Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Jag tror säkert att KJ's advokat kommer prova tvivelspåret, men jag tror inte han lyckas. Hur det än är så pekar de spår som finns mot KJ.
Men jag har så jävla svårt att se hur han klarat detta ensam?
Han har ju varit ute en massa nätter och härjat, mobilen har legat hemma men han har handlat på olika mackar så man har kunnat få fram klockslagen. Jag tror att han har förbättrat sitt arbete dag för dag, en dag gör han på visst sätt och sedan kommer han på att det nog inte var så smart och gör om det på ett annat sätt följande nätter. Exempelvis så är det sannolikt att han flyttat kroppsdelarna från styckplatsen, kanske värnet, till fyndplats 1 och 2 vid olika tillfällen. Han har även gjort sig av med hennes kläder och mordvapen vid någon av sina nattliga äventyr.
Styckningen skedde nog inte första natten, han åktehem till sin bror klockan 22, lämnade klockan 23 och har var bevisligen hemma klockan 00:20, då han svarar på sms. Han var även hemma tidigt på morgonen då han skickar sms.
Men visst kan han fått hjälp av någon, i styckmordet i Bollnäs så städade ju ena syrran upp lägenheten där brottet hade begåtts och så kan det även vara här.
När polisen besökte hans lägenhet första gången så öppnade han inte dörren men de såg moppen genom fönstret. De ringde och han svarade att han var hemma och när de kom tillbaka till lägenheten upptäckte de att moppen var undanstoppad.
Jag tvivlar på att allt skett på en och samma dag, mordet skedde den 4:e, styckningen kanske någon av de närmast följande dagarna, uppstädning sker i omgångar dag för dag.
Hade de tagit in honom direkt när de fått kännedom om honom hade de, förutom blodet i bilen, förmodligen hittat hela kroppen i värnet, mer spår i lägenheten och kanske även mordvapen med mera, om man tänker sig att han inte har så bråttom att göra saker som han vet att han ska göra.