2013-10-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Mobilen är inte hittad, då kan vi konstatera att hon verkligen ringde 112* och tryckte på lur så att masten kunde logga ringningen.

Ja, för det har registrerats i nätet som 112a. Läs FUP sidan 873

Edit: Q var snabbare på den bollen...
Citera
2013-10-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Jag fick berättat för mig av en person att MB varit på Kallax Flygplats en gång i samband med att VB var bortrest för att försöka få veta var hon flugit, vilket ju inte gick.
Jag tolkar det som kontrollbehov för att kolla att hon verkligen åkt dit hon uppger.

Givetvis av marginell relevans för detta åtal, men ändå.

Om det är sant är det av betydelse, om han bevakade henne så intensivt. VB återupptog kontakten med både KJ och AF en tid innan hon försvann, kanske var det för att skapa reaktion hos MB.
Citera
2013-10-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Jag har fortfarande inte hunnit läsa hela fup.

Men har det gjorts några dyk i luleälven öht?
Grymt stor yta och strömmande vatten att söka i men jag ger mig fan på att minst två saknade objekt finns där.
Mobilen hamnade säkert där i panik någon gång under kvällen,om än den hamnar i vatten så är det inte säkert den dör omedelbart för det.
Och 3g-täckningen är nog bristfällig i bottenslammet.

Den är knappast i luleåälv, iaf inte ditslängd samma kväll/natt för han har haft kontroll på vad han gjort ikring mordet och planerat det i sitt huvud och hyfsat förberedd när det väl hände.

Det är ju visserligen nära till hands då han slängde i hunden i älven efter dennes död men jag tror han tillsammans med hennes kläder och möjligen egna persedlar har dumpat dem på plats som han anger i förhören. Med det menar jag att han har stor om inte mycket stor kännedom om olika platser för dumpning av offer mm.

Han styr söken med kompisar som en commander och det finns några intressanta områden,
promenad/cykelbana från torpgärdsleden till sävast där han i mörker sökte med kompisar,
området ovan hans föräldrahem som han sökte med kompisar och bror och lämnade klart till sökledningen,
området FP1/FP2 där han också sökte och senare lämnade klart till polisman i sökstaben,
väderkvarnshöjden som han i förhör nämner hur han skulle dumpa mm vid ett mord.

Han styr och försöker lägga iaf tre områden som "clear" till polis och sökstab, varför.. ja för att där antingen finns offer eller saker från mordet eller senare dumpa offer, persedlar mm i dessa områden.
Vi vet iaf med säkerhet att just FP1/FP2 var ett där man funnit offret.

Polisen har säkert följt upp dessa områden för det har bäring i hans olika förhör och vissa vittnesmål.
Jag tror höstacken gällande mordvapen, persedlar mm finns i någon av dessa områden fast det är en oerhört svår uppgift att hitta dem. Hans mobiltrafik säger inget för han har lämnat mobilen på lämplig plats när han begett sig på dessa resor efter mordet, det ingår i hans plan för han vet att polisen kommer försöka spåra rörelsemönster av en GM.

Här är han ytterst koncentrerad och har en plan och är kalkylerande precis som läraren RN sade i sitt förhör.
Citera
2013-10-23, 23:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så vitt jag förstod dog VB av två knivhugg i hjärtat. Det slag som med trubbigt vapen använts i ryggen verkar bara besinningslöst. Utan någon mening. Inte uppenbar för mig i alla fall.

Slag med trubbigt föremål??? Ser du inte de bågformade märkena på ryggen? Nästan inga hugg är vridna på samma sätt. Man har alltså tagit omtag och vridit Holkjärnet inför nästa hugg. Om man är besinningslös så borde man inte bekymra sig om att vrida järnet.
Citera
2013-10-23, 23:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ja så var de nog. Problemet var att VB utnyttjade KJ för att göra MB svartsjuk vilket inte lyckades. Kan tänka mig att KJ för glad i hågen för att hon ska komma på kvällen, åker och köper lite öl de ska ha på kvällen när de ska ha lite umgänge. Han blir besviken, sen sitter hon och skriver till en annan man hela kvällen. Han blir mer och mer onykter och mer och mer irriterad. Efter sista sms från MB tar han telefon och VB blir tokig och skriker. De bråkar, han tar strypgrepp och hon klarar sig ut iväg för att komma undan. Han efter, och övertalar henne att han kör henne. Han säger de ska åka en sväng och prata på nåt nytt häftigt ställe han hittat. Hon vill inte göra honom ledsen. Dessutom är det ett tag kvar tills hon ska möta MB ja, för de kan mycket väl ha bestämt träff men hon dök aldrig upp. Kanske just därför smsen inte gick att återställa, det fanns information att MB TROR skulle möta henne.
Iallafall det som skulle bli försoningsnatten för KJ blev terrornatten för stackars naiva VB
,
tror helt enkelt det varit för mycket förluster nederlag för KJ, detta att VB ville ha en annan man, fick bägaren att rinna över och hans drömmar och onda tankar blev verklighet
För att göra MB svartsjuk hade hon inte behövt åka till KJ. Hon kunde ha messat från sin kammare.
Citera
2013-10-23, 23:23
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Oj, så hon var i Thailand? Hon kanske födde sitt barn där. Det finns två rykten i FUP om vem fadern skulle kunna vara. Det ena är styvfadern och det andra är MB.

VB var i Thailand för att träffa sitt syskonbarn, och sitt syskon. Hon var en människa som faktiskt verkade tycka om människor, empatisk till tusen, men bojad av sitt handikapp. Det var mycket synd om henne. Om du läser tråden finns det länkar till filmer som bevisar att det fanns ett barn med i bilden, ett syskonbarn.

VB borde ha skrivit: Vet du om att jag blivit moster? Hennes svenska ordförråd räckte inte för det, tror jag.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-23 kl. 23:26.
Citera
2013-10-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vi konstaterar nu att VB troligast haft mens när hon avled. Vad innebär detta för brottslingen? Kan blodet ha tryggat? Kan blodet ha orsakat ilska? Kan avvisande ha orsakat ilska?
Lugn nu. Har du kunskap nog för att tolka de delarna i RM-rapporten? Slemhinnorna kanske sönderfaller som en normal del av förruttnelsen oavsett vart i menstruationscykeln den avlidne befann sig vid dödens inträffande? Innan du har ett svar på detta spekulerar du endast helt grundlöst.
Citera
2013-10-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ja så var de nog. Problemet var att VB utnyttjade KJ för att göra MB svartsjuk vilket inte lyckades. Kan tänka mig att KJ för glad i hågen för att hon ska komma på kvällen, åker och köper lite öl de ska ha på kvällen när de ska ha lite umgänge. Han blir besviken, sen sitter hon och skriver till en annan man hela kvällen. Han blir mer och mer onykter och mer och mer irriterad. Efter sista sms från MB tar han telefon och VB blir tokig och skriker. De bråkar, han tar strypgrepp och hon klarar sig ut iväg för att komma undan. Han efter, och övertalar henne att han kör henne. Han säger de ska åka en sväng och prata på nåt nytt häftigt ställe han hittat. Hon vill inte göra honom ledsen. Dessutom är det ett tag kvar tills hon ska möta MB ja, för de kan mycket väl ha bestämt träff men hon dök aldrig upp. Kanske just därför smsen inte gick att återställa, det fanns information att MB TROR skulle möta henne.
Iallafall det som skulle bli försoningsnatten för KJ blev terrornatten för stackars naiva VB
,
tror helt enkelt det varit för mycket förluster nederlag för KJ, detta att VB ville ha en annan man, fick bägaren att rinna över och hans drömmar och onda tankar blev verklighet

Min uppfattning är att KJ och VB inte längre hade något sexuellt förhållande, utan mera ett neutralt kompisförhållande som dom kände sig bekväma i. Dom visste var dom hade varandra och trivdes i varandras sällskap. Där fanns ingen besinningslös kärlekspassion. VB kände sig trygg med KJ.

Det är min tolkning.
Citera
2013-10-23, 23:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
VB var i Thailand för att träffa sitt syskonbarn, och sitt syskon. Hon var en människa som faktiskt verkade tycka om människor, empatisk till tusen, men bojad av sitt handikapp. Det var mycket synd om henne. Om du läser tråden finns det länkar till filmer som bevisar att det fanns ett barn med i bilden, ett syskonbarn.

VB borde ha skrivit: Vet du om att jag blivit moster? Hennes svenska ordförråd räckte inte för det, tror jag.

Det är väl ingen som inte tycker synd om henne. Hon är ju mördad. Kan ju finnas undantag som tycker tvärt om som i andra trådar. Men nu är det fakta vi vill ha fram.

När och hur länge var hon där? Det står väl inte i FUP för JAG har läst hela.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-23 kl. 23:33.
Citera
2013-10-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För att göra MB svartsjuk hade hon inte behövt åka till KJ. Hon kunde ha messat från sin kammare.
He he fast tanken på att göra MB svartsjuk kom nog i samband med att hon bestämde med KJ
Citera
2013-10-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Slag med trubbigt föremål??? Ser du inte de bågformade märkena på ryggen? Nästan inga hugg är vridna på samma sätt. Man har alltså tagit omtag och vridit Holkjärnet inför nästa hugg. Om man är besinningslös så borde man inte bekymra sig om att vrida järnet.

Jo, jag noterade omtag och vridning av holkjärn. I början ansåg man att detta kunde tyda på ett ritualmord? Men sedan dess har det varit tyst om det.

OM det fanns en rituell tanke bakom detta, vad var det i så fall? Betyder detta något? Är den rit, i ett känt mönster?

Mina kunskaper om rituella saker är noll för att inte säga -0.
Citera
2013-10-23, 23:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
He he fast tanken på att göra MB svartsjuk kom nog i samband med att hon bestämde med KJ
Halmstrån är till för att greppas efter. Vad tror du paret MB och AN gjorde efter att de kommit hem från restaurangen? Tittade på TV? Knappade på datorn? Vad var det i sängfösaren? Öl, grogg, vin? Du kanske kan gissa bättre än de själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in