Citat:
Det var min första tanke också.
Jag menar:
Läkare, Göteborg - Kvinna 42
Jurist, Stockholm - Man 61
Psykolog, Sundsvall - Kvinna 37
......kom igen. Hur svårt är det att fabricera ihop? Dessutom riskerar de inte att bli krävda på bevis eftersom källskyddet träder i kraft. Bara säga att de fått uppgifterna från någon av AP´s innersta krets.
Som många i tråden före mig nämnt:
-Fulmedia gör sig själv en stor otjänst med denna artikel då de i stort sett legitimerar även för andra välutbildade/högavlönade att läsa/donera/rösta på SD.
Visst förstår dessa människor själva såklart att folk inom alla samhällsskikt redan gör det men detta blir lite som en extra bekräftelse.
Varje artikel om AP eller SD renderar i ytterligare läsare och röster. Det måste vara väldigt frustrerande för trasproletariatets journalister att se ju mer de fabricerar, konspirerar, förtiger och smutskastar desto större motsatt effekt får det.
Det måste vara en svår avvägning och råda stor vånda på redaktionen inför vad som ska publiceras eller ej.
-Om vi trycker detta så ser folket att denna "hatsajt" med kopplingar till SD bara är skit men å andra sidan ger vi dom publicitet, hur ska vi göra?
Som min mor till exempel, frågade mig i eftermiddags:
"-Vad är det där Avpxlat som det skrivs så mycket om?"
Jag sa åt henne att se efter själv och nu har hon suttit där i en och en halv timme.
Aftonbladet har med dagens artikel lyckats få min mamma att göra något som jag inte kunnat åstadkomma trots två års tjat - att läsa Avpixlat.
Just nu är det hundratals fler besökare inne på AP jämfört med en vanlig vardagskväll och dessa hundratals nya läsare pratar naturligtvis med vänner och bekanta som blir nyfikna och kikar in på AP...och sedan är bollen i rullning. Som ett självspelande piano. Bättre reklam kunde dom inte ens köpt för pengar.
TACK FÖR HJÄLPEN AFTONBLADET // TBP
.