2013-10-21, 23:47
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Någon som vet vad detta kan betyda? Växeln ropar.

23:48 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)
23:52 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)

Betyder att nätet har hennes telefon registrerad och skickar sökning efter den... men hittar den inte.
Citera
2013-10-21, 23:48
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De blodiga handskarna var en blodig handske. Den blodiga hade antagligen hamnat i blodfläcken för vem använder en handske för styckningsjobbet.

Edit: vänsterhandsken.

Bra iakttagelse!

VB:s mobil går ner från 3G till 2G (20.32), därefter upp igen (20.38). Kan en enkel förklaring vara att hon tillfälligt växlar ner för att förlänga batteritiden?
Citera
2013-10-21, 23:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Bra iakttagelse!

VB:s mobil går ner från 3G till 2G (20.32), därefter upp igen (20.38). Kan en enkel förklaring vara att hon tillfälligt växlar ner för att förlänga batteritiden?
I sex minuter?
Citera
2013-10-21, 23:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det för skillnad på att dra en väska över kanten och att dra ett bylte över kanten? Notera att blodfläcken klipptes ut ur mattan och skickades till SKL. Dessutom skickades resten av mattan till SKL. SKL hittade inget blod öht på mattan, förutom på den urklippta biten. Hur kan det vara möjligt?
Till ett mindre blodspår kunde kanske alternativa förklaringar väcka rimligt tvivel, men här är det för mycket blod. Kanske inte så mycket mer än den cl du föreslår, men utspritt och utstruket på ett sätt som passar så väl in på ett scenario med en blodig kropp att andra förklaringar faller. GM tänkte säkert på att skydda mattan, men skyddet höll inte helt tätt. Att det blev blodspår i öppningen och utanför missade GM däremot.

Skall kJ slingra sig ur detta vill det till att han gör troligt att någon inte bara kommit åt hans bagageutrymme utan att någon obemärkt kunnat låna bilen för transport av blodig kropp.
Citera
2013-10-21, 23:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Exécuter moi, vad menar du?
Sorry, den idiotiska stavningskontrollen slog till. Från en ouppmärksammad blödning, skulle det vara. Eller, med andra ord: Skulle det där blodet ha avsatts vid något annat tillfälle, skulle KJ rimligen ha uppmärksammat och kommit ihåg det.
Citera
2013-10-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Dessutom så verkar det vara två snuskgubbar, dom vill som fastna i ämnet " Oralsex " Om hon tog sattsen i munnen m.m, Peter Ahlqvist har som jävligt svårt att lämna det ämnet.
Jag tror de försökte utröna huruvida KJ lagt en sats på golvet där hunden "Kompis" sedan markerade.

Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Jag undrar vad besudlingen S063 (även S062) i K's lägenhet är (s.294). Det finns inget utlåtande på detta.

Vi kan väl lägga till träbitarna från värnet (där 2 hundar markerade både i värnet och på filtret man pumpade vattnet igenom (samt utanför)) till listan över spår som försvann ur FUP...

Värnet ser jag som högst intressant eftersom det dels fanns doftspår dels var avskiljt SAMT fanns vatten (kroppen var "tvättad")
Citera
2013-10-21, 23:52
Medlem
Druttentrudeluttens avatar
Helt otroligt att att folk som läst FUP tvivlar :-) Det är väldigt uppenbart att KJ är är 100% skyldig, för en normal begåvad människa vill säga? Att folk orkar komma med teorier som inte ens håller i en taskig B-rulle?? Jag hoppas att bevisningen håller bara, kunde varit något bättre kanske, men det har ju inget med utredarna att göra, snarare att han har ett gediget intresse i taktik samt att han inte är dum i huvudet för att han har Aspergers. Han spelar på sin diagnos väldigt mycket så fort det bränns, det talar för att han vet precis vart hans linje och enda chans ligger! Han är långt ifrån så sjuk som folk vill göra gällande. -Jag kan inte ljuga pga av min diagnos? Han gör ju inte annat än ljuger Möjligen att det finns någon medhjälpare eller att någon skyddar honom på något sätt nånstans, man kan nog inte med 100% säkerhet utesluta det iaf!

Han har begått många misstag, främst i förhören då han mer eller mindre har erkänt, fast mellan raderna!! Jag tror han flyger i slutändan när han skall ljuga inför publik och att han måste se folk i ögonen, samt bilder och annat som kommer visas! Pup

Tycker personligen att förhörsledare har gjort ett hyfsat jobb med tanke på vad dom haft att jobba med. Fel tekniker med sådana människor så låser det sig helt, lätt att sitta som hobby polis och kritisera deras jobb! Jag är glad att vissa här i tråden INTE är med och utreder detta iallafall
Citera
2013-10-21, 23:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Sorry, den idiotiska stavningskontrollen slog till. Från en ouppmärksammad blödning, skulle det vara. Eller, med andra ord: Skulle det där blodet ha avsatts vid något annat tillfälle, skulle KJ rimligen ha uppmärksammat och kommit ihåg det.
Som sagt, en bråkdel av en cl. Hon kan ha blött inne på träningen, blodat ner väskan, förbundit såret och lagt väskan i bilen. Eller varit ensam med bilen ett tag, hon och KJ var ett par ett tag.
Citera
2013-10-21, 23:57
Medlem
PeterNosters avatar
Ytterligare stalkingoffer sidan 1527:

Citat:
Kristoffer och Vatchareeya har känt varandra i snart fyra år, de träffades när Vatchareeya gick
i gymnasiet i Boden. Kristoffer berättade att hans kompis Dennis sagt till honom att han hade
en stalker efter sig, det var Vatchereeya. Dennis ville ha hjälp med att Vatchereeya skulle få
fokus på något annat istället. Enligt Dennis ringde Vatcheerya upprepade gånger till honom,
hon störde honom och lyssnade inte när han sa att han inte var intresserad.
Citera
2013-10-21, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag begär naturligtvis inte att du ska skriva något som outar dig, jag undrar bara vad du har för kunskaper i frågan. Jag har inte ens sagt att du har fel.
Jag har inte fel och det har inte heller åklagarna heller när dom säger att förhören med
KJ inte gett något av värde. Du har deras CV lita på dom om du inte kan tro på mig utan att jag
skall behöva svara på frågor av denna karaktär:

"Sysslar du med förhör eller professionellt intervjuande/muntlig faktainsamling själv? "

Citat:
Sen har du inte på minsta vis förklarat varför förhörsledarna har misslyckats.

Jag har inte fått frågan och för att få frågan måste jag enligt dig ge tråden min sakkompetens.
Du förstår väl själv att du beter dig barnsligt för att var på ett forum där ens anonymitet
står i fokus. Men det kanske passar dig för på så vis kan du avvisa inlägg efter
inlägg med att man inte serverar dig privat information.

Citat:
Du begär alltså att vi bara ska godta detta som någon slags "expertinlaga". Om jag skriver en rakt motsatt recension av förhören på tre rader, utan något mer stöd - tycker du då att det är rimligt att bara ta det jag skriver för gott?

Du väljer ordet "expertinlaga" inte jag och visst har du uttalat dig om förhörsledarna men du valde
att göra det med en mening istället för tre som du säger att jag använt mig av.

Så här skriver du:

"Detta sagt så kan jag väl dock inte heller säga att de förhör jag läst känns som ett verk av norra europas främsta förhörsledare."

Jag har inga frågor på denna mening och du behöver inte ge mig din historia för att jag skall tro på den.
Jag köper den rakt av för det är sanningen och jag har 400 sidor i FUPen att se eländet på, det har du också.
Citera
2013-10-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag tycker den där felsägningen är helt naturlig. Vem åker omkring i en bil med ett lik inne i kupén.
Jo om man vet att man har haft ett lik där. Vet man inte det och inte hade varit inblandad så hade man nog först tänkt på karateträningsblod eller någon annan logiskt förklaring. Hade nån sagt till mig idag tex att min väns blod har hittats i bilen hade jag direkt trott att det var bland sätena. För vem kör runt med en kompis i bagaget.
Citera
2013-10-22, 00:00
Medlem
Druttentrudeluttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Till ett mindre blodspår kunde kanske alternativa förklaringar väcka rimligt tvivel, men här är det för mycket blod. Kanske inte så mycket mer än den cl du föreslår, men utspritt och utstruket på ett sätt som passar så väl in på ett scenario med en blodig kropp att andra förklaringar faller. GM tänkte säkert på att skydda mattan, men skyddet höll inte helt tätt. Att det blev blodspår i öppningen och utanför missade GM däremot.

Skall kJ slingra sig ur detta vill det till att han gör troligt att någon inte bara kommit åt hans bagageutrymme utan att någon obemärkt kunnat låna bilen för transport av blodig kropp.

Spot on! Det enda riktiga misstaget han gjort tillsammans med tejpmissen, utan det så hade han gått loss utan problem! Hoppas det håller bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in