2013-10-19, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nu var det väl riktat till Gadden, men jag är ju vänlig så jag svarar att det högst troligt är Pe*ter (Feneliu*s) Vari*s som avses.

Innan F efternamnet hette han Johansson vill jag minnas?
Citera
2013-10-19, 13:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Vänligen förtydliga vem som avsees med P.V

Använd sökfunktionen och kryssa i detta ämne så får du svaret på din fråga.
Citera
2013-10-21, 14:05
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Har frågat förut och får fråga igen.

Någon som vet hur det ser ut kring P.V? Hade han alibi för aktuell natt? Sökt men inte hittat. Tacksam för hjälp i den frågan.

Tja, stans största rötägg nummer ett om man går efter vad som tidigare inlägg skrivits om honom. Borde ha ett vattentätt alibi eftersom rent logiskt polisen borde kollat upp han bland de första de gjorde.
Eller?
Man kollar väl upp drägget först va? (Ni förstår vad jag menar).

Någon som har info?
Citera
2013-10-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Har frågat förut och får fråga igen.

Någon som vet hur det ser ut kring P.V? Hade han alibi för aktuell natt? Sökt men inte hittat. Tacksam för hjälp i den frågan.

P*atrick V*estén (fd. P*atrik T*ano) verkar vara en skumrask-figur.
Jag instämmer i frågeställningen.

/ Doktor Kurt
Citera
2013-10-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Använd sökfunktionen och kryssa i detta ämne så får du svaret på din fråga.

Som du nu ser nedan hade det inte hjälpt med sökfunktionen då 2 olika personer med initialkerna PV diskuterats, därav min fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nu var det väl riktat till Gadden, men jag är ju vänlig så jag svarar att det högst troligt är Pe*ter (Feneliu*s) Vari*s som avses.

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKurt
P*atrick V*estén (fd. P*atrik T*ano) verkar vara en skumrask-figur.
Jag instämmer i frågeställningen.

/ Doktor Kurt

Så frågan kvarstår, VEM var det som avsågs med P.V?

Vart Tha*o höll hus har jag ganska god koll på och det har väl även framgått i tråden om jag inte misstar mig.
Citera
2013-10-23, 00:10
Medlem
WafffenSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Inga möjligheter till tvärtom då, vilka båtar som legat i en specifik hamn?
Bra fråga

SnabelA Badboy rider

Se så lilla stolle lilla tala om vilket sätt din båt blev använd Badboy rider
Citera
2013-10-23, 01:04
Medlem
WafffenSSs avatar
[quote=Henis[QUOTE]

Citat:
ny misstänkt i
"Helena mordet". Utredarna hade länge misstänkt att mördaren väntat på en gunga i lekparken. Här hade polisens teknicker hittat en cigarettfimp som de tagit DNA på.

Citat:
De hade en misstänkt som de försökte knäcka med historien.

Jag tror han var den person Leif GW pratade om att coolcase gruppen tittat på.

K*arl J*onas W*erner pry*tz Mariestad/karlstad har han varit misstänkt för Helenas försvinnande?
Citera
2013-10-23, 02:46
Medlem
WafffenSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
och han på akaicia är 45 är. Konstigt. Måste va samme man. Förr va han här i tråden så han kanske kan svara själv?

Läs Svenska Mord.se J*nas Pryt*z
Citera
2013-10-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WafffenSS
Läs Svenska Mord.se J*nas Pryt*z
Nu är det ju inte han som skrivit i tråden, utan en viss person boende utanför Mariestad.
Som dessutom går underett annat namn här. jag kan gå i god för att han inte är inblandad på något sätt.
Citera
2013-10-23, 13:10
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Badboy rider|45795097]Som du nu ser nedan hade det inte hjälpt med sökfunktionen då 2 olika personer med initialkerna PV diskuterats, därav min fråga.

Så frågan kvarstår, VEM var det som avsågs med P.V?

Jovisst har du rätt och jag fel, hade P*ter V*ris i åtanke men också P*trik V*sten verkar vara en kille med tvivelaktigt förflutet.

Hur var det nu med W*erner Pr*ytz?

Hursomhelst att två Gm kan hålla tyst om detta i så många år tycker jag verkar märkligt, någon av dom borde brutit ihop och talat ut. Såvida dom inte står varandra väldigt nära typ släkt med varandra eller ngt liknande.
Därför börjar jag nu tvivla på vittnet Hannas uppgifter och börjar tro på att det är bara en enda ensam Gm som ligger bakom alltihop, men obs, det är mina tankar.

Att Gm inte vart nykter och måste haft tillgång till bil och kört den aktuella natten borde väl i alla fall vara ett rimligt och säkert antagande.
Vilka var det som körde bil i Mariestad påverkade av alkohol och eller narkotika den aktuella natten?
Senast redigerad av Greensky 2013-10-23 kl. 13:17. Anledning: felaktigt ordval
Citera
2013-10-23, 15:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Den 13 juni 1992 var tydligen en av de varmaste dagarna det året. Det är därför troligt att även natten mot den 14 juni hade en behaglig temperatur. På somrarna, om det är varmt ute, har man inte sällan fönstren öppna. Sannolikheten att även boende i villorna på Ekudden hade fönstren öppna, är därför stor.

Vittnet "Hanna" med hunden ska ha befunnit sig på cykelvägen nära Vikingavägen/Domarringsvägen, om jag har förstått det rätt. Det betyder att människor boende på Hällristningsvägen, Runstensvägen och ev. också Fornminnesvägen (om "Hanna" befann sig ända nere vid Vikingavägen) fanns närmare skogsstigen, än vad "Hanna" gjorde.

Hade människorna boende på dessa gator (de närmast cykelvägen, i alla fall) sina fönster öppna? Var det någon av dem som i så fall vaknade av de påstådda skriken och bildörrarna, som slogs igen? Eller är det bara "Hanna" som säger sig ha hört detta?

Om "Hanna" har hört skrik, så är det inte omöjligt att även grannarna hört dessa. "Hanna" befann sig tydligen längre bort än vissa av grannarna gjorde. Även om man sover - och ibland sover man ytligare p g a värmen - så kan någon ha vaknat av tumultet. Kan "oväsendet" verifieras av någon som befann sig närmare tumultet än vad "Hanna" gjorde?
Citera
2013-10-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WafffenSS
Bra fråga

SnabelA Badboy rider

Se så lilla stolle lilla tala om vilket sätt din båt blev använd Badboy rider

Vid denna tidpunkt hade jag ingen båt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera