Citat:
Ursprungligen postat av
Plogbil
Jag har fortfarande inte hunnit läsa hela fup.
Men har det gjorts några dyk i luleälven öht?
Grymt stor yta och strömmande vatten att söka i men jag ger mig fan på att minst två saknade objekt finns där.
Mobilen hamnade säkert där i panik någon gång under kvällen,om än den hamnar i vatten så är det inte säkert den dör omedelbart för det.
Och 3g-täckningen är nog bristfällig i bottenslammet.

Den är knappast i luleåälv, iaf inte ditslängd samma kväll/natt för han har haft kontroll på vad han gjort ikring mordet och planerat det i sitt huvud och hyfsat förberedd när det väl hände.
Det är ju visserligen nära till hands då han slängde i hunden i älven efter dennes död men jag tror han tillsammans med hennes kläder och möjligen egna persedlar har dumpat dem på plats som han anger i förhören. Med det menar jag att han har stor om inte mycket stor kännedom om olika platser för dumpning av offer mm.
Han styr söken med kompisar som en commander och det finns några intressanta områden,
promenad/cykelbana från torpgärdsleden till sävast där han i mörker sökte med kompisar,
området ovan hans föräldrahem som han sökte med kompisar och bror och lämnade klart till sökledningen,
området FP1/FP2 där han också sökte och senare lämnade klart till polisman i sökstaben,
väderkvarnshöjden som han i förhör nämner hur han skulle dumpa mm vid ett mord.
Han styr och försöker lägga iaf tre områden som "clear" till polis och sökstab, varför.. ja för att där antingen finns offer eller saker från mordet eller senare dumpa offer, persedlar mm i dessa områden.
Vi vet iaf med säkerhet att just FP1/FP2 var ett där man funnit offret.
Polisen har säkert följt upp dessa områden för det har bäring i hans olika förhör och vissa vittnesmål.
Jag tror höstacken gällande mordvapen, persedlar mm finns i någon av dessa områden fast det är en oerhört svår uppgift att hitta dem. Hans mobiltrafik säger inget för han har lämnat mobilen på lämplig plats när han begett sig på dessa resor efter mordet, det ingår i hans plan för han vet att polisen kommer försöka spåra rörelsemönster av en GM.
Här är han ytterst koncentrerad och har en plan och är kalkylerande precis som läraren RN sade i sitt förhör.