Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-04-11, 14:37
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Se så enkelt var det att få en röst icke godkänd. Jag menar man förstår ju att jag vill rösta på Svenskarnas parti i det läget.

Vi kan utgå ifrån att du skrev fel med flit för att visa hur tokigt det kan bli ja
Citera
2013-04-11, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Det är nog en bra idé att göra en instruktionsvideo för hur man ska skriva, i händelse av att man måste göra det för egen hand. Även bilder och tydliga instruktioner är nog en bra idé. Dumt att förlora röster i onödan.

1. Tag en blank lapp.
2. Skriv Svenskarnas parti på den.
3. Lägg den i kuvertet.
4. Lämna till valförrättaren.

Tror inte det behövs någon video.
Citera
2013-04-11, 15:27
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
1. Tag en blank lapp.
2. Skriv Svenskarnas parti på den.
3. Lägg den i kuvertet.
4. Lämna till valförrättaren.

Tror inte det behövs någon video.
Nej men att partiet går ut tydligt med att det måste stavas Svenskarnas parti och inte på något annat sätt.
Citera
2013-04-11, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Nej men att partiet går ut tydligt med att det måste stavas Svenskarnas parti och inte på något annat sätt.

Kan nästan lova att du kan stava det lite hur du vill. Så är det iaf med övriga partier.

Vidare är det ju väldigt enkelt att stava till svenskarnas parti. Det är värre med svärjedemmokraterna
Senast redigerad av sremla 2013-04-11 kl. 15:42.
Citera
2013-04-11, 15:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Kan nästan lova att du kan stava det lite hur du vill.

Ett dåligt löfte i så fall.
Citera
2013-04-11, 15:47
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Kan nästan lova att du kan stava det lite hur du vill. Så är det iaf med övriga partier.

Vidare är det ju väldigt enkelt att stava till svenskarnas parti. Det är värre med svärjedemmokraterna

Nej, man måste stava exakt rätt. Vi kommer komma ut med tydlig information om detta i våra olika kanaler när valet börjar närma sig, men nu är det över ett år kvar så det skulle inte göra så stor skillnad idag.
Citera
2013-04-11, 15:53
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Nej, man måste stava exakt rätt. Vi kommer komma ut med tydlig information om detta i våra olika kanaler när valet börjar närma sig, men nu är det över ett år kvar så det skulle inte göra så stor skillnad idag.
Bra partiet behöver alla röster man kan få och att förlora för att folk stavar fel är ju riktigt kasst.
Citera
2013-04-11, 15:58
Medlem
stopbitchings avatar
Jag kom att tänka på det där skämtet där alla invandrare av någon märklig anledning hade röstat på SD, för att sedan komma fram till att de trott sig rösta på SocialDemokraterna
Citera
2013-04-11, 16:04
Medlem
flyttadignus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Min mor är opolitisk och blev därför lite förfärad efter allt vad hon hört. Min far är mer förstående, även om vi inte brukar prata politik. Dessutom har jag ju en egen familj idag, så vad far och mor tycker är inte lika intressant längre.

Vad tycker din egen familj då? Är din hypotetiska livskamrat av samma åsikt eller skiter i vilket?
Hur avspeglar sig ditt engagemang i dina barns vardag tex?
Citera
2013-04-11, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk

http://bloggar.aftonbladet.se/politikerkollen/2010/09/felstavad-fi-rost-raknas/

Det var det bästa jag hittade men jag rekommenderar att ni kollar upp detta med valmyndigheten innan ni startar informationskampanjen.
Citera
2013-04-11, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett dåligt löfte i så fall.

Tills du kommer med något bättre står jag fast vid mitt löfte
Citera
2013-04-11, 16:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Tills du kommer med något bättre står jag fast vid mitt löfte

Hur saker fungerar och hur saker påstås fungera innebär inte alltid samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in