2013-10-23, 13:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Jag hoppas du skämtar.
Att hänga ut människor till höger och vänster är ju Avpixlats specialitet.

De "hänger ut" kriminellt avskum genom att publicera offentliga uppgifter, vilka PK-media censurerar bort. PK-media skyddar brottslingar, Avpixlat väljer att publicera hela sanningen.

Den som står på PK-medias sida i den här frågan bör nog fundera på att flytta till Nordkorea.
Citera
2013-10-23, 13:54
Medlem
Klimatflyktings avatar
Frågan är ju egentligen vilka som finansierar aftonhoran. Jag misstänker att det huvudsakligen rör sig om socialfall och andra bidragsberoende som köper tidningen.

Tänk om vi kunde göra en crowdsourcad undersökning av detta?

Så fort man ser någon lyfta ett ex. av den onämnbara fotar man det och konfronterar gärningsmannen med frågor som dessa:

Är du sosse, eller ännu mer vänster?

Lever du på socialdrag eller någon annan offentligt finansierad försörjning?

Vilket är ditt favoritknark?

Själv är jag för lat för att fixa med uppladdning mm, men om det finns intresse för detta kan jag PM:a mina fynd. Lyckligtvis tror jag inte att det blir så många eftersom idioterna där jag vistas köper GT.

En annan idé är att övergå till att köpa snus cigaretter mm och lämna in tips, V75, Lotto etc. hos butiker som inte säljer dyngan. Kom gärna med tips på sådana butiker.
Citera
2013-10-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
"Styrelseproffset" är intressant i det här fallet, vad är det för styrelseproffs det handlar om? Målvakt eller OMX30 listan?

Jag känner bara ett styrelseproffs, och han är mycket riktigt 71. Om det är han är han precis lika mycket "nobody" som övriga på listan, och därmed ointressant att hänga ut.

Förlåt att jag inte bidrar till tråden. Jo det handlar om onoterade bolag och minst ett på First North.
Citera
2013-10-23, 13:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
En annan idé är att övergå till att köpa snus cigaretter mm och lämna in tips, V75, Lotto etc. hos butiker som inte säljer dyngan. Kom gärna med tips på sådana butiker.
En bra tanke & ett bra sätt att bemöta dessa Stasi-fasoner som mobbarna på AB kör med.
Citera
2013-10-23, 13:59
Medlem
Splatterboys avatar
Snart kommer nästa avslöjande "Dessa hänger på Flashback, och de har åsikter!!!!"

GIILAB hade nog skrivit något om att gemene svensk nu ser det bruna hatet och kommer rösta på Moderaterna... Saknar honom nästan.
Citera
2013-10-23, 14:00
Medlem
25Decembers avatar
Man kan bara anmäla detta till pressombudsmannen om man blivit uthängd själv. Hoppas de som blivit det gör det.
Citera
2013-10-23, 14:02
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christer.P
Är inte någon av babianerna som driver avpixlat en dömd våldtäktsman? Han borde lägga ut sig själv med bild,namn+ sin egen dom.
Nej du blandar ihop korten här. Det skall vara sajten "Exponerat" som grundades och drevs av en dömd pedofil och våldtäktsman. Inte Avpixlat. Exponerat har tydligen påstått att dom gjort sig av med den här personen, men vill minnas att jag läst att det finns bevis för att han fortfarande hjälper Exponerat med diverse grejer. Om detta stämmer eller ej vet jag inte, men det är illa nog ändå.
Citera
2013-10-23, 14:09
Medlem
UAAs avatar
Aftonbladet vet om att det mest effektiva sättet att skjuta meningsmotståndare i sank är via angrepp på finansieringen. Syftet med detta är att skrämma folk att skänka pengar till Avpixlat.

Detta är bara ett kvitto på att den kampanj som tidigare drevs här på Flashback för att kontakta och kritisera annonsörer på Aftonbladet fungerar.

Är det någon som har länken till den tråden?
Senast redigerad av UAA 2013-10-23 kl. 14:12.
Citera
2013-10-23, 14:12
Moderator
-Info-s avatar
Gammelmedia kommer inte att ge upp utan strid. Allteftersom alternativ media växer och får alltfler läsare så kommer gammelmedia att trappa upp attackerna mot alternativ media. Och metoderna kommer att bli allt fulare.

Det kan nämnas att de också försöker komma åt Flashback på olika sätt. Även Flashback irriterar dem:

http://www.flashback.se/artikel/2964/researchgruppen-vill-kartlagga-flashbacks-anvandare
https://www.flashback.org/t2238524

Avsikten är att hitta de ansvariga som driver folks åsikter i fel riktining och försöka tysta dem på olika sätt. Sedan kan det inte uteslutas att "registret" kommer att läcka till hårdföra personer inom våldsvänstern också, då kriminella vänsteraktivister, antirasister och journalister rör sig i samma kretsar. Det kan ni läsa om här:

https://www.flashback.org/t1531407
Citera
2013-10-23, 14:14
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Aftonbladet vet om att det mest effektiva sättet att skjuta meningsmotståndare i sank är via finansieringen.

Detta är bara ett kvitto på att den kampanj som tidigare drevs här på Flashback för att kontakta och kritisera annonsörer på Aftonbladet fungerar.

Är det någon som har länken till den tråden?

Samtidigt har knappast Avpixlat några större kostnader, eller avlönade journalister.
Citera
2013-10-23, 14:17
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Samtidigt har knappast Avpixlat några större kostnader, eller avlönade journalister.
Avpixlat har lägre driftkostnader än aftonbladet, det stämmer. Men i denna värld så är pengar allt. Stryper du deras tillgång till pengar så äventyrar du inte bara deras verksamhet via serverkostnader etc, utan du begränsar även möjligheterna för dem att expandera sin verksamhet på olika sätt.

Detta är ett försök att hämma tillväxt för ett organ som de anser vara ett hot mot deras åsiktsmonopol.

Skulle någon vara laddad på att visa Aftonbladet om vad vi tyckler om detta så hittar du donationssidan här: http://avpixlat.info/donationer/
Senast redigerad av UAA 2013-10-23 kl. 14:24.
Citera
2013-10-23, 14:20
Medlem
Jag undrar hur Aftonbladet kommit över uppgifterna. Om det är Paypal som läckt dem så har de brutit mot banksekretessen, vilket är allvarligt. Kan Avpixlat bevisa att detta är något som Paypal gör eller har satt i system så kan de i värsta fall få sitt tillstånd att verka i Sverige indraget.

Man får väl hoppas att det är Aftonbladet som via hackers kommit över uppgifterna och att man tagit fram dem på grundval av e-postadresser eller liknande. Det är iofs allvarligt det också, men ligger i linje med hur Aftonbladet arbetar och deras syn på lag och rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in