Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-23, 20:42
Medlem
okok1s avatar
Prova prata med någon annan personal och se vad som gäller? Är du inte nöjd är det bara att byta.
Citera
2013-10-23, 20:45
Medlem
FridgePacks avatar
Sedan några veckor tillbaka på mitt gym så blir man automatiskt avstängd om vikterna släpps i golvet. Det är många hantlar och annat som gått sönder på det sättet senaste året och det är en stor utgift för gymmet som kan komma att belasta månadsavgiften precis som onödiga kostnader gör på föreningar/företag i allmänhet. Ser inget konstigt i att du blev tillsagd.

Duger det inte kan du ju bygga eget. Deras gym, deras regler.
Citera
2013-10-23, 20:47
Medlem
ZEUS.s avatar
gilla läget eller byt gym! kan vara bra för dej att inte släppa skiten
Citera
2013-10-23, 21:01
Medlem
Skit i vad hon tycker. Hon verkar inte ha någon koll alls. Gnäller hon igen så får du tala med hennes chef. Alla som tränat ett par år förstår att man måste "släppa" tunga vikter för att minimera skaderisken. Dessutom är det ju ingenting som går sönder!
Citera
2013-10-23, 21:31
Medlem
lagartos avatar
Det kan ju vara så att gymansvarige kanske inte är den verbalaste? Men om man blir tillsagd av personalen så kan man väl anpassa sig, eller?

Sen vill jag avsluta med att 24/7 är dåligt. Byt gym. Det gjorde jag.
Citera
2013-10-23, 21:32
Medlem
Kosmos.s avatar
Säg upp kontraktet vid disken och byt gym.

Vid disken när du sagt att du vill avsluta där kommer de såklart fråga standardfrågan; "varför slutar du här/varför vill du byta gym".

Varpå du då kan replikera med; "det var någon surfitta i er personal som sa till mig att jag inte fick träna marklyft"
Citera
2013-10-23, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.

Vid disken när du sagt att du vill avsluta där kommer de såklart fråga standardfrågan; "varför slutar du här/varför vill du byta gym".

Varpå du då kan replikera med; "det var någon surfitta i er personal som sa till mig att jag inte fick träna marklyft"

Är faktiskt något sugen på detta. Ändå ledsnat på hur trångt och tattigt det faktiskt är på 24/7, sen att det bara är invandrare gör att man inte riktigt känner sig som hemma. Har ett friskis bara ett stenkast där jag bor så ska nog dra över dit och provträna kommande dagarna. Som tur är har 24/7 ingen bindningstid någonmer.
Citera
2013-10-23, 21:43
Medlem
BlameItOnAcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1anonymous1
Skit i vad hon tycker. Hon verkar inte ha någon koll alls. Gnäller hon igen så får du tala med hennes chef. Alla som tränat ett par år förstår att man måste "släppa" tunga vikter för att minimera skaderisken. Dessutom är det ju ingenting som går sönder!

Folk ska ge fan i att smälla i vikterna dom som gör det förtjänar en redig jävla haksmäll, finns inget som är mer irriterande.
Under mina 4 år har jag sällan upplevt att folk smäller i vikterna och dom som gör det är oftast mediokra fitnessbögar som vill ha uppmärksamhet.
Citera
2013-10-23, 21:48
Medlem
Det verkar som om dom som klagar på att man släpper ner (även i den här tråden) inte inser hur lite det behövs - det handlar inte om att släppa från midjehöjd, utan bara några cm kan räcka med 200+ kg på stången. Även 130 kg är nog tillräckligt för att problemet ska bli "påtagligt" (om det är nära ens max, så man inte har en massa energi kvar att slösa på att "smyga ner")

Det kärringarna klagar på (på 24/7 och liknande ställen) är ju inte smällen från själva plattorna - även om den låter som fan precis bredvid lyftaren så dämpas den snabbt (t ex ute vid receptionen där dom sitter och häckar hörs sällan särskilt mycket). Sen uppstår även lågfrekvent ljud som lätt sprider sig i hela byggnaden
- tänk grannar som ställer ner möbler på våningen ovanför och det är ju ändå låga vikter jämfört med marklyft och bara motsvarande enstaka cm fallhöjd.

Man måste lägga ner så försiktigt så det är helt orimligt om inte gnälliga personer ska klaga - jag tycker inte att det är ett problem för ryggen, men däremot energiåtgången när man måste spendera sådär 2 sek extra per rep till att "smyga ner" stången sista cm på slutet. Det blir mycket jobbigare (man blir mycket mera andfådd och så) utan att få nåt extra i styrka
- möjligtvis tränar man greppet lite på att hålla extra länge, men då kan man ju köra "bar holds" i power racket istället.
Det är även svårt att dämpa bort det - på Pro gym i Stockholm har dom ett lyftflak där man verkligen känner hur gummit sviktar när man lägger ner men det är ändå så kärringar 5 våningar upp klagar om nån kör "lite hårt" (gymägaren verkade inte ha så mycket emot det själv men sa att det var problem med att kärringar i huset kom ner och klagade).
Man skulle behöva nån plattform att stå lyfta på med stötdämpare och fjädring liknande på ett fordon för att man ska kunna släppa från knähöjd utan att det hörs t ex på våningen under och då får man troligen problem med att plattformen gungar av krafterna när man lyfter istället.

Själv tycker jag det är bland det skönaste som finns det när nån annan kör tungt och släpper ner så det blir såna där riktiga "basdunsar" och man får den där lilla "svajningen" i golvet som man känner ibland.
Citera
2013-10-23, 22:59
Medlem
Skyggedanss avatar
Jag anser att du är en pussy som blev tillsagd av en tjej.
Det kränkte ditt ego till sån grad att du gjorde en tråd på flashback om det.

Personligen tycker jag dock att man kan ge fan i att släppa vikterna OM det låter mycket. Är det gummi på gummi och inte väsnas så mycket så är det lugnt. Men men. Varför hävdade du inte din okränkbara rätt som konsument?
Citera
2013-10-23, 23:11
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abb7
Jag anser att om du kan lyfta vikterna från marken så borde du kunna lägga tillbaks dem där utan att "dunsa". Hur svårt kan det vara?

Håll käften när du inte vet bättre. Kört man marklyft tungt finns det inte på kartan att man lägger ner stången snyggt och prydligt. Idiot.

/ Leif
Citera
2013-10-23, 23:16
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.

Men missfostret fick ju träna marklyft.
Det personalen störde sig på var fullt legitimt. Tränat själv snart närmare 20 år och aldrig fan har jag behövt slänga ner någon vikt i golvet. i sådana fall tränar du ju för tungt eller så bör du kanske gå till en atlet/styrke klubb där du och de andra tjockisarna kan turas om att skvätta talk och skicka vikter i golvet med full kraft.

Personalen här hade helt rätt och om jag inte minns fel så finns det skyltar uppsatta på 24/7 om att de inte vill man kastar vikter i golvet pga buller och skador. Jag hade själv också gått fram till dig om vi tränat på samma gym och bett dig sluta störa oss andra i våran träning.

Håller för övrigt med om att 24/7 är ett fikusgym snart i stil med Friskis & Svettis, men här hade surfittan faktiskt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in