2013-10-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja, läste det. Men hur skiljer hunden på om Kadaverinet är från en människa kontra en hund? Kadaverin som Kadaverin menar jag...

För att göra det enklare:
KJ:s hund har aldrig varit i bilen efter att den dog.
Föräldrarna säger ju i förhören att de bestämde sig för att ställa på den aktuella bilen EFTER att hunden dött (och försvunnit) som en tröst.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ska nu resten av denna intressanta tråd bli spammad av att läsa FUP åt MrsMagoo så kommer den spåra ur totalt. Se Marina-tråden. Det kommer att bli sida upp och sida ner med fullständig galenskap. Det går att åtgärda.

Bara vänja sig...
MrsMagoo har en enerverande förmåga att kräva källhänvisningar av alla andra, men förväntas slippa redovisa källor själv.. Man kan posta en länk till något men förväntas att redovisa innehållet ordagrant, gärna med sida/radhänvisning annars duger det inte för mrs....
Citera
2013-10-23, 02:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den här bilden har utredarna tydligen missat:
https://www.flashback.org/sp44169782

Det bör vara den kniv som olika vittnen tillfrågas om (se FUP, s. 1401) – men som (tillsammans med ett stämjärnsliknande verktyg med gult eller orange skaft; FUP, s. 1227) saknas.

Den miljömedvetne mt upplyser i förhör:En av mt:s närmaste kompisar är av en annan åsikt:

Du hade inte datum på facebooksbilderna? Hade varit intressant att se om han ljög om kniven.

Citat:
Ja, läste det. Men hur skiljer hunden på om Kadaverinet är från en människa kontra en hund? Kadaverin som Kadaverin menar jag...
Nix det är skillnad på människa och djur, så någon förruttnelse av dött djur är inte kriminalhundarna tränade på-. Enbart döda människor. Eller fråga PeterNoster han har ju en bra uppfattning om kadaverin.

Det är dock inte bara om en död kropp hittas att likhunden kan vara till nytta. Doftmolekyler
från död mänsklig vävnad eller blod fastnar på kontaktytor på en brottsplats. På så sätt kan
likhunden hjälpa polisen att ta reda på om ett mord har ägt rum. Så var fallet bland annat i det
omdiskuterade Hells Angels-målet i Göteborg. Två likhundar markerade, oberoende av
varandra, att en död kropp befunnit sig i en bar där man misstänkte att ett brott ägt rum. Detta,
tillsammans med fynd av blodspår och offrets DNA, ledde till Tingsrättens slutsats att mord
ägt rum i HA-baren, trots att ingen kropp kunde hittas. (17),(13),(8)

http://ex-epsilon.slu.se:8080/archive/00001095/01/Hundens_betydelse_i_dagens_samh%C3%A4lle.pdf
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-23 kl. 02:52.
Citera
2013-10-23, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad är det för något? Kaverin?

Googla. Eller läs tillbaka i tråden.
Citera
2013-10-23, 02:48
Medlem
Nu börjar det bli intressant. Som jag trodde mycket tidigt. Att paret an och mb känner poliser. Kan vi samla ihop allt som berör detta, för då ser vi sambandet om varför de graverande bevisen om motiv inte blivit riktigt utrett. Har man ens gjort en husrannsakan hemma hos paret? Har någon tillgång till slasken?
Citera
2013-10-23, 02:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Nu börjar det bli intressant. Som jag trodde mycket tidigt. Att paret an och mb känner poliser. Kan vi samla ihop allt som berör detta, för då ser vi sambandet om varför de graverande bevisen om motiv inte blivit riktigt utrett. Har man ens gjort en husrannsakan hemma hos paret? Har någon tillgång till slasken?

Nej, slasken får bara misstänkte ut eller advokaten. Det är inget polisen vill lämna ut i första taget, så det tror jag inte man får ut i det här fallet.

Graverande bevis ? Motivet menar du är graverande, men var är den tekniska bevisningen?
Nej, MB känner säkert någon lokal polis, men dom går inte över rikskrim eller teknikerna, åklagaren, som utreder fallet. Jag tror att konspirationerna är lite för många nu, och definitivt allt för usla underlag för att poliserna skulle mörka något om MB. Där går nog gränsen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-23 kl. 02:58.
Citera
2013-10-23, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013

Så vitt jag kommer ihåg har "locket om GM och AN legat på". Knäpp tyst. Det är synnerligen märkligt.
Citera
2013-10-23, 04:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
120 liter, gissar jag.

Är det MB:s fru du kallar vattentätt alibi?

Har du kunnat belägga henne med någon lögn?

Har du något som påvisar att MB lämnade lägenheten mer än gissningar?

Hur kan du påstå att man stirrade sig blind på KJ när man höll ett tre timmar och 40 minuter långt förhör med MB, dagen efter KJ anhölls?

Har du någonting, förutom dina egna uppfattningar om vad som är indicium, som är besvärande för MB?
Citera
2013-10-23, 04:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hundarna är tränade att urskilja doft från döda människor från doft från döda djur. Annars skulle de inte kunna användas i terräng. Men det händer att de blindmarkerar, alltså markerar där det inte finns något fynd. Hundar är inte felfria.

Har du några uppgifter på hur ofta de blindmarkerar när de markerar på ett plats där det finns blod från den mördade personen?
Citera
2013-10-23, 04:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ironi möter ironi?
Du tycks ha missat varför jag frågade min fråga, tänker inte jiddra Mer om detta med dig nu kära Q. Kan någon svara på frågan. Tar ammoniak bort spår av blod? Utan att svara dumma svar om csi

Det som är hela grejen med KJ är att han vet att skorna ska knytas, med de knyts inte. Han vet att man ska sköta om hygien, men han sköter inte om hygien, han vet att han borde göra rent i bilen från allt blod, men han gör inte rent.
Citera
2013-10-23, 04:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Eller demens.

Nej, men seriöst - är det inte dags vi nu avlivar myten om att KJs lägenhet skulle vara brottsplatsen en gång för alla?

1) KJ var extremt dålig på att hålla rent efter sig.
2) Lägenheten var inte urstädad - skiten var ingrodd.
3) Polisen har inte hittat några spår öht, inte ens i vattenlåset på avloppet.

Är det inte märkligt att han hade städhjälp tre gånger per vecka och ändå så var lägenheten ingrodd. När polisen var där först gången höll han på moppa, trots att han var ensam.

Lägenheten kan ha blivit nedskitad igen, efter en städning.
Citera
2013-10-23, 04:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Bara vänja sig...
MrsMagoo har en enerverande förmåga att kräva källhänvisningar av alla andra, men förväntas slippa redovisa källor själv.. Man kan posta en länk till något men förväntas att redovisa innehållet ordagrant, gärna med sida/radhänvisning annars duger det inte för mrs....

Som sagt, jag har inga problem med det nu men innan spydde jag vid blotta åsynen. Sen finns det ju andra trådar jag kan kolla i.

Citat:
För att göra det enklare:
KJ:s hund har aldrig varit i bilen efter att den dog.
Föräldrarna säger ju i förhören att de bestämde sig för att ställa på den aktuella bilen EFTER att hunden dött (och försvunnit) som en tröst.

Den satt fint. Ingen annan har reagerat förrän nu.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-23 kl. 04:46.
Citera
2013-10-23, 04:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Blodet är VBs. Det är fastställt +4 av SKL.

Det jag reder i är hundens markering av liklukt. Är ju en viss skillnad. Att blodet finns där kan ha en naturlig förklaring, däremot förekomsten av liklukt... men som Q sagt händer det att hundar markerar fel och som exempelvis någon nämde tidigare i tråden var det i samband med en sådan hunds markering i samband med Quick-fallet, som gjorde att utredarna tömde en hel sjö bara för att sedan kamma noll.

Hundens markering i bagageluckan är inget bevis som håller i domstol alltså?

Det håller defintivt i domstol, rätten klarar att se ett samband mellan en mördad persons blod och likdoft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in