2013-10-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klart att ingen vill ha någon som skickar 100-tals SMS om dagen.
Jo en gubb-sjuk sex-missbrukare säger inte nej till att få ligga, hur många sms han än får.
Sånt känslomässigt tjafs verkar inte bekomma honom.
Citera
2013-10-23, 21:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jo en gubb-sjuk sex-missbrukare säger inte nej till att få ligga, hur många sms han än får.
Han skrev från restaurangen, säger han: "Jag jobbar". Skriver man det till någon som man vill ha efter sig?

Det framgår rätt klart i förhöret att han var besvärad av stalkern.
Citera
2013-10-23, 21:45
Medlem
Citat:
Klart att ingen vill ha någon som skickar 100-tals SMS om dagen.

Dessutom hade han en fru som blivit medveten om att MB var otrogen. Och troligtvis ställt krav på att det skulle avslutas. Alla dessa SMS som skickas när han sitter med sin fru på restaurangen under en middag måste känts verkligt påfrestande ...

Han var nog tämligen pressad.

KJ däremot verkar ha en mer avslappnad relation med VB. VB verkar ha varit kompis med KJ - tror dom tänkte lite lika - och vad jag vet har hon inte pressat honom på vare sig bussbiljetter eller pengar. Kanske av den enkla anledningen att han inte hade något att erbjuda i det fallet.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur blir det då med 112* slagningen?
Då måste hon ju verkligen även tryckt "lur" för annars går väl inget iväg till operatören. Jag trodde det var något de hittat i telefonen. Att mobiltelefoni överhuvudtaget fungerar är ju att hela numret måste skickas samtidigt eftersom det annars kan hända att man byter mast mitt i nummerslagningen.
Visst, det står fel i FUP. Hon tryckte inte 112* istället för 112<lur>. Hon tryckte 112*<lur>.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Han kan knappast lidit av att ha henne efter sig, tvärtom

Likhunden har inte markerat på tejprullen, men i bagaget på Sonatan. Egendomligt om dessa ska kopplas samman.
Det innebär att VB kan ha tagit i rullen/besudlat den vid ett helt annat tillfälle.
Vet inte om jag missat fingeravtryck på densamma? Har inte läst om några iaf.

Saknar halva texten som försvann. Orkar inte repetera skrivandet.
Senast redigerad av lilltoe 2013-10-23 kl. 21:48. Anledning: Bortfall av text
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Men det är det som är problemet. Han hade inte tid med en stalker. VB var en finne i röven på honom.

Nej, du, då förstår du inte vem MB är. VB gödde hans psykopatliknande ego.
Citera
2013-10-23, 21:47
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Du har förstått, då är vi två i alla fall, kanske fler förstår hur en sådan som MB funkar. Ett praktsvin.
Citera
2013-10-23, 21:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Likhunden har inte markerat på tejprullen, men i bagaget på Sonatan. Egendomligt om dessa ska kopplas samman.
Det innebär att VB kan ha tagit i rullen/besudlat den vid ett helt annat tillfälle.
Vet inte om jag missat fingeravtryck på densamma? Har inte läst om några iaf.
Ja, om VB tog i rullen gjorde hon det innan hon dog. Det fanns inga identifierbara fingeravtryck på rullen.
Citera
2013-10-23, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Du har förstått, då är vi två i alla fall, kanske fler förstår hur en sådan som MB funkar. Ett praktsvin.
Hur funkar praktsvin när älskarinnan blir gravid?
Citera
2013-10-23, 21:53
Medlem
Citat:
Kan någon tala om för mig vilket bevis finns att MB har mördat VB? Ärligt. Finns de?

Skall man vara helt petig finns det inte direkt mängder av bevis för att KJ mördat henne heller....
Det enda man egentligen har teknisk bevisning på är att han möjligen befattat sig med kroppen.
Eller om man skall vara ÄNNU petigare: Man har teknisk bevisning på att hans BIL har "befattat" sig med kroppen
Citera
2013-10-23, 21:54
Medlem
Det är ingen som funderat på skadorna på kroppen från skissen i fup:en, sid 422 (436 i pdf:en)?

Jag ser exempelvis att armar är helt oskadda vilket tyder på att hon inte försökt eller kunnat försvara sig, alternativt att det första hugget kom utan att hon såg det och sedan inte kunde skydda sig.

Sedan ser jag att de C-formade huggen är riktade med olika vinklar, som om dom är gjorda i olika omgångar eller att mördaren bytt grepp. Sen är väl I och J gjorda med en typ av mordvapen och de andra verkar vara med något stämjärnsliknande, annat vapen?
Citera
2013-10-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessutom hade han en fru som blivit medveten om att MB var otrogen. Och troligtvis ställt krav på att det skulle avslutas. Alla dessa SMS som skickas när han sitter med sin fru på restaurangen under en middag måste känts verkligt påfrestande ...

Han var nog tämligen pressad.

KJ däremot verkar ha en mer avslappnad relation med VB. VB verkar ha varit kompis med KJ - tror dom tänkte lite lika - och vad jag vet har hon inte pressat honom på vare sig bussbiljetter eller pengar. Kanske av den enkla anledningen att han inte hade något att erbjuda i det fallet.

Och han verkar ju helt klart bry sig om vad hans fru tycker då han fortsätter att vara otrogen. Ärligt, hon var mer rädd för att han skulle gå än han att han skulle förlora AN. Man vet vad man ger sig in i när man är otrogen gång på gång. Han och VB hade något speciellt, som han inte ville förlora. Han mördade inte VB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in