2013-10-23, 21:26
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Ja, jag är väldigt besviken på Flashback-"grävarna" måste jag medge. Det ligger tydligen inte i deras intressen att hänga ut idoter som stödjer en kriminell verksamhet. Och jag som trodde att FB stod emot orättvisor....

Man, 43, läkare, Västerås. 100 kronor i månaden.
Man, 48 år, läkare, Skåne. 100 kronor i månaden.
Man, 70, legitimerad psykoterapeut, Stockholm. 100 kronor i månaden.

Jag kan förstå att du inte känner någon oro när du ser personer som dessa stödja hatsajter, eftersom du delar säkerligen deras hemska och omoraliska åsikter. Blir sjukt äcklad när jag ser detta! Läkare ska inte vara partiska!

Du måste vara mer än lovligt dum i huvudet...
Var i ligger kriminaliteten att betala en hundralapp i månaden till Avpixlat?

För övrigt, kriget på balkan är slut... Jag vet, jag var där... Är det inte dags för dig att åka hem? Du har ju knappast något skyddsbehov längre! Det är just sådana som du som vi inte behöver på PUT från Syrien...

IDIOT!

Suck..
Citera
2013-10-23, 21:29
Medlem
Bajskatts avatar
Känns ju lite underligt det här....

I Sverige redovisar vi ju inte vilka som ger partistöd, det är vi ganska ensamma om , tror bara det är Schweiz och Sverige i EU som har den policyn. Frågan har varit uppe ett par ggr men moderaterna har alltid satt sig på tvären.

Misstänker att moderaterna fick ganska stort stöd av Mc Donalds inför förra valkampanjen för att sänka estaurangmomsen, men det vill dom nog inte gå ut med.

Exempel på lite länkar som kan få en att undra... googla på Reinfeldt och mcdonalds så dyker det upp en hel del.

http://www.expressen.se/nyheter/reinfeldt-smygater-pa-mcdonalds/
http://www.dagensopinion.se/mcdonalds-om-att-f%C3%A5-annonsen-fredrik-reinfeldts-tal

Läser aldrig avpixlat då jag anser den alldeles för vinklad och förljugen, om man skulle definiera den nätblaskan politiskt ligger den väl närmast SVP, SD hållet.

Fast aftonbladet är minst lika förljugen.... ungefär som någon drog ut en lista på alla aftonbladet Plus medlemmar. (inte samma sak, jag vet, men tror inte att folk skulle vara så glada att hängas ut som aftonbladet läsare heller även om de bara var ute efter en billigare fortbollbiljett tex)

Tycker det är ett jävligt smutsigt spel , närmast åsiktsregistrering att outa privatpersoner på detta sätt.

Däremot borde man kunna kräva att veta vilka företag som sponsrar de olika riksdagspartierna då det är en mycket starkare lobbygrupp.
Citera
2013-10-23, 21:33
Medlem
pipp-elis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu har jag donerat & skall man tro kommentarerna på AP så är det många som gjort detsamma.
Donera du också så skall det bli kul att se rapporterna om den kraftigt ökande donationsviljan idag.
har även jag donerat.aldrig donerat till ex. rädda barnen eller luderhjälpen mm. men här känner jag att donationen går till bra ändamål.
Citera
2013-10-23, 21:36
Medlem
pipp-elis avatar
Citat:
Jag tycker vi borde ta och hänga ut dessa jävlarna! Då, OCH ENDAST DÅ, kanske de lär sig att det är fel att stödja hatsajter som Avpixlat.
jag tycker du borde hänga ut dig själv så kunde vi göra ditt liv till ett helvete.
Citera
2013-10-23, 21:38
Medlem
En fråga har aftonbladet plus publicerat personuppgifterna? eller stannar det vid ålder, yrke, kön och landskap.
Citera
2013-10-23, 21:44
Medlem
En juridisk fråga till någon som är juridiskt kunnig. Om uppgifterna är stulna vid ett dataintrång och aftonbladet betalar för dessa är det då inte häleri?

Förövrigt är jag inte en speciellt stor supporter till Avpixlat men funderar på att skänka en slant med hänsyn till mitt hat mot aftonbladet.

Vi kanske ska konstruera en lista med adresser, telefonnummer, mail, familjemedlemmar etc på de anställda på hattidningen aftonbladet? Folk som är med och sprider sånt hat måste hängas ut!

Edit: Kan AP agera rent civilrättsligt mot aftonbladet då de faktiskt är konkurrenter?
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2013-10-23 kl. 21:47.
Citera
2013-10-23, 21:52
Medlem
pipp-elis avatar
Citat:
Så du anser inte Avpixlat vara en hatsajt?

I övrigt håller jag med dig angående invandrings- och integrationspolitken. Den är åt helvete. Men nu ska vi inte haka oss upp på det. Vi måste istället skifta fokusen på dessa idioter som stödjer ekonomiskt dessa hatsajter.
expo har jag hört ska vara en såndäringa hatsajt,du har möjligtvis inga namn där?
dom skulle behöva en magsopa o käftsmäll mm.o lite gudafruktan skulle inte skada heller.
Citera
2013-10-23, 21:56
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt
Känns ju lite underligt det här..../../
Läser aldrig avpixlat då jag anser den alldeles för vinklad och förljugen, om man skulle definiera den nätblaskan politiskt ligger den väl närmast SVP, SD hållet.

Fast aftonbladet är minst lika förljugen.... ungefär som någon drog ut en lista på alla aftonbladet Plus medlemmar. (inte samma sak, jag vet, men tror inte att folk skulle vara så glada att hängas ut som aftonbladet läsare heller även om de bara var ute efter en billigare fortbollbiljett tex)

Tycker det är ett jävligt smutsigt spel , närmast åsiktsregistrering att outa privatpersoner på detta sätt.

Däremot borde man kunna kräva att veta vilka företag som sponsrar de olika riksdagspartierna då det är en mycket starkare lobbygrupp.
Jag tycker att det är en ganska bra jämförelse. Båda sidorna är rätt extrema på var sitt sätt.
Citera
2013-10-23, 21:56
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipp-eli
expo har jag hört ska vara en såndäringa hatsajt,du har möjligtvis inga namn där?
dom skulle behöva en magsopa o käftsmäll mm.o lite gudafruktan skulle inte skada heller.

Jag har hört att Robert Weil och Robert Aschberg skall ha donerat till hatsidan expo!

Herr Weil:
http://www.hannawemmenhag.com/wp-content/uploads/2011/01/robert-weil.jpg

http://blog.zaramis.se/2009/10/26/spekulanterna-robert-weil/
Senast redigerad av StuG 2013-10-23 kl. 22:02.
Citera
2013-10-23, 21:59
Medlem
Ruskigbusss avatar
Nu är jag väldigt förvirrad här.

Som jag ser det så kan man ha två olika åsikter:

1 - Man tycker det är fel att hänga ut folk pga deras åsikter
2 - Man tycker det är rätt att hänga ut folk pga deras åsikter

Jag tycker det är fel.

Men, Avpixlat har uppenbarligen hängt ut folk, inte pga kriminell verksamhet, utan pga deras åsikter.
Detta tycker SD-megafonerna uppenbarligen att det har varit rätt - och Aftonbladet har tyckt att det var fel.

Nu gör Aftonbladet exakt samma sak, om än att de också vill tjäna en slant på saken.

Då plötsligt tycker SD-anhängarna att detta är fel?

Varför då?

Det kan väl omöjligen vara så att man bara vill hänga ut de som tycker annorlunda än sej själva? Dvs göra exakt samma sak som Aftonbladet nu gör?

Jag tycker som sagt det är fel - både av Avpixlat och av Aftonbladet. Varför känner jag mej oerhört ensam om denna åsikt?
Citera
2013-10-23, 22:00
Medlem
chainmails avatar
Ja, man står väl med i Aftonbladets lista... Kommer stämma dem och alla som befattar sig med dessa uppgifter och givetvis PayPal för att ha släppt till dem om det är så. Får verkligen hoppas det inte är Avpixlat som klantat till det...

Avpixlat tackar säkerligen för reklamen och all goodwill. Har aldrig förr sett sådana höga besökartal under så långa perioder på Avpixlat. Grattis Avpixlat!
Citera
2013-10-23, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autonic
Jag blir förvirrad. Har inte det stående budskapet varit att "näthatet" kommer från obildade bönder på landsbygden som inte förstår bättre?

Här målar man plötsligt upp en bild av hur framstående personer i de övre samhällsskikten stöder sidan.

Betyder det att man ljög tidigare eller är det här ett tecken på att den sverigevänliga rörelsen har ett brett folkligt stöd?

Hur nu människor i de övre samhällsskikten kan bli folkliga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in