Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-23, 13:25
Medlem
f1NKLs avatar
Nu har det kommit ut nytt om våran kära Robban här! Jag vet inte vad jag ska säga faktiskt...

https://www.nordfront.se/sveriges-radio-manipulerade-intervju-med-svpare.smr
Citera
2013-10-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
En sak som också är väldigt rolig är att hans morsa är gift med en turk. Visserligen är det inte hans biologiska farsa men det tyder ju på att hans morsa inte har något emot rasblandning så man blir ju inte förvånad om hans skulle ha en utländsk farsa. Vi får helt enkelt vänta på att han är ett gott föredöme och gör sitt DNA-test som visar vart han hör hemma på denna jord.

Haha! Det förklarar hans politiska läggning. "Inga jävla kroknäsor ska komma hit sno mitt bidrag och sätta på morsan!"
Senast redigerad av Jesper.Delgado 2013-10-23 kl. 14:47.
Citera
2013-10-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Delgado
Haha! Det förklarar hans politiska läggning. "Inga jävla kroknäsor ska komma hit sno mitt bidrag och sätta på morsan!"

Intressant att folk här verkar ge sig på Robert familj vilket är ganska lågt. Ganska tveksamt att den person som började sprida ut diverse rykten om honom här på FB faktiskt känner honom. Om det nu stämmer så vad fasen har det med Robert som person att göra om någon i hans familj skulle ha dålig smak Typiskt trollande med andra ord
Citera
2013-10-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f1NKL
Nu har det kommit ut nytt om våran kära Robban här! Jag vet inte vad jag ska säga faktiskt...

Det ser inte ut som han gör särskilt mycket för att rädda situationen.
Citera
2013-10-23, 16:22
Medlem
f1NKLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin

Nej, han gör ju inte det. Vet inte vad han är ute efter. Men nu vet iallafall folk i Mora att SvP finns där. Det kanske är dethär han ville ? för som han säger så är all reklam bra. och det är faktiskt sant. Folk som inte sett att dom finns, kanske vet om det nu.

EDIT:
Sen är det ju lite såhär också. Kolla hur många det är som utvandrat från Sverige. I USA är det minst 4 miljoner människor som är svenskar. Min fundering är ju varför? Har dom redan sett att det här kommer att hända? Har dom sett att Sverige är påväg ner på botten ?
Senast redigerad av f1NKL 2013-10-23 kl. 16:25.
Citera
2013-10-23, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin

Vad är det du syftar på ? Tyckte själv det var helt ok svar. Precis om jag misstänkte hela tiden vill inte SvP Mora springa runt och DNA testa varenda människa utan endast tillämpa detta för at kunna utröna vem som är svensk eller inte i extremt oklara fall (etnisk svensk utläses här som vit västerlänning med kulturell koppling till Sverige och dess geografiska närområde). Ser du ut som en neger men ändå hävdar att du är en svensk med rätt till Sverige kan detta uteslutas på vetenskapligt vis, inga konstigheter. Förövrigt pratar Robert om vad han vill se SvP verka för i kommunen dvs riva upp avtalet med migrationsverket, verka för lokalproducerad mat inom kommunala institutioner samt försvåra för pedofiler att etablera sig i kommunen
Citera
2013-10-23, 16:46
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Sen är det ju lite såhär också. Kolla hur många det är som utvandrat från Sverige. I USA är det minst 4 miljoner människor som är svenskar. Min fundering är ju varför? Har dom redan sett att det här kommer att hända? Har dom sett att Sverige är påväg ner på botten ?
Majoriteten av dom svenskarna utvandrade väl på 1800-talet och fram till 1920-talet? De flesta svenskar som lever i USA idag är väl snarare att betrakta som svenskättlingar med tanke på den etnicitetsblandning som råder, där irländare, tyskar, italienare och andra européer bildar familjer. Således har man kanske en svensk mormor, en halvfransk-halvsvensk pappa, en halvportugisisk-halvengelsk mamma och själv har man gift sig med en amerikan som har greker, norrmän och skottar i släkten. Jag kanske har helt fel men hur stora grupper av etniska svenskar finns det som har fortsatt bilda familjer med etniska svenskar?
Citera
2013-10-23, 17:30
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Min mor berättade nyss att hon läste häromdagen att "det där Sverige partiet tycker inte att samer är etniska svenskar och önskar att dem inte existerade", så jag undrar om någon här skulle kunna länka mig till det hon läste? Förutom den där "etniska svenskar" biten så låter det överdrivet och som något som Expo skulle ha skrivit.
Citera
2013-10-23, 17:42
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:

Jag hoppas att ni själva spelar in alla intervjuer. Om inte så är det viktigt att ni gör det.
Citera
2013-10-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Min mor berättade nyss att hon läste häromdagen att "det där Sverige partiet tycker inte att samer är etniska svenskar och önskar att dem inte existerade", så jag undrar om någon här skulle kunna länka mig till det hon läste? Förutom den där "etniska svenskar" biten så låter det överdrivet och som något som Expo skulle ha skrivit.

Nej, angående etniciteten så är det ju ömsesidigt, enligt Nils Gustav Labba: "Man kan inte konvertera till same. Det handlar om ursprung och blodslinje. Man måste vara av samisk börd för att vara same."

Det finns ingen "same-fråga" inom svensk nationalism, utan det kommer att fortsätta som det varit tills vidare. Möjligen kan det tas upp vid en framtida nordisk unionsbildning att de får ett eget territorium, men det är för långt fram, det handlar om Sverige först.
Citera
2013-10-23, 17:57
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse

Som du säger, "Expo-hittepå"-varning. Det är självklart att samer inte är etniska svenskar, men att säga att Partiet "önskar att dem inte existerade" är ju ren och skär lögn.

Jag skulle personligen helst se att samerna fick ett reservat i nordligaste Nordsverige - möjligtvis sträckande in i Finland och Norge enligt avtal eller vid potentiell union - som de själva helt och hållet administrerar och bestämmer över.
Citera
2013-10-23, 18:09
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Ang. Samefrågan så ser jag det lite som kurdfrågan. Det finns Norska/Svenska/Finska/Ryska samer.

Dom kanske snart kräver ett eget "Samestan"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in