2013-10-23, 19:07
Medlem
Det kan vara så att TH med sin för tiden progressiva stil (se där Hagen) stack ut precis som hans skitsnygga och labila bisexuella tjej som tog livet av sig. Sambon M. gick utmanande klädd och ingen mindre än MDL tipsade polisen om att hon hade en tatuering på ena skinkan. Bara en sådan sak.

TH fick ligga, detta är klarlagt. Dessutom var TH ung och uppenbarligen begåvad. THs genuina intresse och professionalism (han tycks ha varit kunnig, intresserad och villig att utvecklas i en miljö som säkerligen bestod av lokalpolitiska typer som såg om sitt eget hus framför vetenskapen) gick ju inte hem hos dåtidens gybbar o gymmor hos polisen.
Citera
2013-10-23, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Det kan vara så att TH med sin för tiden progressiva stil (se där Hagen) stack ut precis som hans skitsnygga och labila bisexuella tjej som tog livet av sig. Sambon M. gick utmanande klädd och ingen mindre än MDL tipsade polisen om att hon hade en tatuering på ena skinkan. Bara en sådan sak.

TH fick ligga, detta är klarlagt. Dessutom var TH ung och uppenbarligen begåvad. THs genuina intresse och professionalism (han tycks ha varit kunnig, intresserad och villig att utvecklas i en miljö som säkerligen bestod av lokalpolitiska typer som såg om sitt eget hus framför vetenskapen) gick ju inte hem hos dåtidens gybbar o gymmor hos polisen.

Absolut, men nu finns det ju så många omständigheter som talar för att han hade (ja, vi ska tala om detta i dåtid, då detta avser främst 80-talet, när det så att säga mestadels begav sig) en sida som inte varit så särskilt smickrande. Då tänker jag inte minst på vad arbetskamrater, ex-svärmodern och andra berättat om den unge rättsläkaren. "Hörsägen", säger ni, men när man lägger allt detta bredvid det som han verkligen gjort så, så är det inte så lätt - för undertecknad, i alla fall - att börja vifta med hörsägenkortet.
Citera
2013-10-23, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Hagenbach,
Jag skulle gärna vilja ha din respons på mitt inlägg nedan. Vad tror du om jägmästaren och hans datumangivelser?

Det jag känner till om den s.k. jägmästaren är att han ska ha bekräftat vad fotohandlarparet sagt sig ha varit med om, i det att han såg eller åtminstone hörde att fotohandlaren var upprörd (över styckfotona). Detta vittne ska ha varit där den 21/6 1984, säger han själv, då han skulle skaffa sig en eller några fotorullar i samband med ett barnbarns födelsedagsfirande, som han skulle fotografera. Sedan känner jag till att jägmästaren även ska ha känt igen Allmänläkaren (i rättssalen), som den kund som stått och väntat inne i fotobutiken för att betala för de bilder som fotohandlaren upprört sig över. Jag känner inte till något mer om det, i varje fall är det inget annat som jag minns att jag läst om detta, och det beror helt enkelt på att det inte går att hålla alla detaljer i minnet, såvida man inte har ett datorminne förstås. Fallet är i sanning omfattande.
Citera
2013-10-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Skinnkläder har jag läst någonstans men vad är det för otroligt udda med skinnkläder?

2 personer som klär sig i tunna skinnkläder på vintern, en rättsläkare i karriären, föreläsare dessutom, och en pundare, det kan man verkligen kalla udda Och som sagt var, antingen var Catrine sliten, och då borde folk hajat till, särskilt som Teet skulle åkt t-bana på hemmaplan (södermalm), eller så var Catrine fräsch, och då kunde hon förväxlas med ngn annan kvinna, tex Teets flickvän.

Citat:
Och det där med hennes påstådda återfall, du menar alltså att Catrine tog ett litet upphåll från heroinet när hon var i Portugal för att sedan återuppta sitt tunga missbruk så fort hon var tillbaka i Sverige?

Påståendet kommer som sagt var från en person kände Catrine. Och finns det billigt heroin så kan ju en pundare pusta ut lite, tänka om och trappa ner, kanske till och med sluta punda helt och hållet. Lättare att skära ner på knarket och planera, kanske jobba också, om man inte behöver jaga pengar till knark dygnet runt. Det är fullt möjligt att Catrine var en av-och-på-pundare, det finns alla sorters pundare.

Citat:
Catrines huvudsakliga inkomstkälla var väl prostitutionen som jag har fattat? Oavsett om heroinet var "billigt" i Portugal så var det inte gratis, Catrine måste ju ha fått in pengar där nere också på nåt sätt, det kostar att leva som bekant.

Enligt flera vittnen som kände Catrine var Catrine knarklangare, och hon dömdes för bedrägeri, hon hade flera försörjningskanaler. Ett vittne sa att Catrine var stor i heroin, och Anckers sa att han kastade ut Catrine pga knarkaffärer. Catrine kan också ha levt på maken, som var narkotikabrottsling. Och vittnet MB sa också att Catrine langade heroin 1984, i feb/mars, vilket jag skrev om idag. Intressant. Bara några månader innan Catrines död alltså, om MB talade sanning. Länk till mitt inlägg om MB: https://www.flashback.org/sp45803271

Betonandet av Catrines sexsäljande är intressant och lustigt, för under de sista åren verkar S-holm inte ha varit hennes bas, så varför antog man att hon i huvudsak sålde sex, särskilt som flera personer runt henne påtalade hennes langande (cannabis och heroin)? Hon hade knappast hela sitt liv i S-holm, hon hade ett liv utomlands också. Catrine sa i förhör 1982 att hon varit i Portugal i 4 år, och som jag skrivit idag så blir det bara 1,5 år kvar i S-holm de sista sex åren, korta vistelser, uppdelade på 2 perioder ...
Senast redigerad av Eremona 2013-10-23 kl. 21:16.
Citera
2013-10-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Dagispersonalen såg uppenbarligen något som var suspekt (och varför ifrågasätta det?) och de bad Mamman göra en anmälan och om hon inte skulle göra detta, så skulle de göra det.

Du klarar ju inte att bemöta den enklaste invändning, och du klarar inte av att ta ansvar för saker du påstår Jag frågade efter "märkena". Vilka märken? Precisera, visa källa, förklara. Alla vet att du försöker desinformera frenetiskt, du har pysslat med detta i ett halvår ung, så du ska inte tro att du kan försöka plantera korkat skitsnack i tråden
Citera
2013-10-23, 20:45
Medlem
Citat:
Nej, jag skrev inte något om de 15.000 sidorna för att antyda någon tävling, men Styrlin/Nyberg lär ha betydligt mer på fötterna än vad du har eftersom de plöjt sig igenom så många sidor och du inte gjort detsamma.

15 000 sidor, genomtröskade? För en uppsats ? Skulle inte tro det Man skriver inte en uppsats i 4 år. 4 år, alltså den ungefärliga tid det tar att tröska igenom 15 000 A4-sidor och använda materialet till en uppsats, bok osv, om man är arbetsnarkoman. Jag lovar dig att dina fjantiga Diesen-hjälpredor inte plöjde 15 000 sidor. No way Du snackar s-k-i-t. Som vanligt.
Senast redigerad av Eremona 2013-10-23 kl. 21:19.
Citera
2013-10-23, 21:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
15 000 sidor, genomtröskade? För en uppsats ? Skulle inte tro det Man skriver inte en uppsats i 4 år. 4 år, alltså den ungefärliga tid det tar att tröska igenom 15 000 A4-sidor och använda materialet till en uppsats, bok osv, om man är arbetsnarkoman. Jag lovar dig att dina fjantiga Diesen-hjälpredor inte plöjde 15 000 sidor. No way Du snackar s-k-i-t. Som vanligt.

Jag har läst den så kallade uppsatsen, förordet fick mig att fundera starkt på att avstå men efter lite mental träning så gick det vägen.

Vad som har skett är att de har plockat allt som möjligtvis talat emot de anklagade och sedan förvrängt allt, dessutom förstorat upp varje incident som på något sätt kunnat tolkats negativt för läkarparet.
Citera
2013-10-23, 23:12
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Det jag vet är att Putsch och jag delar uppfattning i skuldfrågan och att vi anser att KI inte är oviktigt i sammanhanget.

Japp, en GMP ska man jobba med förutsättningslöst (vilket inte GW gjorde).
Ja, men det var ju inte riktigt ett svar på mitt inlägg så jag omformulerar mig.

Vad är det som får dig att tro att just Rättsläkarstationen skulle vara intressant vid en gärningsmannaprofil om läkarna var okända för den som gjorde profilen? Tror du att en objektiv GMP skulle komma fram till att Rättsläkarstationen var det mest troliga alternativet som brottsplats?

Jag håller med dig om GW:s profil. Jag hoppas att du inte menade att "alla läkarkramare" (eller hur du nu brukar uttrycka dig) tror på GW:s profil.

Jag hoppas även att du kommer ihåg att jag i ett antal inlägg till dig betackat mig för att bli ihopklumpad till någon form av "ni" (läkarvänner, läkarkramare eller dylikt av dig menat nedsättande ord) när det handlar om mina egna åsikter. Jag hoppas att du visar mig den respekten i debatten. Jag tror dessutom att övriga debattörer vill slippa stå för mina åsikter precis som jag vill slippa stå för deras.
Citera
2013-10-23, 23:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag har läst den så kallade uppsatsen, förordet fick mig att fundera starkt på att avstå men efter lite mental träning så gick det vägen.

Vad som har skett är att de har plockat allt som möjligtvis talat emot de anklagade och sedan förvrängt allt, dessutom förstorat upp varje incident som på något sätt kunnat tolkats negativt för läkarparet
.

Man kan kanske säga att Styckmordsmålet är en sorts andlig motpol till PL:s Döden är en man
Faktum är ju att Styrlin/Nyberg som ligger bakom Styckmordsmålet helt enkelt har kommit fram till en helt annan slutsats än vad herr PL har gjort när dom har gått igenom allt material.

PL:s taktik å sin sida är väldigt enkel, han ifrågasätter trovärdigheten hos precis varje vittne som har sagt något som kan tolkas negativt sett ur läkarnas synvinkel.
Resultatet kan beskådas i denna tråd, ett antal personer har blivit så genomindoktrinerade av Däem så att dom kan inte tänka fritt och självständigt längre, det finns inget utrymme för improvisation och alternativa gärningsmän förutom det vanliga gnatandet om Vinof, Bosse, Gonerka osv osv i all oändlighet.
Alla som öppet uttalar att dom tror på läkarnas inblandning blir i princip idiotförklarade, sorgligt men sant, det är bara att läsa igenom tråden de senaste 6 månaderna för den som orkar.
Trist att det har blivit på det här sättet i en så pass intressant tråd.
Citera
2013-10-24, 00:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer

Ok, jättetrevligt att du hyllar honom och hans fd. tjejer i ett inlägg men det är väl inte riktigt det tråden handlar om ?
Om nu allt var frid och fröjd på det sexuella planet för karln, varför i hela fridens namn besöka Malmskillnadsgatan då ?
Det var ju trots allt hela 50 av 130 tillfrågade prostituerade kvinnor som kände igen karln och 23 av dessa påstod att dom haft honom som kund, antingen hade köpet fullbordats eller så hade det hela blivit avblåst av någon anledning.

Jag tror med bestämdhet att de allra flesta tycker att det är i högsta grad olämpligt att i egenskap av rättsläkare befinna sig på en gata där kvinnor säljer sexuella tjänster, många på stritan var missbrukare och flera hamnade till slut också på rättsläkarstationen i Solna där obducenten arbetade, det var inte bara Annika Nordberg som slutade där utan även andra prostituerade kvinnor också varav några blev mördade, tycker inte du själv att det var ytterst olämpligt att överhuvudtaget ens röra sig i dessa kvarter när man är i en så pass speciell position som han faktiskt var i ?
Citera
2013-10-24, 00:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
2 personer som klär sig i tunna skinnkläder på vintern, en rättsläkare i karriären, föreläsare dessutom, och en pundare, det kan man verkligen kalla udda Och som sagt var, antingen var Catrine sliten, och då borde folk hajat till, särskilt som Teet skulle åkt t-bana på hemmaplan (södermalm), eller så var Catrine fräsch, och då kunde hon förväxlas med ngn annan kvinna, tex Teets flickvän.

Skinnkläder mitt i vintern behöver inte vara en plåga, har man bara varmt på fötterna och huvudbonad ute plus handskar så klarar man sig bra
Dom åkte ju dessutom tunnelbana och det kan inte ha varit långt att gå från den till bostaden.
När exakt flyttade obducenten till Täby förresten ?

Det är också mycket märkligt hur lika Catrine och obducentens dåvarande flickvän verkar ha varit ja enligt er läkarvänner då, om dom nu var så oerhört lika varandra så får vi ju automatiskt förklaringen till varför folk inte har reagerat överhuvudtaget när Catrine ska ha åkt tunnelbana med obducenten till Mariatorget
Folk har alltså trott att det var hans dåvarande fästmö.

Själv så är jag oerhört övertygad om att Rådens observation vid Mariatorget tidigt 1984 var rätt och riktig
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-10-24 kl. 01:02.
Citera
2013-10-24, 01:13
Bannlyst
Citat:
Du klarar ju inte att bemöta den enklaste invändning, och du klarar inte av att ta ansvar för saker du påstår Jag frågade efter "märkena". Vilka märken? Precisera, visa källa, förklara. Alla vet att du försöker desinformera frenetiskt, du har pysslat med detta i ett halvår ung, så du ska inte tro att du kan försöka plantera korkat skitsnack i tråden

Att jag "försöker desinformera frenetiskt" är ytterst din egen vanföreställning.

Jaså, du känner inte till vad dagispersonalen såg, när de bytte på den lilla flickan? Trodde du var "insatt"...

Och det är inte jag som hittat på att Styrlin/Nyberg läst sig igenom 15.000 sidor. Det står faktiskt i uppsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in