2013-10-23, 01:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
/.../ Så du har sett den misstänkta kniven i olika träslag? Ja bytte han den mot något annat eller är det en annan kniv?
Den machete (Gerber) han fått av sin bror i julklapp bytte han bort (FUP, s. 1226). Den försvunna "macheten" är egentillverkad med bl a en i skaftet pålimmad eller påmonterad kulspets.
Citera
2013-10-23, 02:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den machete (Gerber) han fått av sin bror i julklapp bytte han bort (FUP, s. 1226). Den försvunna "macheten" är egentillverkad med bl a en i skaftet pålimmad eller påmonterad kulspets.

Den som ligger på bordet i vardagsrummet som man då satt en extra anteckning om`?
Är det den kniven som hamnat i metallåtervinningen?
Citera
2013-10-23, 02:01
Medlem
Det du kallar rikskrim är i stora delar Inge B, Norrbottens sämsta polis och dessutom bekant med MB.
Jobbigt?[/quote]

Har funderat över Varför man behandlat MB som ett "skört ägg". Men dom har naturligtvis "kackat" i samma bo? Faller en, faller alla ...

OM MB konfronteras kommer han dra med sig så många han bara kan i fallet.

Tror jag.
Citera
2013-10-23, 02:01
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
SKL:s slutsatser erhåller sitt bevisvärde i rättssalen genom att de värderas och kombineras med andra utredningsfakta i ärendet. Styrkan på vår gradskala är därför inte ensam avgörande faktor för vilket bevisvärde resultatet har i det aktuella fallet.

Grad 1 i en utredning kan ha avgörande betydelse i kombination med andra uppgifter, medan grad 3 i ett annat ärende kanske bara bekräftar ett redan känt sakförhållande.

http://www.skl.polisen.se/tjanster/utlatandeskala/logiska-angreppssattet/

Du vet att skvaller biter inte direkt som några faktum om vem som känner vem i Boden.
Underlaget är ganska klarlagt annars hade inte åtal väckts. Det handlar om mer än DNA och en massa tyckande från kreti och pleti-

Man fann inget annat spår i bilen från någon annan. Skoavtryck och fimpar är inte relevant eftersom man klampat omkring på fyndplatsen. Fimpar ligger överallt. Däremot markerar inte en likhund överallt vilken den gjort i bilen, och det betyder att VB varit död då hon låg i bagaget-. Så några kläder med blod eller spår det kommer inte att få någon trovärdighet.

Så MB är utesluten eftersom man inte har MB som misstänkt och inte ska han åtalas heller.

Nej, man höll nog förhör med MB och AN i flera timmar för nöjes skull.
Åklagaren vet själv att detta är ett långskott med en medioker indiciebevisning för brott mot griftefriden och det är rätt uppenbart.
Man har exakt noll bevisning för mord.
Det är ju den tragiska verkligheten.

Givetvis kommer MB få en mycket stor roll i TR. Han kommer vara försvarets solklara kort att spela ut som alternativ om KJ håller fast vid sin story.
Alternativet är att han tar ett dyk och medger griftefrid.

Att styrka att KJ utfört det dödande våldet är ju i praktiken uteslutet när man inte ens gjort en seriös ansträngning att utesluta hans bror och kompisen som ger han alibi som medgärningsmän.

Det finns en mycket överhängande risk att detta blir precis lika dåligt som Esa Rano, undantaget att GM inte tagit egna mordbilder.
Och inte ens Esa Rano-fallet känns som att man fick till, trots bilderna.
Citera
2013-10-23, 02:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Den som ligger på bordet i vardagsrummet som man då satt en extra anteckning om`?
Är det den kniven som hamnat i metallåtervinningen?
Ja, just precis (FUP, s. 1401).
Senast redigerad av letsdoit 2013-10-23 kl. 02:09.
Citera
2013-10-23, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Han kan ju ha trafikdödat ett och slängt in i bakluckan

Kört på VB när hon lämnat lägenheten efter ett eventuellt bråk?
Mycket upprörd greppar han stämjärnet och hoppar i bilen och börjar leta!
Tejpen ligger i bilen tillsammans med bl.a en påse i röran i skuffen.
Påsen över huvudet som tejpas fast runt halsen,sen in i skuffen och till broder för att skaffa alibi.
Senare på natten iväg och dumpa kroppen osv..

Man behöver ju inte köra på någon i hög fart för att dom ska göra sig illa,och sen klubba till henne och in i skuffen.
En lite hårdare knuff gör ingen skada på bilen heller..
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det du kallar rikskrim är i stora delar Inge B, Norrbottens sämsta polis och dessutom bekant med MB.
Jobbigt?

Citat:
Har funderat över Varför man behandlat MB som ett "skört ägg". Men dom har naturligtvis "kackat" i samma bo? Faller en, faller alla ...

Tror jag.

Jag antar att MB tränat poliserna i kampsport. Fan, det här kan bli hur stort som helst.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-23 kl. 02:12.
Citera
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Jobbigt?

Ja. Jag tänker inte ta alla detaljer om det där i tråden, för då outar jag mig.
Dock utgår jag från att KJs advokat tittar på sånt där så gott han kan.
Citera
2013-10-23, 02:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, just precis.

Låter ju ganska otroligt att hunden skulle tuggat sönder den, men man vet ju inte.
Träffande ändå för det va en kniv som många lade märke till eftersom den verkade hemmagjord.

Jag tycker han börjar staka sig då kniven kommer på tal, så det kan ju vara det potentiella mordvapnet.
Ingen dålig kniv direkt och det ser ju lite överspänt ut att ha knivar liggandes på borden.
Det ligger en på köksbordet också. Kamouflagekläder och Asperger med maniskt intresse för stridslekar och ramboknivar. Totalt avsaknad av kontakt med sina egna känslor och uppfattad som en kuf.

Strypförsök på fd flickvän och hot om strypning på en sköterska.
Är det en dubbelnatur som spelar på sina handikapp och hur klen han är`?
Sandsäckar väger en del och det bär han omkring på då dom leker i skogarna enligt vännerna.

En del tvivlade först, men ändrade sin uppfattning efter de graverande bevisen.
Undrar om han mördade och styckade inomhus eller utomhus.
Det är ju inte första gången man bommar spår i en lägenhet. Dessutom markerar hundar inne i bostaden, men man kan inte säkra några spår-.
Citera
2013-10-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Tror jag.

Jag antar att MB tränat poliserna i kampsport. Fan, det här kan bli hur stort som helst.[/quote]

Det tror jag också. Hoppas dom kopplar in Rikskrim. Nya ögon. Utan regionala bindningar.
Citera
2013-10-23, 02:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
RaffaPancamo Det du kallar rikskrim är i stora delar Inge B, Norrbottens sämsta polis och dessutom bekant med MB.
Jobbigt?

Rikskrim är ingen Inge B i alla fall för att ta död på skvallret som förekommer.

Citat:
Biträdande förhörsledare: Krinsp Lillemor Elmgr*n, rikskriminalpolisen
R**th, Peter (Riksmordskommissionen, Rikskriminalpolisen)
Kontaktperson hos Rikskriminalpolisen är Ter*sa Mar*c.
RIKSKRIMINALPOLISEN NOA-gruppen
Elin Carlqv*st
Kriminalinspektör/Analytiker
Biträdande förhörsledare: Krinsp *lf J*nsson, Rikskriminalpolisen

Så rikskrim har varit yttersta aktiva i det här fallet.

Citat:
Jag antar att MB tränat poliserna i kampsport. Fan, det här kan bli hur stort som helst. Det tror jag också. Hoppas dom kopplar in Rikskrim. Nya ögon. Utan regionala bindningar

Dom är och har redan varit inkopplade i det här fallet. Så kan det gå då man tror blint på skvaller.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-23 kl. 02:54.
Citera
2013-10-23, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Och troligen låg VBs kropp kvar i lägenheten när kommunens stödperson kom på besök och KJ hävdade att han badade för att slippa besök.

Vet inte om någon annan påpekat detta, men stod det inte att dörren var upplåst och att boendestödet stod i dörren? Det verkar ju rimligt att låsa dörren om man har en mördad person i lägenheten. Boendestödet berättade att han hörde att KJ "plaskade med vatten" eller nåt sånt, det bör han inte ha hört om han stod utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in