2013-10-23, 22:08
Medlem
[quote=WafffenSS|45798587]
Citat:
Ursprungligen postat av Henis[QUOTE

Citat:
Ursprungligen postat av Henis[QUOTE

K*arl J*onas W*erner pry*tz Mariestad/karlstad har han varit misstänkt för Helenas försvinnande?

Jag skall förtydliga vad jag menade. Under en tema dag på journalisthögskolan diskuterade vi media och hur vi bäst är objektiva. Som exempel användes Eric Fichtelius avrättning av Mona Sahlin. Ett andra exempel var ett olöst kvinnomord och då handlade det om Helena Andersson.

En tidning hade publicerat uppgifter om att polisen i Mariestad hade en ny misstänkt i Helena målet.
De skulle ha lyckats hitta dna på en cigarettfimp som skulle påträffats vid några gungor i en lekpark.

Senare skulle en misstänkt förhöras och knäckas genom uppgiften i media. Tyvärr misslyckades man totalt och redan innan den misstänkte kallats på förhör fick tidningen gå ut med en dementi.

Är det rätt att hjälpa Staten Polisen och skriva saker som inte är sant... ?

Helena Andersson försvinnande är tyvärr väldigt omskrivet och sönderskrivet. Många artiklar innehåller sakfel och ug. 10 % har bra sanningshalt.

Historien ovanför är den jag och min kamrater fått. Ni kanske kan en helt annan om den mystiske mannen.
Citera
2013-10-24, 00:37
Medlem
WafffenSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moppetopp
Nu är det ju inte han som skrivit i tråden, utan en viss person boende utanför Mariestad.
Som dessutom går underett annat namn här. jag kan gå i god för att han inte är inblandad på något sätt.

Är detta ett skämt?
Du har uppenbarligen ingen aning om hur stolpskottet pajasen P*är J*onas Pryt*z ljuger
Citera
2013-10-25, 21:24
Medlem
SkyttSeries avatar
[quote=Greensky|45802705]
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Som du nu ser nedan hade det inte hjälpt med sökfunktionen då 2 olika personer med initialkerna PV diskuterats, därav min fråga.

Så frågan kvarstår, VEM var det som avsågs med P.V?

Jovisst har du rätt och jag fel, hade P*ter V*ris i åtanke men också P*trik V*sten verkar vara en kille med tvivelaktigt förflutet.

Hur var det nu med W*erner Pr*ytz?

Hursomhelst att två Gm kan hålla tyst om detta i så många år tycker jag verkar märkligt, någon av dom borde brutit ihop och talat ut. Såvida dom inte står varandra väldigt nära typ släkt med varandra eller ngt liknande.
Därför börjar jag nu tvivla på vittnet Hannas uppgifter och börjar tro på att det är bara en enda ensam Gm som ligger bakom alltihop, men obs, det är mina tankar.

Att Gm inte vart nykter och måste haft tillgång till bil och kört den aktuella natten borde väl i alla fall vara ett rimligt och säkert antagande.
Vilka var det som körde bil i Mariestad påverkade av alkohol och eller narkotika den aktuella natten?
Jag skulle vilja veta vad bröderna T*no gjorde den natten. Är de helt fria från misstankar från polisens sida? Om de har alibi som är bekräftade? Lång tråd detta o jag kanske missat det isåfall. Vet iallafall att bröderna T*no är inga duvungar. M*gnus T*no har problem med sitt humör som kan explodera när han blir förbannad. Kr*stoffer T*no likaså. P*trik T*no är en kvinnotjusare (sliskig typ) Kan mycket väl tänka mig att de skulle kunna skydda varandra eftersom de står varandra väldigt nära. Sen finns Fr*drik T*no som också ingår i denna kvartett. Kanske inte de har nåt med detta o göra men skulle vara intressant o veta om de är helt friade från brottsmisstankar. Jag kanske har missat det. Hursomhelst så har de ett väldigt dåligt rykte.
Senast redigerad av SkyttSerie 2013-10-25 kl. 21:26. Anledning: grammatik fel
Citera
2013-10-25, 21:43
Medlem
WafffenSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
vet du namnet på snubben

Citat:
Postat cimonbuz
Dessutom flyttade han till Stockholm ganska direkt efter allt detta hände, rätt misstänktsamt enligt mig..?

Stollarna pajaser Bröderna Pr*ytz?
Senast redigerad av WafffenSS 2013-10-25 kl. 22:17. Anledning: text
Citera
2013-10-25, 22:18
Medlem
Xeitums avatar
Ja, inlägget av en som kallar sig Jonas Prytz på siten "Svenska Mord.se" är ju faktiskt lite roligt.

Han säger där att han "-dementerar att han inte har med H's försvinnande att göra" vilket alltså innebär att han förnekar att han inte skulle vara inblandad, m.a.o att han skulle vara inblandad. Man får väl förmoda att detta är en fel"sägning", lr kan det vara en freudiansk sådan.
Citera
2013-10-26, 00:36
Medlem
WafffenSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, inlägget av en som kallar sig Jonas Prytz på siten "Svenska Mord.se" är ju faktiskt lite roligt.

Han säger där att han "-dementerar att han inte har med H's försvinnande att göra" vilket alltså innebär att han förnekar att han inte skulle vara inblandad, m.a.o att han skulle vara inblandad. Man får väl förmoda att detta är en fel"sägning", lr kan det vara en freudiansk sådan.

Att Jona*s P*rytz (Pär) inte mår bra över Helenas försvinnande samt framstår som något förvirrad framgår nog rätt klart.

Freudianska tanken att han J*onas Pr*ytz skulle vara inblandad Helenas försvinnande fel"sägning" svenska mord.se. Läs Psykologiguiden Freudiansk, psykologilexikon omedvetna.

Netdoktor.se Manodepressivitet bipobulär sjukdom.

Wikpedia Narcistisk personlighetstörning diagnosticeringskriterier enligt DSM-IV-TR
Senast redigerad av WafffenSS 2013-10-26 kl. 00:58. Anledning: stycken
Citera
2013-10-26, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkyttSerie
Jag skulle vilja veta vad bröderna T*no gjorde den natten. Är de helt fria från misstankar från polisens sida?.

De har nog aldrig varit påtänkta.

Citat:
Vet iallafall att bröderna T*no är inga duvungar. M*gnus T*no har problem med sitt humör som kan explodera när han blir förbannad..

Nja, han slutade väl skolan när han gick trean. Började tidigt med missbruk och kunde väl explodera men oftast mot tjejer. Han vågade aldrig ge sig på någon i samma storlek. Men steget därifrån till att ha något med Helenas försvinnande att göra. Nja..

Citat:
Kr*stoffer T*no likaså.

Liten utan självförtroende som åker in och ut på hispan. Dömdes för övrig tillsammans med den "kände" fd Sverigedemokraten Patrik för skol och kyrk sprängningarna i Mariestad i början på 90-talet. Tror detta uppmärksammades i Expressen.

Citat:
[ P*trik T*no är en kvinnotjusare (sliskig typ) Kan mycket väl tänka mig att de skulle kunna skydda varandra eftersom de står varandra väldigt nära.

Som tidigare nämts i tråden har han tagit sig ur sitt missbruk och är en hederlig skattebetalare i dag. Starkt jobbat Patrik

Citat:
Sen finns Fr*drik T*no som också ingår i denna kvartett

Fruktansvärt osäker i yngre dagar men har aldrig varit i klass med sina kusiner. Faktiskt rätt trevlig och jag tror inte han har någon större kontakt med sina kusiner i dag. Duktig musiker. Han hade även en yngre bror som jag tror missionerade utomlands?

Citat:
Jag kanske har missat det. Hursomhelst så har de ett väldigt dåligt rykte.

Äh, du snackar om hur de var för 20-25 år sedan. Det är väl bara Magnus som idag har kvar sina tattardrag. In och ut på torken och en något överdimensionerad mage fylld av 7:3or

Prydz, är inte de också en gammal musiker som lirade i Uncle Jam?
Citera
2013-10-26, 13:00
Medlem
[quote=SkyttSerie|45840415]
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag skulle vilja veta vad bröderna T*no gjorde den natten. Är de helt fria från misstankar från polisens sida? Om de har alibi som är bekräftade? Lång tråd detta o jag kanske missat det isåfall. Vet iallafall att bröderna T*no är inga duvungar. M*gnus T*no har problem med sitt humör som kan explodera när han blir förbannad. Kr*stoffer T*no likaså. P*trik T*no är en kvinnotjusare (sliskig typ) Kan mycket väl tänka mig att de skulle kunna skydda varandra eftersom de står varandra väldigt nära. Sen finns Fr*drik T*no som också ingår i denna kvartett. Kanske inte de har nåt med detta o göra men skulle vara intressant o veta om de är helt friade från brottsmisstankar. Jag kanske har missat det. Hursomhelst så har de ett väldigt dåligt rykte.

Bröderna var på Ekudden..
Citera
2013-10-26, 13:59
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Badboy rider|45846856]
Citat:

Jag vet inte hur i helvete du lyckades med den där skiten men ovanstående citat är definitivt inte mina!
Citera
2013-10-26, 14:50
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Badboy rider|45846856]
Citat:

Bröderna T*no glöm dom, jag vill inte vara kaxig eller så men detta fallet är jag övertygad om att det är endast en gm som står bakom alltihop. Släpp de stackars bröderna.
Citera
2013-10-26, 17:05
Medlem
Frågar igen: har Patrick Vestén varit misstänkt för Helenas försvinnande? Han verkar vara en het potatis i utredningen.
Citera
2013-10-26, 18:18
Medlem
WafffenSSs avatar
Jonas Prytz (Pär) Mariestad/Karlstad och bröderna Bruno Erik Prytz har dom varit misstänkta för Helenas försvinnande?

Har frågat förut och frågar därför igen dom verkar vara heta i utredningen
Senast redigerad av WafffenSS 2013-10-26 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in