Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Skinnkläder har jag läst någonstans men vad är det för otroligt udda med skinnkläder?
2 personer som klär sig i tunna skinnkläder på vintern, en rättsläkare i karriären, föreläsare dessutom, och en pundare, det kan man verkligen kalla udda

Och som sagt var, antingen var Catrine sliten, och då borde folk hajat till, särskilt som Teet skulle åkt t-bana på hemmaplan (södermalm), eller så var Catrine fräsch, och då kunde hon förväxlas med ngn annan kvinna, tex Teets flickvän.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Och det där med hennes påstådda återfall, du menar alltså att Catrine tog ett litet upphåll från heroinet när hon var i Portugal för att sedan återuppta sitt tunga missbruk så fort hon var tillbaka i Sverige?
Påståendet kommer som sagt var från en person kände Catrine. Och finns det billigt heroin så kan ju en pundare pusta ut lite, tänka om och trappa ner, kanske till och med sluta punda helt och hållet. Lättare att skära ner på knarket och planera, kanske jobba också, om man inte behöver jaga pengar till knark dygnet runt. Det är fullt möjligt att Catrine var en av-och-på-pundare, det finns alla sorters pundare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Catrines huvudsakliga inkomstkälla var väl prostitutionen som jag har fattat? Oavsett om heroinet var "billigt" i Portugal så var det inte gratis, Catrine måste ju ha fått in pengar där nere också på nåt sätt, det kostar att leva som bekant.
Enligt flera vittnen som kände Catrine var Catrine knarklangare, och hon dömdes för bedrägeri, hon hade flera försörjningskanaler. Ett vittne sa att Catrine var stor i heroin, och Anckers sa att han kastade ut Catrine pga knarkaffärer. Catrine kan också ha levt på maken, som var narkotikabrottsling. Och vittnet MB sa också att Catrine langade heroin 1984, i feb/mars, vilket jag skrev om idag. Intressant. Bara några månader innan Catrines död alltså, om MB talade sanning. Länk till mitt inlägg om MB:
https://www.flashback.org/sp45803271
Betonandet av Catrines sexsäljande är intressant och lustigt, för under de sista åren verkar S-holm inte ha varit hennes bas, så varför antog man att hon i huvudsak sålde sex, särskilt som flera personer runt henne påtalade hennes langande (cannabis och heroin)? Hon hade knappast hela sitt liv i S-holm, hon hade ett liv utomlands också. Catrine sa i förhör 1982 att hon varit i Portugal i 4 år, och som jag skrivit idag så blir det bara 1,5 år kvar i S-holm de sista sex åren, korta vistelser, uppdelade på 2 perioder ...