2013-10-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag har också funderat över detta. Kan ju vara så enkelt att han fick "hjärnsläpp" och rörde benen...eller så är han av samma skrot och korn som KJ och den som hjälpt till att t ex bära ut och gömma VB (ett vittne hade ju sett något som var ca 150 cm långt bäras ut av två män ifrån KJs hus) och att han var med vid söken för att hålla koll.
Mic*a är även vän med en DB på karateklubben.
Citera
2013-10-23, 09:25
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
mi*ha som hittade benen i ödehuset, varför rörde han vid benen? Har inte Missing people gett information om att inte röra nåt vid fynd? Åkte Mic*a med KJs bil vid söken? Hade han någon väska med sig och lade i KJs bagage? Frågorna hopar sig för mig...varför inte för utredarna?

Han fick väl inte vara med Mps nå mer. Var det inte så att han varit aktiv på något forum eller skrivit för mycket på Fejjan?

Han verkar ha varit med KJ vid de inledande söken. Mer säger jag inte.
Citera
2013-10-23, 09:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tror säkert att KJ's advokat kommer prova tvivelspåret, men jag tror inte han lyckas. Hur det än är så pekar de spår som finns mot KJ.
Men jag har så jävla svårt att se hur han klarat detta ensam?

Han har ju varit ute en massa nätter och härjat, mobilen har legat hemma men han har handlat på olika mackar så man har kunnat få fram klockslagen. Jag tror att han har förbättrat sitt arbete dag för dag, en dag gör han på visst sätt och sedan kommer han på att det nog inte var så smart och gör om det på ett annat sätt följande nätter. Exempelvis så är det sannolikt att han flyttat kroppsdelarna från styckplatsen, kanske värnet, till fyndplats 1 och 2 vid olika tillfällen. Han har även gjort sig av med hennes kläder och mordvapen vid någon av sina nattliga äventyr.

Styckningen skedde nog inte första natten, han åktehem till sin bror klockan 22, lämnade klockan 23 och har var bevisligen hemma klockan 00:20, då han svarar på sms. Han var även hemma tidigt på morgonen då han skickar sms.

Men visst kan han fått hjälp av någon, i styckmordet i Bollnäs så städade ju ena syrran upp lägenheten där brottet hade begåtts och så kan det även vara här.

När polisen besökte hans lägenhet första gången så öppnade han inte dörren men de såg moppen genom fönstret. De ringde och han svarade att han var hemma och när de kom tillbaka till lägenheten upptäckte de att moppen var undanstoppad.

Jag tvivlar på att allt skett på en och samma dag, mordet skedde den 4:e, styckningen kanske någon av de närmast följande dagarna, uppstädning sker i omgångar dag för dag.

Hade de tagit in honom direkt när de fått kännedom om honom hade de, förutom blodet i bilen, förmodligen hittat hela kroppen i värnet, mer spår i lägenheten och kanske även mordvapen med mera, om man tänker sig att han inte har så bråttom att göra saker som han vet att han ska göra.
Citera
2013-10-23, 09:32
Medlem
jonkoping83s avatar
Spekulationerna går vilda hos denna elit som tror sig kunna lösa fallet vid datorn . "Mördaren är fast" "Här ska undersökas FUP" "Hör upp, den skyldiga är fast!"

Helt ovetandes om hur det egentligen går till i en utredning, bakom lyckta dörrar. Det FUP som ni fått tag på överensstämmer inte helt med det egentliga, men men, lika bra så pysslarna får pyssla.. Om man säger så.
Citera
2013-10-23, 09:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han har ju varit ute en massa nätter och härjat, mobilen har legat hemma men han har handlat på olika mackar så man har kunnat få fram klockslagen. Jag tror att han har förbättrat sitt arbete dag för dag, en dag gör han på visst sätt och sedan kommer han på att det nog inte var så smart och gör om det på ett annat sätt följande nätter. Exempelvis så är det sannolikt att han flyttat kroppsdelarna från styckplatsen, kanske värnet, till fyndplats 1 och 2 vid olika tillfällen. Han har även gjort sig av med hennes kläder och mordvapen vid någon av sina nattliga äventyr.

Styckningen skedde nog inte första natten, han åktehem till sin bror klockan 22, lämnade klockan 23 och har var bevisligen hemma klockan 00:20, då han svarar på sms. Han var även hemma tidigt på morgonen då han skickar sms.

Men visst kan han fått hjälp av någon, i styckmordet i Bollnäs så städade ju ena syrran upp lägenheten där brottet hade begåtts och så kan det även vara här.

När polisen besökte hans lägenhet första gången så öppnade han inte dörren men de såg moppen genom fönstret. De ringde och han svarade att han var hemma och när de kom tillbaka till lägenheten upptäckte de att moppen var undanstoppad.

Jag tvivlar på att allt skett på en och samma dag, mordet skedde den 4:e, styckningen kanske någon av de närmast följande dagarna, uppstädning sker i omgångar dag för dag.

Hade de tagit in honom direkt när de fått kännedom om honom hade de, förutom blodet i bilen, förmodligen hittat hela kroppen i värnet, mer spår i lägenheten och kanske även mordvapen med mera, om man tänker sig att han inte har så bråttom att göra saker som han vet att han ska göra.

Tre dagar i veckan kommer Bo*se till KJ, assistenten. Första dagen efter mordet öppnar inte KJ. Vilket datum var det nu igen? När kom assistenten nästa gång? Efter hur många dagar?

kJ's föräldrar uttalar att dom varje dag har kontakt med KJ då dom oroar sig för honom och hans oförmåga (enligt dom) att klara vardagen. Vem gjorde detta åt dom då de var utomlands?

Hur såg lgh ut gång 2 då assistenten kom?

Jag hatar att ställa frågan, men är datum fastställt för när VB mördats?
Citera
2013-10-23, 09:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Spekulationerna går vilda hos denna elit som tror sig kunna lösa fallet vid datorn . "Mördaren är fast" "Här ska undersökas FUP" "Hör upp, den skyldiga är fast!"

Helt ovetandes om hur det egentligen går till i en utredning, bakom lyckta dörrar. Det FUP som ni fått tag på överensstämmer inte helt med det egentliga, men men, lika bra så pysslarna får pyssla.. Om man säger så.

Nej vi har alla fått en fejkad FUP.....
Citera
2013-10-23, 09:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Han fick väl inte vara med Mps nå mer. Var det inte så att han varit aktiv på något forum eller skrivit för mycket på Fejjan?

Han verkar ha varit med KJ vid de inledande söken. Mer säger jag inte.

Varför säger du inte mer?
Citera
2013-10-23, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej vi har alla fått en fejkad FUP.....

Ja ibland kan man faktiskt tro det. Sådant språkmissbruk och felstavningar i denna Fup att man undrar om personerna som skrivit rapporterna verkligen gått ur gymnasium med fullgoda betyg i ämnet Svenska?
Citera
2013-10-23, 09:43
Medlem
Namibia1s avatar
Varför frågar polisen varför MB och AN var på väg mot Lakaträsk 18/5?

Kan AN ha en smartphone som polisen spårat och sett att dom var på väg dit?

MB svarar något i stil med att dom brukar åka dit och hämta källvatten om jag mins rätt.

MB återkommer senare till polisen och säger att dom båda arbetade 18/5.

Vart har polisen fått detta ifrån då?
Citera
2013-10-23, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83

Eeehh? Du är medveten om att det kommer bli en RÄTTEGÅNG utgående från detta FUP, väl? Oavsett vilka andra teorier man kan ha kring "det egentliga", ger väl ändå denna faktiska, förevarande rättegång saklig grund för de diskussioner som pågår här?

(Eller har du något du vill addera till denna sakliga grund? Borde du inte kontaktat polis och åklagare för ett bra tag sedan i så fall? Om du gjort det, men "det egentliga" ändå saknas i FUP... Ja, då var det kanske inte så "egentligt", trots allt?)
Citera
2013-10-23, 09:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det där undrar jag över.. Är det inte ganska enkelt i dagens läge att återskapa sms, bilder och annat från en telefon?
På moderna telefoner är det svårt, men det borde inte vara det på MB:s antika pryl. När SMS raderas raderas endast referenser till minnesutrymmet, själva SMS:et finns kvar. Senare SMS kan läggas på samma minnesposition som gamla, raderade, SMS som då inte längre kan återskapas.
Citera
2013-10-23, 09:44
Medlem
Jag tror vittnet såg Vatchareya kl 21.30 och Kj är heelt säker på att hon lämnat hans bostad.
Tror Kj väntade 10 minuter efter det att hon gick och körde efter.
KJ tror att han är mer känd än vad han var i boden och tror i o med det att det finns flera vittnen som sett Vatchareya lämna lägenheten till fots och som också sett KJ lämna bostaden ett tag efteråt.
Han är så säker på det dära vittnet som såg V för KJ vet att hon gick den vägen och att det var V hon såg. Tror han kan ha kört ikapp henne väntat in henne knivat henne rätt öppet faktiskt och V dör ganska direkt av sina skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in