator och torg...

Eller snarare samla gnällpatrullen/"folket" i en tråd på flashback.

För övrigt så är det väl inget nytt att lågutbildade är fascismens stormtrupper/aktivister medan höginkomsttagare är finansiärer. Ganska logiskt att stödja en rörelse för "de starkas rätt" ifall en själv är (ekonomiskt) stark.

Så jag tycker inte att listan är så mycket till nyhet. Men kul att se idiothögern klanta till det än en gång
Citera
2013-10-23, 20:53
Medlem
Ghibellinos avatar
Jag kan inte se att AB har begått något brott. De har inte heller publicerat några namn, vad jag vet.

Däremot förtjänar de hård kritik för sina försök att skrämma en opinion till tystnad, vilket jag uppfattar som det "journalistiska" syftet med det hela.

Men vi bör glädjas eftersom detta "scoop" motverkar syftet. Tvärtom, när folk inser att välsituerade medborgare stödjer Avpixlat kommer fler att våga ta ställning, och därmed har ju skrämseltaktiken misslyckats. Till slut får "agendasättande" journalistik av det här slaget ett nyhetsvärde i paritet med att publicera listor över vilka som stödjer Radiohjälpen.

Vi går mot nya tider, och ett förändrat samhällsklimat...
Citera
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaaph
Så jag tycker inte att listan är så mycket till nyhet. Men kul att se idiothögern klanta till det än en gång

Exakt hur har man klantat till det, genom att ha blivit utsatt för brott?
Citera
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Hur gör AB när de bedömer nyhetsvärdet i sina artiklar? De skall inte vara förvånade över att dagspressen går på knäna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in