2013-10-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det kan oxå vara så att Aftonbladet hittat på uppgifterna för att sprida förvirring och oro. Läser man deras lista/artikel så är det egentligen bara svammel (som vanligt med AB). Påhittat? Tja, mycket möjligt.

Det var min första tanke också.
Jag menar:

Läkare, Göteborg - Kvinna 42
Jurist, Stockholm - Man 61
Psykolog, Sundsvall - Kvinna 37

......kom igen. Hur svårt är det att fabricera ihop? Dessutom riskerar de inte att bli krävda på bevis eftersom källskyddet träder i kraft. Bara säga att de fått uppgifterna från någon av AP´s innersta krets.

Som många i tråden före mig nämnt:
-Fulmedia gör sig själv en stor otjänst med denna artikel då de i stort sett legitimerar även för andra välutbildade/högavlönade att läsa/donera/rösta på SD.
Visst förstår dessa människor själva såklart att folk inom alla samhällsskikt redan gör det men detta blir lite som en extra bekräftelse.

Varje artikel om AP eller SD renderar i ytterligare läsare och röster. Det måste vara väldigt frustrerande för trasproletariatets journalister att se ju mer de fabricerar, konspirerar, förtiger och smutskastar desto större motsatt effekt får det.

Det måste vara en svår avvägning och råda stor vånda på redaktionen inför vad som ska publiceras eller ej.
-Om vi trycker detta så ser folket att denna "hatsajt" med kopplingar till SD bara är skit men å andra sidan ger vi dom publicitet, hur ska vi göra?

Som min mor till exempel, frågade mig i eftermiddags:
"-Vad är det där Avpxlat som det skrivs så mycket om?"
Jag sa åt henne att se efter själv och nu har hon suttit där i en och en halv timme.

Aftonbladet har med dagens artikel lyckats få min mamma att göra något som jag inte kunnat åstadkomma trots två års tjat - att läsa Avpixlat.

Just nu är det hundratals fler besökare inne på AP jämfört med en vanlig vardagskväll och dessa hundratals nya läsare pratar naturligtvis med vänner och bekanta som blir nyfikna och kikar in på AP...och sedan är bollen i rullning. Som ett självspelande piano. Bättre reklam kunde dom inte ens köpt för pengar.

TACK FÖR HJÄLPEN AFTONBLADET // TBP

.
Citera
2013-10-23, 18:46
Medlem
Hodurs avatar
Gynnar inte detta avpixlat? Mer trafik och donationer.

Jag tror AB har ett förakt för intelligensen hos deras läsare. Bara dom som håller med dessa åsikter ser det som ett bra avslöjande, majoriteten kan jag garantera er (som för övrigt inte bryr sig om politik) blir uppmärksamma.
Citera
2013-10-23, 18:49
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Det var min första tanke också.
Jag menar:

Läkare, Göteborg - Kvinna 42
Jurist, Stockholm - Man 61
Psykolog, Sundsvall - Kvinna 37

......kom igen. Hur svårt är det att fabricera ihop? Dessutom riskerar de inte att bli krävda på bevis eftersom källskyddet träder i kraft. Bara säga att de fått uppgifterna från någon av AP´s innersta krets.

Borde väl snarare se ut något så här om AB skulle fabricerat ihop uppgifterna?
Socialbidragstagare, Göteborg - Man 21
Bilmekaniker, Stockholm, Man 22
Lagerarbetare, Sundsvall, Man 19
Citera
2013-10-23, 18:51
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Om du tror att flashback-grävarna lägger tid på att få fram namn ur dylika register så är du ju mer än nådigt dum i huvudet. Vad har dessa personer gjort för fel?, stött en regimkritisk hemsida.

Pallra dig Nordkorea, Saudi eller Vitryssland om nu demokratisk opposition är en sådan nagel i ditt öga,,!,

Ja, jag är väldigt besviken på Flashback-"grävarna" måste jag medge. Det ligger tydligen inte i deras intressen att hänga ut idoter som stödjer en kriminell verksamhet. Och jag som trodde att FB stod emot orättvisor....

Man, 43, läkare, Västerås. 100 kronor i månaden.
Man, 48 år, läkare, Skåne. 100 kronor i månaden.
Man, 70, legitimerad psykoterapeut, Stockholm. 100 kronor i månaden.

Jag kan förstå att du inte känner någon oro när du ser personer som dessa stödja hatsajter, eftersom du delar säkerligen deras hemska och omoraliska åsikter. Blir sjukt äcklad när jag ser detta! Läkare ska inte vara partiska!
Citera
2013-10-23, 18:52
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Ja, jag är väldigt besviken på Flashback-"grävarna" måste jag medge. Det ligger tydligen inte i deras intressen att hänga ut idoter som stödjer en kriminell verksamhet. Och jag som trodde att FB stod emot orättvisor....

Jag kan förstå att du inte känner någon oro när du ser personer som dessa stödja hatsajter, eftersom du delar säkerligen deras hemska och omoraliska åsikter. Blir sjukt äcklad när jag ser detta! Läkare ska inte vara partiska!

Kriminell verksamhet och hatsajter, vart får du allt ifrån, Aftonbladet eller?
Citera
2013-10-23, 18:53
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Vem ska då ta hand om de arga unga arbetslösa männen och resten av de kriminella SDarna om 96% av befolkningen flyttar till Nord Korea?

Vart får du siffran 96% ifrån?
Citera
2013-10-23, 18:54
Medlem
HAHAH

skrev inte gammelmedia nyss det bara var unga arga bittra dumma män som läste o hatade på avpixlat. Hur skall dom ha det? nu är det framgångsrika män som näthatar???
Citera
2013-10-23, 18:56
Medlem
Nyheter24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist

Jag blir glad när jag ser att PK-ister blir arga, det gör en extra nöjd när man donerar till Avpixlat och röstar på Sverigedemokraterna
Citera
2013-10-23, 18:58
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Vem ska då ta hand om de arga unga arbetslösa männen och resten av de kriminella SDarna om 96% av befolkningen flyttar till Nord Korea?

Bra fråga. Tyvärr så saknar SD-anhängarna tillräckligt med hjärnceller för att fatta det.

Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Kriminell verksamhet och hatsajter, vart får du allt ifrån, Aftonbladet eller?

Ställ dig istället frågan; varför saknar Avpissat en avsvarig utgivare (som Mihajlovic tog upp)?
Citera
2013-10-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Borde väl snarare se ut något så här om AB skulle fabricerat ihop uppgifterna?
Socialbidragstagare, Göteborg - Man 21
Bilmekaniker, Stockholm, Man 22
Lagerarbetare, Sundsvall, Man 19

Hahaha...ja det hade sannerligen varit en intelligentare infallsvinkel samt fått AP att framstå i sämre dager, sunkigt och avslaget. Nu blev effekten närmast det motsatta, lite fint att läsa Avpixlat tillsammans med de andra börsmäklarna, finanspamparna och överläkare.

De två journalisterna har totalt missbedömt artikelns konsekvenser. Effekten blev den precis motsatta än det var tänkt.

Om jag var Josefin och Anders skulle jag å de snaraste begära att få namnen borttagna från detta journalistiska magplask.

Har aldrig lagt till en smiley men det är så befogat denna gång att jag kan inte låta bli --->
Citera
2013-10-23, 19:02
Medlem
Cinnabars avatar
Efter att ha läst på det här forumet ett tag har jag förstått att höga tjänstemän sysslar med rasism, på arbetstid. Det vore en enkel match för arbetsgivare nu att försöka dubbelkolla med pixlat-stöttarna och inlägg här. Stackars alla nassar, de har funnits i alla tider, och de är lika obehagliga då som nu. Vill man förändra politik blir man inte nasse, man blir det om man tycker att den vita rasen är överlägsen, men se, det är den inte.

Ut med namnen här, så att folk vet vilka de riskerar att bli felbehandlade av!
Citera
2013-10-23, 19:03
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
AB är medvetna om gratisreklamen och det finns en hel del andra långsiktiga skäl bakom det hela.
Du får gärna vidareutveckla här. Det låter onekligen intressant och skulle kunna vara något av ett Flashback-scoop ifall du avslöjar Aftonbladets strategi.

Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
För att personerna bakom Horpixlat är ett gäng amatörer.

Samtidigt är det inte riktigt så enkelt och det är få som vill ha något att göra med den här hatsajten.

Skyddet kan t.o.m. i många fall vara sämre utomlands mot att uppgifter kommer på vift.
Är först med att erkänna att jag har noll koll på det området, men man hör ju hela tiden hur företag fifflar i skatteparadis och liknande, därav min fråga. I annat fall kan ju donationer via bitcoin också funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in