2013-10-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Jag är rädd för det...

Hade inte hänt om jag varit helt arbetslös, lol. Det går inte jobba med AT... Så är det bara liksom.

Å andra sidan är det förjävla lätt att ta för mycket droger om man går hemma och har tråkigt...

För att tillföra tråden något så kan jag informera om att jag själv har lyckats sluta med Lyrica, eller åtminstone var det över två veckor sedan jag tog det senast, och jag har inga planer på att börja igen och känner inte längre av någon AT. Jag började nog ta sporadiskt för några år sedan och har ätit varje dag i säkert ett år. Som mest tog jag flera gram, men sen skärpte jag till mig och sänkte ganska sakta dosen. från ca 80mg sänkte jag 5mg varje dag, dessförinnan 10mg per dag... kanske sänkte jag 20mg när jag låg på 300mg per dag, osv... (minns inte nu längre).

Hur som helst så har jag tidigare tänkt att det här är ju omöjligt att sluta med. Men det var det faktiskt inte, fast man får ju vara beredd på att må lite dåligt, ett tag, men inte helt sjuuuukt dåligt. Jag jobbade hela tiden jag trappade ner och det gick relativt bra.

Så kämpa på, det går!
Citera
2013-10-22, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
För det är "legalt" när fabror doktor skriver ut!

Dessutom går det på högkostnadsskyddet.
Citera
2013-10-22, 21:59
Medlem
GonerStoners avatar
En fråga här, fungerar opiater bra mot lyrica avtändning?
Citera
2013-10-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Dessutom går det på högkostnadsskyddet.

Jo det stämmer ju, vilket pris måste man upp i för att få rabatt?

Undrar om någon här som tar lyrica som medicin och inte pundar på den kan svara hur den fungerar i längden mot ångest? Funderar seriöst på att börja med lyrica för det är den enda skiten som botar min ångest men vet inte hur bra den fungerar på längre sikt. Har endast tagit den i kortare perioder o köpt svart.
Citera
2013-10-23, 04:52
Medlem
[quote=Kartolf|45798808]Jo det stämmer ju, vilket pris måste man upp i för att få rabatt?

QUOTE]

Minns inte.
Citera
2013-10-23, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahola
Idag slutar jag med denna underbara substans. Kan inte hålla på så här längre helt enkelt. Kändes som att jag hade det under kontroll men så var tydligen inte fallet.

Önskar er andra med bättre självdisciplin än mig all lycka!

Runt 2-3 månader sedan jag la av. Väldigt glad att jag gjorde det. Minns att mina doser började bli extrema. Jag använde i drygt 3 år sammanlagt. Det är jobbigt att lägga av men jag måste säga att många överdriver, eller så har dom ett svagt psyke och överdriver därmed saken.
Jag klarade mig fint med gräs!
Citera
2013-10-23, 14:20
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
En fråga här, fungerar opiater bra mot lyrica avtändning?

Ja, enligt egen erfarenhet fungerar opitater ganska bra mot abstinensen av Lyrica.
Citera
2013-10-23, 14:45
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Ja, enligt egen erfarenhet fungerar opitater ganska bra mot abstinensen av Lyrica.

Alkohol fungerar också väldigt bra, om man vill ha något mer lättillgängligt. Tenderar att bli ganska deppig av det på AT dock.
Senast redigerad av Risplockarn 2013-10-23 kl. 14:47.
Citera
2013-10-23, 15:17
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Alkohol fungerar också väldigt bra, om man vill ha något mer lättillgängligt. Tenderar att bli ganska deppig av det på AT dock.

Säg något inte alkohol hjälper emot?

Skämt åsido, alkohol hjälper faktiskt väldigt bra mot abstinensen av Lyrica. Ett minus är att man blir bakfull, och det kan vara jobbigt att ta en återställare, speciellt om man har avtändning. Men är man hård som sten så är det bara att tuta och köra.
Citera
2013-10-23, 15:21
Medlem
.....
Senast redigerad av Kattjefvel 2013-10-23 kl. 15:30.
Citera
2013-10-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Jo det stämmer ju, vilket pris måste man upp i för att få rabatt?

Undrar om någon här som tar lyrica som medicin och inte pundar på den kan svara hur den fungerar i längden mot ångest? Funderar seriöst på att börja med lyrica för det är den enda skiten som botar min ångest men vet inte hur bra den fungerar på längre sikt. Har endast tagit den i kortare perioder o köpt svart.

2.200:- har Alliansen sett till att höja det till på Apoteket (från tidigare 1.800:-), sen har du frikort i ett år. Så efter ca 1.5 200st-burk har du frikort, det motsvarar kanske 4-5st 56x-paket.

Den fungerar extremt bra mot generell (ständig & utdragen) ångest, iallafall i tre månader åt gången, sen har jag tvingats öka 100mg förskriven dagsdos. Är nu uppe i 600mg/dygn efter 2 års bruk.

Vet dock ej hur jag ska göra nästa gång jag behöver höja pga 600mg är generellt maxdosen för oss med GAD. Nån annan som kan svara på vad jag bör göra?? Har inlett KBT-sessioner för att kunna hjälpa mig bort från både ångest o medicin.

Fördelaktiga bieffekter av Lyrica (för min del):

* Ångestförintande
* Smärtstillande
* Lätt euforiserande
* Kramplösande (resulterar i mjukhet för oss utan EP)
* Djup sömn - gudomlig sådan (mycket drömmar innan uppvaknande)
* Motivationsökande
* Aptitökande
* Sexuell aptit likaså
* Skön-kli

Negativa bieffekter:

* Torr mun
* Samhällets stigmatiserande
Senast redigerad av Kattjefvel 2013-10-23 kl. 15:30.
Citera
2013-10-23, 16:47
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Säg något inte alkohol hjälper emot?

Skämt åsido, alkohol hjälper faktiskt väldigt bra mot abstinensen av Lyrica. Ett minus är att man blir bakfull, och det kan vara jobbigt att ta en återställare, speciellt om man har avtändning. Men är man hård som sten så är det bara att tuta och köra.

Haha jo det är ju så. Ja det är ju nackdelen, gör det bara om jag vet att jag får påfyllning dagen efter. Lyrican botar ju bakfyllan totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in