2013-10-23, 14:26
Medlem
Okej jag läste Aftonbladets artikel och uppgifterna tycks komma från Paypal. Det är ett brott mot banksekretessen alternativt har Paypal utsatts för dataintrång.

Aschberg och Josefin Sköld står bakom artikeln och då kan man misstänka att uppgifterna kommit till Aftonbladets kännedom genom Skölds brottsdömde kompis Martin Fredriksson (Researchgruppen).
Citera
2013-10-23, 14:27
Medlem
TheBurdens avatar
Antidemokraternas fula tryne. Bra att Avpixlat kommer göra en polisanmälan.

Det positiva med det här är att det bekräftar att inte bara "bondläppar" röstar på SD.
Citera
2013-10-23, 14:39
Medlem
Aftonbladet skämmer ut sej fullständigt. Antalet besökare på Avpixlat skyrockar. Kastar man skit framför fläkten..ja ni kan resten.
Citera
2013-10-23, 14:41
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Avpixlat har lägre driftkostnader än aftonbladet, det stämmer. Men i denna värld så är pengar allt. Stryper du deras tillgång till pengar så äventyrar du inte bara deras verksamhet via serverkostnader etc, utan du begränsar även möjligheterna för dem att expandera sin verksamhet på olika sätt.

Detta är ett försök att hämma tillväxt för ett organ som de anser vara ett hot mot deras åsiktsmonopol.

Skulle någon vara laddad på att visa Aftonbladet om vad vi tyckler om detta så hittar du donationssidan här: http://avpixlat.info/donationer/

Var inte löjlig driftkonstnaderna för Avpixlat - mer eller mindre en glorifierad blogg - är nästan noll, trots att man har många besökare. Det är knappast så att man äger enorma mängder servrar. De är möjligen något högre nu med skydd mot överbelastningsattacker men kom igen - hela grejen med internet är att det är enkelt och billigt. Inga upplagor behöver tryckas, inga investeringar behöver göras, ingen personal anställas. Man kan driva en sajt som avpixlat hemifrån pojkrummet.
Citera
2013-10-23, 14:41
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jo, dock är den här gruppen ett gång fattiga snåljåpar så det är inte konstigt att dom inte skänker några pengar.
antar att du själv donerar tusentals kronor varje månad till diverse sidor?
Citera
2013-10-23, 14:47
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocketroll
Nu fick jag mig ett gott skratt Du drar inte för stora växlar av det påståendet? Bildade människor är och kommer förbli den minsta stödgruppen för de värderingar som du och Avpixlat står för.
Klart det är i första hand bildade människor i samhällets övre skikt som skänker pengarna. Det är dessa som förstår poängen med att skänka pengar. Underklassen är närsynta egoister, känner inget samhällsansvar och "behöver pengar" till charterresa, kromade navkapslar, en ny speldator, senaste ifånen och 70 cl sprit till på fredag.

Det som förvånar mig är att folk skänker så lite 100 kr i månaden och likande. 500 spänn per månad för en person som har 50 000 i lön borde inte vara så mycket kan man tycka.
Senast redigerad av gavlip 2013-10-23 kl. 14:53.
Citera
2013-10-23, 14:48
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Var inte löjlig driftkonstnaderna för Avpixlat - mer eller mindre en glorifierad blogg - är nästan noll, trots att man har många besökare. Det är knappast så att man äger enorma mängder servrar. De är möjligen något högre nu med skydd mot överbelastningsattacker men kom igen - hela grejen med internet är att det är enkelt och billigt. Inga upplagor behöver tryckas, inga investeringar behöver göras, ingen personal anställas. Man kan driva en sajt som avpixlat hemifrån pojkrummet.
De har nog mer trafik än vad du tror, men oavsätt om kostnaden är stor eller liten så ignorerade du 95% av mitt inlägg. Nedan hittar du mitt inlägg, men jag har tagit bort de 2 ord du valde att haka upp dig på. Läs det igen och se hur intetsägande ditt svar då blev. Jag fetar den del som kanske kan vara relevant om du behöver hjälp på traven.

--

Avpixlat har lägre driftkostnader än aftonbladet, det stämmer. Men i denna värld så är pengar allt. Stryper du deras tillgång till pengar så äventyrar du inte bara deras verksamhet etc, utan du begränsar även möjligheterna för dem att expandera sin verksamhet på olika sätt.

Detta är ett försök att hämma tillväxt för ett organ som de anser vara ett hot mot deras åsiktsmonopol.

Skulle någon vara laddad på att visa Aftonbladet om vad vi tyckler om detta så hittar du donationssidan här: http://avpixlat.info/donationer/
Senast redigerad av UAA 2013-10-23 kl. 14:51.
Citera
2013-10-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Är det rent moraliskt du tänker? För pressetiskt finns det inga problem.
Med tanke på hur avpixlat hänger ut både vuxna och barn vid namn är din frågeställning direkt löjeväckande.

Ge exempel eller lägg av!
Citera
2013-10-23, 14:53
Medlem
Slashcares avatar
"...många har betalat tusentals kronor var för att stödja näthatet."

Ja, fy skam för dem som stöttar och värnar om det fria ordet!
Jag får aids i huvudet av den här tidningen.
Citera
2013-10-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Aftonbladet vet om att det mest effektiva sättet att skjuta meningsmotståndare i sank är via angrepp på finansieringen. Syftet med detta är att skrämma folk att skänka pengar till Avpixlat.

Detta är bara ett kvitto på att den kampanj som tidigare drevs här på Flashback för att kontakta och kritisera annonsörer på Aftonbladet fungerar.

Är det någon som har länken till den tråden?

Aftonbladet lever i symbios med våldsvänstern/kommunisterna.
De ägs av norska Schibsted.

Bojkotta Schibsteds företag så dör och fötrvinar deras
pkskräp Aftonbladet och Svd fortare.

Skitstället tillhör de största hjärntvättarna i Sverige.
De äger många företag som bör bojkottas.
Många av dessa företag har nära samarbete och eller
stödannonserar i propagandaorganen Aftonbladet och Svd.

Bojkotta följande Schibstedföretag:

Blocket.se
Bytbil.com
Hitta.se
ServiceFinder
Prisjakt
Lendo
Suredo
Mobilio.se
Kundkraft.se
Elpriser.se
TV.nu
Klart.se
Destination.se
Mötesplatsen
Letsdeal.se
Webtraffic
FlexiDrive
Minimedia
Citera
2013-10-23, 14:56
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Hur skänker man förresten bäst pengar anonymnt till alternativsajter?

Man gör en överföring direkt från sitt eget bankkonto till deras.

Citat:
Ursprungligen postat av ryckknyck
Det är ett valhänt försök att varna för högerextremism. (Om dom HÄR människorna är med, då är det FARLIGT).

Nä det är ett värdelöst försök att skrämma folk från att skänka pengar till alternativa medier.
"FARLIGT" Farligt för vem då? Den nuvarande regeringen är farlig för svenskarna.

Som tur är så är Aftonbladet svagt och tandlöst. Ingen av docentens kompisar kommer veta att den har skänkt några pengar ens om namnet hade stått där för det är ingen av dem som läser Aftonbladet. Det är Lasse 62 år som står vid det rullbandet som köper Aftonbladet.
Senast redigerad av gavlip 2013-10-23 kl. 15:15.
Citera
2013-10-23, 15:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Nu har jag donerat & skall man tro kommentarerna på AP så är det många som gjort detsamma.
Donera du också så skall det bli kul att se rapporterna om den kraftigt ökande donationsviljan idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in