2013-10-22, 23:36
Medlem
xx-och-yys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Precis, turkarnas hårväxt och kortväxthet samt svenskens tidningspappersallergi kommer bli vanliga fenomen i Bosnien om du får bestämma.

Turkarnas hårväxt och kort växt är bra för Bosnier då de ser Araber som sina bröder, speciellt dom där skäggiga typen.

Orka med dig, ska gå och spänna på min kusin nu och hoppas att jag får ett friskt och iq-begåvat barn.
Citera
2013-10-22, 23:37
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Vad pratar du om nu?

Ni muslimer är ju utav samma skrot och korn som turkarna. Den mat som muslimer från Bosnien och Hercegovina äter i hemlandet och utomlands, är endast inspirerad från turkarna och de Ottomanska riket.

Exempelvis Cevapcici, burek, pasulj (grah) och lite annat. Corba också, en sorts corba heter ju tom "Begova" corba.

Endast muslimer är stolta över turkarnas närvaro på Balkan, när de begav sig, och endast muslimerna ser någonting fint och gott i turkarna. Än idag kallar muslimer och turkar varandra för "bröder" på internet, och turkarna engagerar sig djupt i Srebrenica, trots att själva nästan utrotade den assyriska/syrianska befolkningen. Samt begick folkmord på armenier och greker. Jäkla hycklare är vad dessa är. Och ni gillar dom, och är glada över deras gamla närvaro på Balkan?

Muslimerna där nere firar samma traditioner som turkarna, och använder även turkarnas ord för en muslimsk högtid, som var förra veckan.
Även namnen är turkinspirerade. Exempelvis Ahmed, Leila (Leyla), Mehmed, Mustafa, Muhamed, Adnan och Husein.

De enda serber har kvar från den förjäkliga tiden (Ottomanska) är diverse maträtter och ord i den serbiska ordboken. Serber har "SLAV" med i sina namn, och väldigt många serber ser ut som valfri ryss. De som folk (bosniska muslimer och kroater endast) brukar håna serber med, att vi ser "mörka" ut - stämmer inte alls. Om man har svart hår, men ljus eller hyfsat ljus hy, så är man inte mörk. Och även om någon serb nu är lite mörkare, så är vederbörande fortfarande kristen. I Bosnien och Hercegovina har gamla och unga, som är mörkare eller bruna. Dessa har i många fall faktiskt starkt turkiskt inspirerade namn - och om de inte vore för de faktum att efternamnet slutar på "ic", så hade man trott att de är turkar. Ni är alltså inte heller så "ljusa" eller "ljusast" i hela forna Jugoslavien, som någon ärthjärna påstod.

Förresten, titta på en sådan som Dusan Basta, eller Branislav Ivanovic - eller Milos Krasic. Riktiga slaver, och man kan ta de för ryssar.

http://www.emozionecalcio.it/Persone/Dusan-Basta/DusanBasta_2008.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Branislav_Ivanovi%C4%87_%28cropped%29.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/MilosKrasic.jpg
Varför visar du inte Stankovic och andra serbiska svartskallar som ser ut som turkar. Jag kan också visa bilder av Jasmin Buric, Dzeko och Muslimovic....
Citera
2013-10-22, 23:41
Medlem
xx-och-yys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvrtko
Jag förstår inte hur du fick det till inavel.

Menade att de får en svagare genetik. Genetiskt mångfald är bra för folkgrupper.
Citera
2013-10-22, 23:41
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-och-yy
Turkarnas hårväxt och kort växt är bra för Bosnier då de ser Araber som sina bröder, speciellt dom där skäggiga typen.

Orka med dig, ska gå och spänna på min kusin nu och hoppas att jag får ett friskt och iq-begåvat barn.
Inavel har ingenting med nuvarande diskussionen att göra så jag förstår inte varför du tar upp det hela tiden. Har du något att erkänna kanske
Citera
2013-10-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ta o svara på samma fråga som jag ställde så svarar jag tillbaks.
Haha, hur gammal är du, 12? "Svara först så svarar jag!!1", trots att jag ställde min fråga först. Då jag inte anser att bosniaker är islamiserade serber så kan jag inte tala för vad de serbiska nationalisterna tycker, då jag inte representerar dessa. Du däremot är av tanken att bosnienserber egentligen är kristna bosnier/bosniaker. Således är Ratko Mladic bosniak enligt dig, så jag förstår inte ditt snack om bosnienserber/kroater.
Citat:
Är det inte tvärtom?

Min kusin är gift med en svensk man och har ett barn med honom. Grejen är så här att barnet kan bosniska bättre än svenska, mannen har lärt sig bosniska språket (inte helt perfekt men han lär sig)och har även tagit min kusins efternamn istället för sin svenska. Jag tycker sånt här är ok och bosniska identiteten kommer leva vidare.
Då är din kusin en skam för det bosniska folket enligt din landsman ZmajOdBosne!
Citera
2013-10-22, 23:59
Medlem
xx-och-yys avatar
Citat:
Inavel har ingenting med nuvarande diskussionen att göra så jag förstår inte varför du tar upp det hela tiden. Har du något att erkänna kanske

ZmajodBosne ville förbjuda folk att gifta sig med folk från andra grupper än den Bosniska folkgruppen så kom vi in på genetiken.
Bosnjakernas genetik har vist med Bosniens framtid att göra.

Trådstart handlar om Bosniens framtid
Citera
2013-10-23, 00:10
Medlem
Messials avatar
De spelar ingen roll om Muslimovic är ljushyad, eller om Dejan Stankovic är lite mörkare. Muslimovic är som namnet säger, fortfarande muslim. Hans förfäder har uppenbarligen hämtat inspiration från Hasan och de andra turkarna (ottomanerna).

Dejan är ortodox kristen serb (praoslavan).

Jag tar en mestis eller kongoles alla dagar i veckan, före en sådan som Muslimovic, eller någon annan utav de som du nämnde. Men du för ha din smak, inget fel med det.
Tack och lov, så får man ha sin smak i ett land som Sverige.

Citat:
Varför visar du inte Stankovic och andra serbiska svartskallar som ser ut som turkar. Jag kan också visa bilder av Jasmin Buric, Dzeko och Muslimovic....
Senast redigerad av Messial 2013-10-23 kl. 00:13.
Citera
2013-10-23, 00:22
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Haha, hur gammal är du, 12? "Svara först så svarar jag!!1", trots att jag ställde min fråga först. Då jag inte anser att bosniaker är islamiserade serber så kan jag inte tala för vad de serbiska nationalisterna tycker, då jag inte representerar dessa. Du däremot är av tanken att bosnienserber egentligen är kristna bosnier/bosniaker. Således är Ratko Mladic bosniak enligt dig, så jag förstår inte ditt snack om bosnienserber/kroater.
Du är ganska märklig måste jag säga.

Jag svarade sådär eftersom jag trodde att vi skulle ha samma svar men men... Om du hade bosniakiska förfäder hade du slutat kalla dig serb även om du fick hårda bevis att dina förfäder var bosniaker? Nej är förmodligen ditt svar och det är svaret från alla bosnierserber också. De har valt att kalla sig serber men deras historia är inte serbiskt.

Tex om en katolik hade sagt att han är bosniak då kommer han ses som en bosniak. Om en annan katolik har valt att kalla sig kroat då kommer han ses som en kroat.

Vi kan inte tvinga folk från att erkänna att de är bosniaker men deras historia kommer alltid säga något annat vad de än kallar sig själv.

Citat:
Då är din kusin en skam för det bosniska folket enligt din landsman ZmajOdBosne!
Det är hans åsikt.
Citera
2013-10-23, 00:27
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
De spelar ingen roll om Muslimovic är ljushyad, eller om Dejan Stankovic är lite mörkare. Muslimovic är som namnet säger, fortfarande muslim. Hans förfäder har uppenbarligen hämtat inspiration från Hasan och de andra turkarna (ottomanerna).

Dejan är ortodox kristen serb (praoslavan).

Jag tar en mestis eller kongoles alla dagar i veckan, före en sådan som Muslimovic, eller någon annan utav de som du nämnde. Men du för ha din smak, inget fel med det.
Tack och lov, så får man ha sin smak i ett land som Sverige.
Tror du svenskar föredrar en svensk liknande Muslimovic eller en neger från Afrika?

Enda orsaken för du föredrar svarta istället för en bosnier är på grund av hans efternamn.
Citera
2013-10-23, 00:32
Medlem
Messials avatar
Du kan inte ha missat vad svenskar, åtminstone Sverigedemokraterna, tycker om muslimer. Sverigedemokraterna föredrar exempelvis assyrier/syrianer, framför bosnier.

Finns kristna från Mellanöstern i partiet. Allt sitter inte i hudfärgen.

Citat:
Tror du svenskar föredrar en svensk liknande Muslimovic eller en neger från Afrika?

Enda orsaken för du föredrar svarta istället för en bosnier är på grund av hans efternamn.
Citera
2013-10-23, 00:32
Medlem
Citat:
Du är ganska märklig måste jag säga.

Jag svarade sådär eftersom jag trodde att vi skulle ha samma svar men men... Om du hade bosniakiska förfäder hade du slutat kalla dig serb även om du fick hårda bevis att dina förfäder var bosniaker? Nej är förmodligen ditt svar och det är svaret från alla bosnierserber också. De har valt att kalla sig serber men deras historia är inte serbiskt.

Tex om en katolik hade sagt att han är bosniak då kommer han ses som en bosniak. Om en annan katolik har valt att kalla sig kroat då kommer han ses som en kroat.

Vi kan inte tvinga folk från att erkänna att de är bosniaker men deras historia kommer alltid säga något annat vad de än kallar sig själv.
Men det är ju just det jag menar. I slutändan handlar det om vad man själv känner sig som, så vilka är dessa nationalister att påstå annat? Så istället för att upprepa det jag redan skrivit så kan du väl ta och presentera dessa bevisen jag förmodar att du har på att bosnienserber/kroater egentligen är etniska bosniaker, som du påstår?
Citera
2013-10-23, 00:38
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-och-yy
Den nya sjukdomen, som är koncentrerad till Gällivareområdet, tros liksom flera liknande sjukdomar bero på inavel då människor inom ett begränsat område gift sig och bildat familj med partner som har släktanknytning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article371527.ab

Nu pratar jag om en hel befolkningsgrupp som ligger på över 2 miljoner människor, inte om någon håla i Lappland. Ge mig en enda seriös källa som säger att om en viss folkgrupp på +2 miljoner inte blandar sig med utomstående kommer detta leder till svagare genpool.

EDIT: Återigen, allting beror på vilka anlag man har, det är det enda relevanta här. Om en "utomstående" har dåliga anlag (speciellt om det är ett dominant anlag) ökar detta risken till att avkomman får dessa dåliga anlag. Det har alltså inget med etnicitet att göra vilket du tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in