2013-10-23, 15:43
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag förstår uppriktigt sagt inte ett dugg vad du menar???????

Oj var det så otydligt?

MB har hotat att döda eller hotat att se till att folk blir dödade av någon annan enligt FUP

Om vi leker med tanken att MB är den skyldige så kanske han har hotat även KJ till livet.
Anledning... KJ kanske kände till att VB skulle träffa MB senare på kvällen 4/5 eller av någon annan anledning.

Om man har ett dödshot hängande över sig är det inte ganska bra att få dygnet runt bevakning på psyket?
Jag hade då känt mig lite tryggare iaf.
Citera
2013-10-23, 15:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Svaret på det kan jag inte hitta i fup. Stämjärnet om du vill kalla det så, har KJs kompis AB beskrivit rätt utförligt i ett förhör.

Har du ett bättre namn? Jag har inte FUP-access just nu.
Citera
2013-10-23, 15:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Tror nog att KJ fick med sig mer än en rulle från skrotbilen. Polisen hittade ytterligare en rulle i handskfacket i Saaben när de träffade ägaren.

Enligt Kj hade bilen stått där i tio år. Stämmer det så var det nog inte speciellt bra tejp han hittade.

Vid en snabb koll så ställdes bilen av i april 2010. Rätt ska vara rätt.
Citera
2013-10-23, 15:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Har du ett bättre namn? Jag har inte FUP-access just nu.

Al*xander B*ström (e,o)
Citera
2013-10-23, 15:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Oj var det så otydligt?

MB har hotat att döda eller hotat att se till att folk blir dödade av någon annan enligt FUP

Om vi leker med tanken att MB är den skyldige så kanske han har hotat även KJ till livet.
Anledning... KJ kanske kände till att VB skulle träffa MB senare på kvällen 4/5 eller av någon annan anledning.

Om man har ett dödshot hängande över sig är det inte ganska bra att få dygnet runt bevakning på psyket?
Jag hade då känt mig lite tryggare iaf.

Så du menar att han gjort sig misstänkt för att bli häktad och placerad på psyket för att vara säker för storskurken MB? Fast sen sitter han och nekar och försöker bli frikänd och komma ut igen?

På vad sätt det besvarar frågan varför han oskyldig ljuger om sina kontaktförsök med VB efter försvinnandet förstår jag inte heller. Har du ätit några mystiska små svampar idag?
Citera
2013-10-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Du glömde att använda händerna och dra handtrallor,ena dagen med vänster och nästa dag med höger.
Rimligt? Nej,inget av det.
tror det där med handtrallorna stämmer.
Kj har bestämt sig för att ha kvar händerna när han kommer ut!
För V gav tydligen riktigt feta happy endings
Citera
2013-10-23, 15:48
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Al*xander B*ström (e,o)

Äsch, jag menade på det verktyg/mackapär som skulle kunna vara mordvapnet.
Citera
2013-10-23, 15:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Äsch, jag menade på det verktyg/mackapär som skulle kunna vara mordvapnet.

Tror det kan benämnas holk- eller håljärn. Säkert någon som kanske har någon annan benämning på ett stämjärn som är lite c-format i eggen. Till för att holka ur skålar och annat iaf.
Citera
2013-10-23, 15:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Såvitt jag förstått det så är det en kvantifiering av SKL:S sannolikhetsbedömning av styrkan i matchningen. Det är mer sannolikt att tejpen kommer från samma rulle än att den inte gör det. Således bör hypotesen vara korrekt i mer än 50% av fallen.
Och den bedömningen görs enbart på att det är samma typ av tejp. SKL vet inte om tejpbitarna kommer från samma rulle. Sid 300:
Citat:
Det finns många olika sorter tejprullar och det är mindre förväntat att tejpbitarna skulle se ut som de gör om de kommer från någon annan tejprulle än om de kommer från tejprullen BD1/316-13/S034.
Av saabägarens beskrivning att döma är det denna tejp: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=111694, första träff på kirurgtejp på apoteket.se. En sannolik storsäljare.
Citera
2013-10-23, 15:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Allt behöver inte vara logiskt, intuitivt och sannolikt.

Det är iofs riktigt, men det hindrar inte att man bör kunna presentera en förklaring till KJ:s beteende som är rimlig utifrån hans förmodade personlighet. Ingen har gjort det än och därmed kan jag inte begripa hur man kan bortse från uppgiften totalt och fantisera om konspirationer och bisarra sammanträffanden kring all övrig bevisning.

I långa loppet vinner f ö resonemang byggda på logik och sannolikhet för det mesta. Att ett antal deltagare i Flashbacks krimtrådar inte begriper det saknar betydelse.
Citera
2013-10-23, 15:53
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och den bedömningen görs enbart på att det är samma typ av tejp. SKL vet inte om tejpbitarna kommer från samma rulle. Sid 300:

Av saabägarens beskrivning att döma är det denna tejp: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=111694, första träff på kirurgtejp på apoteket.se. En sannolik storsäljare.

Men sluta nu Q. Om du tror att jag tänker sätta dina personliga sannolikhetsbedömningar framför forensikernas så tar du fel. Deras samlade bedömning är över 50%, varför ska vi inte gå på den?
Citera
2013-10-23, 15:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men sluta nu Q. Om du tror att jag tänker sätta dina personliga sannolikhetsbedömningar framför forensikernas så tar du fel. Deras samlade bedömning är över 50%, varför ska vi inte gå på den?
Det gör jag inte. Jag bara konstaterar att deras bedömning har som grund att det är samma typ av tejp. Hade det varit en annan typ av tejp hade graderingen blivit negativ. Men det är bara tejptypen som ligger till grund för Grad +1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in