2013-10-22, 22:17
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Fast nu snackar vi om en tjej som skrev ohyggliga mängder SMS om yada yada och nada. Läste någonstans i FUP om flera hundra på ett dygn. Hon var säkert kapabel att spamma MB även om de hade enats om något.

Personligen tycker jag det är märkligt att han just denna kväll messar VB så pass mycket, särskilt en kväll då han sitter på restaurang med sin fru, dotter och nyblivne svärson.
Citera
2013-10-22, 22:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Manligt dna-spår på höger vrist (s. 322) överensstämde i viss mån (grad +1) med KJ. Jämförelse med övriga män i hennes närhet ?

Man brukar göra en sökning i brottsregistret efter matchande DNA. Så den som gjort detta finns inte där iallafal.
Citera
2013-10-22, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag menar detta Ang tejpen att KJ kanske inte ljuger om den utan hon har haft en skada på tån som hon byter förband på hos kj och slänger i en påse som sen hamnar runt huvudet och sen i håret. Ett riktigt riktigt långskott jag vet
Det vet jag också. Har du inget kortare?
Citera
2013-10-22, 22:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag menar detta Ang tejpen att KJ kanske inte ljuger om den utan hon har haft en skada på tån som hon byter förband på hos kj och slänger i en påse som sen hamnar runt huvudet och sen i håret. Ett riktigt riktigt långskott jag vet

Nedvärdera dig inte, det är inget långskott tycker jag. Varför annars småbitar?

EDIT; Varför småbitar i håret? Det är inte ett dugg osannolikt att en plastpåse satts om huvudet för att anonymisera liket. Inte heller märkligt att den påsen kommer från badrummet då det troligen är där kroppen tvättats och emballerats, den fanns närmast tillhands.
Senast redigerad av OY 2013-10-22 kl. 22:21.
Citera
2013-10-22, 22:21
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hur pratar man i KJs värld? Hur skulle frågorna eller dialogen läggas upp? Vad anser du om förhören i fuppen utifrån dina kunskaper om as-personer?
KJs mamma säger så här, som jag tycker är tänkvärt:

H. Ja. Han är inte hemlighetsfull så, jag tänker först och främst tänkte jag………………jag
tror att det skulle vara skönt för Kristoffer om ni kontaktar Peder Johansson på LSS Råd och
Stöd
för jag tänkte att det kan vara bra för Kristoffer om han skall förhöras att ha någon vid
sin sida. Det vore skönt att han hade med sig någon.
FUP s 1166
Citera
2013-10-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Säg vilka bevis som talar för KJ:s oskuld då? Vad har han för alibi tex? Han har ingenting och att han försöker få det till att någon försöker sätta dit honom det är ju absolut inget som gynnar honom. Kriminalarna har utrett allt som kan tala för KJ;s fördel jag lovar dig men det har inte funnits något.

Nej jag säger att bevisningen är stark tack vare att det inte finns någon alternativ gm.

Nej jag säger att bevisningen är stark tack vare att det inte finns någon alternativ gm ??
MB då, anser du att det är bortom all rimlig tvivel?

De bevis dom har är rena jävla indicier & räcker inte till att döma någon skyldig till mord
blod/sperma i lgh är egentligen inga större konstigheter lr hur, tänk lite förnuftigt nu.

Hur mkt blod & sperma spår tror du inte det finns i din lgh utan att du vet om det
Citera
2013-10-22, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag har letat efter de där sista sms:en som VB skickade då hon var hemma hos KJ den ödesdigra kvällen men inte funnit dem. Polisen talar ju om att VB i dessa sms inte var "så glad".
Poliserna som förhör Kristoffer pressar honom rätt mycket om Vatchareeyas humör på kvällen hemma hos honom. Kristoffer säger att hon var som vanligt, glad och pratsam, eller liknande, och poliserna säger att det finns saker som pekar på att hon var orolig och nedstämd. Förståeligt nog blir Kristoffer irriterad över dessa upprepade frågor och säger att de får kolla/lyssna igenom tidigare förhör.

Det som är rätt intressant är att den information som polisen säger att de har om sms och Vatchareeyas humör på kvällen den 4:e kommer från de sms som hon skickade till MB. De sms är väl vad de inte har kunnat återställa och därför litar på det MB säger att de handlade om? Eller finns det annan information de har som jag missat?

Än så länge tycker jag inte att KJ verkar speciellt konstig i förhören, utan mest irriterad över att vara häktad och tvungen att svara på frågor. Vissa saker pekar på att han kan ha gjort det. Om det stämmer har han kanske förträngt det helt och hållet och kommer därför inte ihåg denna händelse. Det är säkert få personer som vill minnas att man mördat och styckat någon. Hjärnan har väl bevisligen också en tendens att kunna fungera så för att skydda individen psykiskt.

Jag får fortsätta att läsa förhören.
Senast redigerad av pethom 2013-10-22 kl. 22:43.
Citera
2013-10-22, 22:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tycker många inlägg andas fördomar om t.ex. AS förmåga att tänka. Dom kan väldigt ofta vara väldigt högfungerande och KJ hade också en IQ över genomsnittet.

MEN han hade också en tilläggsdiagnos, nämligen ADD.

Det är inte så enkelt som vissa verkar tro att få genomgå en utredning. Tro dom stod i kö i tre år. Undersökningen tar lång tid och är komplex.

Utifrån hans diagnoser, har jag problem att få ihop både beslutskompetens och handlingskraft. Dessutom hade han inget motiv. Alltså inte dådkraft heller. Så vitt jag kan se.

MB däremot hade alla förutsättningar.

ADD är som ADHD utan hyperaktivitet och det verkar ju stämma väldigt väl om man kollar städningen. Asperger är mer luddigt.
Citera
2013-10-22, 22:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tycker många inlägg andas fördomar om t.ex. AS förmåga att tänka. Dom kan väldigt ofta vara väldigt högfungerande och KJ hade också en IQ över genomsnittet.

MEN han hade också en tilläggsdiagnos, nämligen ADD.

Det är inte så enkelt som vissa verkar tro att få genomgå en utredning. Tro dom stod i kö i tre år. Undersökningen tar lång tid och är komplex.

Utifrån hans diagnoser, har jag problem att få ihop både beslutskompetens och handlingskraft. Dessutom hade han inget motiv. Alltså inte dådkraft heller. Så vitt jag kan se.

MB däremot hade alla förutsättningar.

Hur vet du att han inte hade något motiv? Vad menar du med motiv?

Beslutskompetens och handlingskraft har han väl visat i sin organisation av de här "spelen" med airsoftandet så vitt jag förstår. Han har uppenbarligen förmått skaffa sig goda kunskaper inom områden som intresserar honom. Han ger i förhören gång på gång bevis på goda insikter och förståelse runt saker.

I mina ögon är de mångfaldiga försök som gjorts i tråden att beskriva KJ som nån slags hjälplöst mähä ur stånd till någonting till största delen ounderbyggt dravel som verkar drivas av en enda sak: Man har förälskat sig i den spännande "karatetränarhypotesen"
Citera
2013-10-22, 22:34
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Man kan väl säga att Telia använder NEC även till sin LTE transmission.
Sen står det ingen tele" bod I sävsta mer sannolikt att dom är i telias bod

Ja, NEC är oerhört driftsäker jämfört med konkurrenterna - men nu pratade vi inte 4G, utan 3G.

I Teliabodan på Sävastklinten finns Telia(GSM), Tele2(GSM) och SUNABs(3G) utrustning.
Citera
2013-10-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Personligen tycker jag det är märkligt att han just denna kväll messar VB så pass mycket, särskilt en kväll då han sitter på restaurang med sin fru, dotter och nyblivne svärson.

Hur var det nu med tiderna..

De tillbringar knappt en timme på restaurangen innan de åker hem. det torde vara ett rätt snabbt restaurangbesök
Citera
2013-10-22, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Nej jag säger att bevisningen är stark tack vare att det inte finns någon alternativ gm ??
MB då, anser du att det är bortom all rimlig tvivel?

De bevis dom har är rena jävla indicier & räcker inte till att döma någon skyldig till mord
blod/sperma i lgh är egentligen inga större konstigheter lr hur, tänk lite förnuftigt nu.

Hur mkt blod & sperma spår tror du inte det finns i din lgh utan att du vet om det

Grejen är den att MB har ett vattentätt alibi den kvällen. Han är därmed avförd från utredningen. Svårare än så är det inte.

Sedan kan du läsa i fup att polisen är 100% säkra på att VB inte lämnade lägenheten levande den kvällen. Har det då bara varit KJ och VB i lägenheten ja då finns det ingen annan gm. Skulle vara att hon tog livet av sig själv då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in