Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-23, 18:09
Medlem
Wzzys avatar
Brukar mest vara personer som måste hävda sig som håller på med sånt. "Titta på mig, jag lyfte jättemycket" Går det bra med 460kg http://www.youtube.com/watch?v=q4jO21-a2W0 så borde det gå för dig också.
Citera
2013-10-23, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Brukar mest vara personer som måste hävda sig som håller på med sånt. "Titta på mig, jag lyfte jättemycket" Går det bra med 460kg http://www.youtube.com/watch?v=q4jO21-a2W0 så borde det gå för dig också.

Det är exakt sådär jag släpper.

edit: som du ser i videon du länkade så släpper han också vikten såfort han passerat knäskålarna.
Citera
2013-10-23, 18:20
Medlem
Haha jag tycker det är jätte pinsamt att släppa stången så den kraschlandar på marken

Ibland brukar ja titta runt mig och om ja är ensamen så släpper ja hehe
Citera
2013-10-23, 18:20
Medlem
autologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen

edit: som du ser i videon du länkade så släpper han också vikten såfort han passerat knäskålarna.

Jag och många andra här trodde nog att du släppte från högsta läget-rumphöjd, det där är ju ingenting.
Citera
2013-10-23, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av autolog
Jag och många andra här trodde nog att du släppte från högsta läget-rumphöjd, det där är ju ingenting.

Varför i helvete skulle jag släppa från toppläget? Var jag så otydlig med min första post? Det är ju rätt orespektabelt (och onödigt) att släppa från högsta punkt. Jag går så djupt jag kan då jag håller emot utan att belasta ländryggen onödigt, och när belastningen blir för påfrestande så släpper jag stången resten av biten, dvs från knäskålarna ungefär. Det var det som fru besserwisser störde sig på antar jag.
Citera
2013-10-23, 18:26
Medlem
Ser du dig själv som en gymveteran när du har gymmat i 2.5 år ?
Citera
2013-10-23, 18:33
Bannlyst
Citat:

Du måste ha det svårt du.. Kan bara köra 1x. måste suga.. Jävla fjolligt. Sen vill jag källa på att det är farligt..
Citera
2013-10-23, 18:34
Medlem
Jag måste hålla med om att det är jävligt jobbigt när någon jävel ska leka allan ballan och släppa vikterna allt vad de har så man nästan får ont i öronen bara för att det är marklyft...
Citera
2013-10-23, 18:35
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Varför i helvete skulle jag släppa från toppläget? Var jag så otydlig med min första post? Det är ju rätt orespektabelt (och onödigt) att släppa från högsta punkt. Jag går så djupt jag kan då jag håller emot utan att belasta ländryggen onödigt, och när belastningen blir för påfrestande så släpper jag stången resten av biten, dvs från knäskålarna ungefär. Det var det som fru besserwisser störde sig på antar jag.
Vad är det för vikter "gymveteranen" tränar på?
Citera
2013-10-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abb7
Jag anser att om du kan lyfta vikterna från marken så borde du kunna lägga tillbaks dem där utan att "dunsa". Hur svårt kan det vara?

Farligt för ryggen om man har kört hårt. Man borde enligt mig få dunsa vikterna beroende på vad det är för mark och vikter, och i TS fall var allt gummi. Förstår inte varför folk bryr sig om någon tränar hårt som fan och kör original stil med marklyft. Har aldrig sätt en vikt gå sönder pga att man dunsar dom, folk bara dra slutsatser. Men men, vissa gym är väl inte till för hård träning :/

Om man inte får så får man inte, men tycker det är relativt idiotiskt.
Citera
2013-10-23, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Vad är det för vikter "gymveteranen" tränar på?

jag är ingen gymveteran.

132,5kg detta pass. Går efter jim wendlers program.
Citera
2013-10-23, 18:41
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
jag är ingen gymveteran.

132,5kg detta pass. Går efter jim wendlers program.
Herregud! Dom vikterna skall du, utan problem, kunna lägga ner på marken så att ingen störs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in