2013-10-23, 11:22
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooseman2007
Är det någon som sett en värdetransportbil än, som man kan spränga bakluckan på och råna? Låser man upp dem på nån viss nivå eller kommer de i samband med heistsen?

De kommer väl runt level 25 någonstans. En sådan brukar innehålla runt 10k och ger två - tre stjärnor.
Citera
2013-10-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
De kommer väl runt level 25 någonstans. En sådan brukar innehålla runt 10k och ger två - tre stjärnor.

Level 20 får man detta. Blev nämligen level 20 själv igår och fick meddelande om just dessa värdetransporter.
Citera
2013-10-23, 11:40
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Level 20 får man detta. Blev nämligen level 20 själv igår och fick meddelande om just dessa värdetransporter.

OK, då vet vi det, jag var osäker.
Citera
2013-10-23, 11:47
Medlem
Mooseman2007s avatar
Citat:
Skumt. Jag är på lvl 29 och har inte sett en enda. Markeras de på kartan på nåt sätt likt gang wars, crates...?
Citera
2013-10-23, 11:54
Medlem
Citat:

Rättar mig själv. Kollade en GTAO unlock list och där stod det tydligen att värdetransportrånen låses upp vid level 19, och inte 20 som jag sa tidigare.
Citera
2013-10-23, 11:54
Medlem
AllvarligtKompiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooseman2007
Skumt. Jag är på lvl 29 och har inte sett en enda. Markeras de på kartan på nåt sätt likt gang wars, crates...?
Dyker upp ett meddelande om dessa säkerhetsvagnar då och då.
Citera
2013-10-23, 12:01
Medlem
Deferos avatar
Vad är grejen med bountys i GTA? Sätter jag en bounty på något på 10.000 får jag bara 9000 ifall jag dödar denne, alltså förlorar jag 1000. Vad är meningen med detta, vad är de till för?

Sedan undrar jag också hur det ser ut när det gäller uppdrag? Vissa roliga uppdrag som ger mycket pengar kan man ju bara bli inbjuden till och inte hitta på kartan eller? Vad är det som säger ifall ett uppdrag kan köras när som helst eller bara genom att någon bjuder in en till det? Vad är skillnaden på olika uppdrag och hur får man dem?

Citera
2013-10-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vad är grejen med bountys i GTA? Sätter jag en bounty på något på 10.000 får jag bara 9000 ifall jag dödar denne, alltså förlorar jag 1000. Vad är meningen med detta, vad är de till för?

Sedan undrar jag också hur det ser ut när det gäller uppdrag? Vissa roliga uppdrag som ger mycket pengar kan man ju bara bli inbjuden till och inte hitta på kartan eller? Vad är det som säger ifall ett uppdrag kan köras när som helst eller bara genom att någon bjuder in en till det? Vad är skillnaden på olika uppdrag och hur får man dem?

Bounties är ju till för att du vill att någon annan skall göra jobbet för dig. Alltså kostar det dig pengar och andra tjänar på det.
Citera
2013-10-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero

Grejen med Bounties är ju att helt enkelt få andra spelare att försöka ta livet av en person (mot betalt).
Om du sätter 10.000$ bounty på en spelare och t.ex jag dödar denna, så går automatiskt 10.000$ från din karaktär till min.
Om nån sätter en bounty på dig och du klarar dig från att bli dödad av en annan spelare på 24 in-game timmar (48 minuter IRL) så får du själv pengarna istället.

Att sätta en bounty på någon för att försöka tjäna pengar på det själv är omöjligt, eftersom pengarna dras från ditt konto och ges till spelaren som tar livet av personen med bounty. Och tydligen som du säger (visste inte det själv tidigare) att man inte får tillbaka hela summan, utan går lite back istället.

Hoppas du förstår bättre nu
Citera
2013-10-23, 12:20
Medlem
AlmondStorms avatar
Hur fan gör ni för att få så mkt pengar?
jag har fått kämpa som en idiot för att få ihop 140k till en ok sportbil! Kör lite uppdrag men där är ju belöningen så jävla ojäm. Survival för 20k/gången är väl ok men tar lite väl lång tid å blir enformigt. e lvl 37 nu.
Hur har ni lyckats köpa supersportbilar å lägenheter redan?!
Citera
2013-10-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Vet någon om det kommer komma fler lägenheter? Tycker det är lite trist att det bara är de fina i stan man kan planera Heist i. Jag lever bondeliv i Sandy Shores och skulle vilja köpa en trailer där och planera mina stötar i. Los Santos glans lockar mig inte så mycket
Håller med, ingen av lägenheterna i LS faller mig direkt i smaken.
Citera
2013-10-23, 12:25
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Och tydligen som du säger (visste inte det själv tidigare) att man inte får tillbaka hela summan, utan går lite back

Vill bara nämna det att Lester säger ju att han tar en tusing för jobbet. Tycker just såna här detaljer gör GTAO så levande!

Rock on!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in