Citat:
Ursprungligen postat av
allegrageller
Jag har letat efter de där sista sms:en som VB skickade då hon var hemma hos KJ den ödesdigra kvällen men inte funnit dem. Polisen talar ju om att VB i dessa sms inte var "så glad".
Poliserna som förhör Kristoffer pressar honom rätt mycket om Vatchareeyas humör på kvällen hemma hos honom. Kristoffer säger att hon var som vanligt, glad och pratsam, eller liknande, och poliserna säger att det finns saker som pekar på att hon var orolig och nedstämd. Förståeligt nog blir Kristoffer irriterad över dessa upprepade frågor och säger att de får kolla/lyssna igenom tidigare förhör.
Det som är rätt intressant är att den information som polisen säger att de har om sms och Vatchareeyas humör på kvällen den 4:e kommer från de sms som hon skickade till MB. De sms är väl vad de inte har kunnat återställa och därför litar på det MB säger att de handlade om? Eller finns det annan information de har som jag missat?
Än så länge tycker jag inte att KJ verkar speciellt konstig i förhören, utan mest irriterad över att vara häktad och tvungen att svara på frågor. Vissa saker pekar på att han kan ha gjort det. Om det stämmer har han kanske förträngt det helt och hållet och kommer därför inte ihåg denna händelse. Det är säkert få personer som vill minnas att man mördat och styckat någon. Hjärnan har väl bevisligen också en tendens att kunna fungera så för att skydda individen psykiskt.
Jag får fortsätta att läsa förhören.