2013-10-22, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Inget minne från olyckan och en ordentligt sargad kropp till att börja med. Att skriva för att sedan radera det man lade in på på facebook, är troligen mer ett uttryck av att tanke, tid och rum saknar fotfäste än att planerat mygel hos något försäkringsbolag skulle vara orsaken.
Men om man är halvdöd och skriver på Facebook så är nog kroppen i rätt god vigör medans hjärnan nog var sänkt redan innan olyckan

Om man sedan kan röra sig som det ser ut som på Endomondo, tex 1 mil på 50 minuter så är kroppen rätt okey skulle jag påstå!
Citera
2013-10-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacost
Men om man är halvdöd och skriver på Facebook så är nog kroppen i rätt god vigör medans hjärnan nog var sänkt redan innan olyckan

Om man sedan kan röra sig som det ser ut som på Endomondo, tex 1 mil på 50 minuter så är kroppen rätt okey skulle jag påstå!

1 mil på 53 min var innan olyckan. lite lägre hastighet under oktober....
Citera
2013-10-22, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kamrer
1 mil på 53 min var innan olyckan. lite lägre hastighet under oktober....
haha, missade datumet men 3 km på en timme är inte heller invalidfart så han kan inte må så dåligt speciellt om man lyssnar på Rancid
Citera
2013-10-23, 12:41
Medlem
Citat:
haha, missade datumet men 3 km på en timme är inte heller invalidfart så han kan inte må så dåligt speciellt om man lyssnar på Rancid
Kan man ens dra någon slutsats hur killen funkar i övrigt av detta?
Någon skev om hjärnskada. Stämmer det?
Citera
2013-10-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Kan man ens dra någon slutsats hur killen funkar i övrigt av detta?
Någon skev om hjärnskada. Stämmer det?

Han tar i alla fall sina promenader runt sjukhuset i Härnösand. Vet inte vilka slutsatser man kan dra av det.
Citera
2013-10-23, 22:56
Medlem
Härnösands sjukhus har väl knappt akutvård numera. Däremot har de ett riktigt bra rehab. Att han hamnat där tyder på att det handlar om mer än lite brutna ben och mörbultad kropp. Annars hade de garanterat gett honom vård i Örnsköldsvik. Lyckligtvis så anses Härnösands rehab vara ett av de bättre i landet, åtminstone vad gäller rehab efter en stroke.

Edit: En hjärnskada är nog ingen dålig gissning med tanke på vart han är. Jag känner inte till vem han är eller vad som hände där ute på vattnet, men oavsett det så hoppas man självklart på att han blir fullt återställd utan men.
Senast redigerad av dogen 2013-10-23 kl. 22:59.
Citera
2013-10-24, 07:47
Medlem
Om han ska fortsätta sitt liv i Övik så gör han nog bäst i att spela svårt hjärnskadad. Han var inte ok innan och nu har han dessutom 3 liv på sitt samvete. Tror han har fattat att det måste bli den hårda vägen eller fly fältet. Grejen är att det finns folk som redan kollat upp så jag tror att han kommer att få kämpa ordentligt om han ska lyckas få en redan så fucked up stad att gå på det där. Det finns nytagna foton på honom och det är inte värre än någon som vurpat på cykeln.
Snälla Öviksbor ställ inte för hårda frågor till honom nu han kommer ha vääääääääldigt svårt att förstå. Såvida det inte är något som gynnar honom förstås
Citera
2013-10-24, 11:58
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Snart sitter han säkert i nån morgonsoffa och talar ut och söker sympatier.

"Minns ingenting av själva olyckan" brukar det väl vara dom säger till Malou eller någon annan stakande lallare på TV4.
Citera
2013-10-24, 22:14
Medlem
Det är inte klarlagt vem som körde båten och det kommer aldrig heller att kunna bevisas. Klart är däremot att fyra vuxna valde att åka med i båten. Trots att de två som kunde köra var berusade. Klart är att också att alla fick betala ett ohyggligt högt pris för detta felaktiga beslut. De som tror att GÖ spelar sjuk- tänk om.
Citera
2013-10-27, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evert-backstrom
Det är inte klarlagt vem som körde båten och det kommer aldrig heller att kunna bevisas. Klart är däremot att fyra vuxna valde att åka med i båten. Trots att de två som kunde köra var berusade. Klart är att också att alla fick betala ett ohyggligt högt pris för detta felaktiga beslut. De som tror att GÖ spelar sjuk- tänk om.
Det betyder att GÖ nekar till att kört båten, dels för att inte bli åtalad(ifall han körde) dels för att få ut så mycekt pengar som möjligt!

GÖ har väl inte betalat ett så högt pris, han lever och är ute och strosar, skriver på fejjan mm
Citera
2013-10-29, 18:29
Medlem
Citat:
Det betyder att GÖ nekar till att kört båten, dels för att inte bli åtalad(ifall han körde) dels för att få ut så mycekt pengar som möjligt!

GÖ har väl inte betalat ett så högt pris, han lever och är ute och strosar, skriver på fejjan mm

Gabriel nekar inte till att ha kört båten, han kommer inte ihåg och det är dessutom så att han troligen inte körde eftersom Stefan nästan alltid körde själv.
Hur kan du säga att han inte betalat ett högt pris när hans flickvän sedan flera år och hans bästa kompis sedan barnsben har dött.
Det är en tragisk olycka med fyra vuxna som alla kunde ha kört båten och som alla klev ombord frivilligt.
Jag läste i ett tidigare inlägg någon som skrev "välkommen till flashback" när det kommenterades angående det tragiska i att så många gottar sig i andras olycka men jag kan inte annat än att tycka synd om er som inte kan känna någon empati.
Citera
2013-10-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symph
Om han ska fortsätta sitt liv i Övik så gör han nog bäst i att spela svårt hjärnskadad. Han var inte ok innan och nu har han dessutom 3 liv på sitt samvete. Tror han har fattat att det måste bli den hårda vägen eller fly fältet. Grejen är att det finns folk som redan kollat upp så jag tror att han kommer att få kämpa ordentligt om han ska lyckas få en redan så fucked up stad att gå på det där. Det finns nytagna foton på honom och det är inte värre än någon som vurpat på cykeln.
Snälla Öviksbor ställ inte för hårda frågor till honom nu han kommer ha vääääääääldigt svårt att förstå. Såvida det inte är något som gynnar honom förstås

Du skriver att han inte var ok innan vilket tyder på att du känner honom, eller är det baserat på bilder på fejjan?
Min personliga uppfattning om Gabriel är att det är en mycket omtänksam och trevlig människa som varit med om tragisk olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in