Citat:
Ursprungligen postat av
Iam1984
Jag tycker inte det är försvarbart att lämna ut någon med namn på offentliga forum,i alla fall utan personens medgivande. Föreläsaren har aldrig tagit ett personligt ställningstagande(mig veterligen) utan föreläser utifrån ett komplext rättsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iam1984
Vi på utbildningen har fått höra att polisens misstankar mot obducenten hade sin grund i ett tidigare ärende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iam1984
Ska försöka se om jag kan få tillgång till förundersökningsprotokollet, dessa misstankarna hade lätt kunna kontrolleras om allmänheten hade ärendet. Vore även intressant att se en förteckning på allt som beslagtagits under ärendets gång.

Helt väntat! Flera personer i tråden vill alltså veta namnet på föreläsaren som pratat om en stuga som skulle disponerats av Teet Härm på 80-talet (och ingen har ännu förklarat vad stugeländet har för betydelse ens), och här kommer reträtten, självklart. Dummaste jag hört, en föreläsare är ju en extremt offentlig person, och om inte annat så kan ju namnet lämnas i PM. Du har ingen existerande föreläsare att förevisa, så enkelt är det.
Jag har tillgång till den offentliga delen av förundersökningen och en komplettering, material som samlats ihop från flera håll under lång tid, ung 4000 sidor sammanlagt, inkl den sk slasken, och jag kan svara direkt nej; Härm introducerades inte i Catrine-utredningen på det sätt som du beskriver, din version är helt inkorrekt. Härm drogs inte in i denna soppa pga kontroversiella föreläsningar.
Jag har läst flera beslagsprotokoll, gällande Härms arbetsrum bla, och de är inte särskilt intressanta alls. Man får iofs en inblick i Härms arbetsmiljö, men ngt thrillerstoff hittar man inte. Alla föremål, ovanliga som vanliga, kan hänföras till arbetet.
Och nu väntar jag på PM. Jag är mkt pålitilig, och jag kommer inte att lämna ut din ömtåliga föreläsares namn.
Däremot kan ju
din trovärdighet komma att kommenteras i tråden