2013-10-22, 16:06
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeybroder
Hola.

Jag mönstrade och klarade mig igenom alla tester för ca en vecka sedan.
Nu i efterhand ångrar jag lite mitt val hos yrkesvägledaren vilket var:

1 hand. Fjärde Sjöstridsflottiljen som Lednings Soldat/Sjöman
2 hand. Ledningsregementet som Lednings/Sambands Soldat

Finns det möjlighet att höra av sig någonstans och kanske få stryka ett av valen, byta till något helt annat eller bara byta plats på mina två val?

Jag tycker inte du ska ändra. För det första brukar vara lite enklare att komma in på ledning för att det inte är lika populärt. För det andra så är ledningstjänsterna ganska roliga om man gillar teknik mm. Lite mer variation i tjänsten än att bara ligga och skjuta.

Flottan är också bra för då får man åka ut på sjön mycket när man har sin befattningsutbildning och det ger en del slantar. Man genomför ju också en del skarpa uppdrag beroende på fartyg man tillhör. Tillhör du minröjningen kommer man röja en del skarpa gamla minor från världskrigen och tillhör man korvetter kommer man åka ut med incidenten och bevaka svenskt territorium och avvisa ryska örlogsfartyg mm.
2013-10-22, 17:51
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Hur tror ni dem tycker på mönstringen om man tidigare hoppat av från GMU och söker igen för att verkligen gå in för att ta anställning? Samt vad tror ni de tycker om en fortkörning utan följder och han förlorade inte heller körkortet?

Han har sökt nu till omgång 2 och väntar på inloggningskonto och det, orolig som få att han inte ska få komma in igen och göra GMU.
Någon som har erfarenhet kring detta som kan svara på hans frågor skulle vara klockrent!
Tack på förhand.

Är det någon som kan svara på dessa frågor? Är det någon av er som hoppat av och blivit antagen till GMU igen förut?

Plus (!!!) Hur ser RM på att ha flickvän, även fast han kommer genomföra GMU oavsett som händer mellan dem?
2013-10-22, 20:42
Medlem
Hallå! Jag har en fråga angående GMU. Om man skickade in sina svar idag på rekrytestet på Rekryteringsmyndighetens hemsida. När beräknas man då få svar om man blivit antagen ? Sista dag att skicak in var 5e November, men tänkte om dom redan börjat skicka ut svar till dom som är tidiga att skicka in. Mvh
2013-10-22, 23:41
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Hallå! Jag har en fråga angående GMU. Om man skickade in sina svar idag på rekrytestet på Rekryteringsmyndighetens hemsida. När beräknas man då få svar om man blivit antagen ? Sista dag att skicak in var 5e November, men tänkte om dom redan börjat skicka ut svar till dom som är tidiga att skicka in. Mvh

Du ska mönstra innan du blir antagen. Skickade du in rekryttestet idag så kan du räkna med att mönstra om 1 månad eller 2.
2013-10-23, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Är det någon som kan svara på dessa frågor? Är det någon av er som hoppat av och blivit antagen till GMU igen förut?

Plus (!!!) Hur ser RM på att ha flickvän, även fast han kommer genomföra GMU oavsett som händer mellan dem?

Har du tjej kommer folk tro att du är en stabil person och inte en associal datanörd.

Det kommer helt klart förbättra dina chanser att bli antagen.

Räkna med att ert förhållande tar slut. För du kommer inte ha tid att ringa ett samtal till henne första veckorna. GMU är inte anpassat för folk med förhållanden.

Det är lite som en "sekt" du måste gå in helhjärtat.
2013-10-23, 21:51
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy
Har du tjej kommer folk tro att du är en stabil person och inte en associal datanörd.

Det kommer helt klart förbättra dina chanser att bli antagen.

Räkna med att ert förhållande tar slut. För du kommer inte ha tid att ringa ett samtal till henne första veckorna. GMU är inte anpassat för folk med förhållanden.

Det är lite som en "sekt" du måste gå in helhjärtat.

Haha, eller? Hoppas du driver. Vad är de för förhållande som inte klarar av GMU? Du kan SMSa varje dag i princip även om flickvännen ligger och sover när du skickar. På morgonen kan du skicka, lunch osv, beroende på hur du väljer att spendera din tid. Mitt förhållande blev bara till de bättre under tiden jag gjorde GMU. Fortfarande tillsammans och mer kära än någonsin!
2013-10-23, 22:41
Medlem
MacheteRampages avatar
Tack för svaren ovan.
Han är förövrigt sambo också, och hon kommer flytta med honom till den ort han börjar jobba på!
2013-10-23, 22:47
Medlem
jgss77s avatar
Jag ska mönstra på Onsdag så det är hög tid att börja skriva mitt CV känner jag. Ska man skriva ett personligt brev också eller?
2013-10-23, 23:27
Medlem
yedis avatar
För att få ett bra resultat på den fruktade "Isokaien" kvävs tydligen bra teknik samt muskelstyrka.

Någon som har några tips på tekniken bakom? Förövrigt känns det som FM har hittat på namnet Isokai då jag knappt finner några bilder eller video på hur de fungerar.
2013-10-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
För att få ett bra resultat på den fruktade "Isokaien" kvävs tydligen bra teknik samt muskelstyrka.

Någon som har några tips på tekniken bakom? Förövrigt känns det som FM har hittat på namnet Isokai då jag knappt finner några bilder eller video på hur de fungerar.

Ett ord; marklyft.
Man blir bra på det man tränar. Plus att marklyft är kungen av övningar i gymmet
2013-10-24, 00:23
Medlem
jgss77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi

http://www.angelfire.com/ultra/monstring/ här står det lite tips om Isokai.
2013-10-24, 02:32
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jgss77
http://www.angelfire.com/ultra/monstring/ här står det lite tips om Isokai.
Tack, precis vad jag behövde!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in