2013-10-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vi är nog ett flertal debattörer här i tråden som definitivt vill veta mer om detta, vart låg detta lantställe eller stuga egentligen

Jag vill ha namnet på föreläsaren, och jag vill också veta var i utredningen stugan nämns. Jag har tillgång till tusentals fu-sidor, och ingen undersökning av ngn stuga nämns, ingen Härm-relaterad stuga nämns alls, och om den nämndes så återstår iaf hela beviskedjan, som ingen lyckats sätta ihop på 30 år Era försök att spåna ihop låtssaspår är rätt kul ändå
Citera
2013-10-22, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Din groteska privatilogik hotar att förvandla hela diskussionen till ngn sorts meta-språklig soppa. Jag har aldrig påstått att ngn frågat efter ovan nämnda personers eventuella samband med TH - men kan lika lita bevisa att TH inte sällskapat med ng av dem som man kan bevisa att han inte har sällskapat med Catrine. Det är poängen, och din fråga är helt fel ställd, med flit, eftersom du inte kan bevisa din tes, och du retirerar fegt, som vanligt, och frågar om ngn kan bevisa att det inte är som du påstår. Skitlöjligt

Och så försöker du vända resonemanget igen Du påstod att det betyder ngt speciellt att Rådén är snut och vittnar under ed, och det säger ju inte ett skit, det är det viktiga. Det är hennes vittnesmål man ska bedöma, inte hennes moraliska image Tycker du att man ska fästa särskilt stor tilltro till snutar som vittnar under ed, ska det vara domstolspraxis? Okej, om man det var så är jag övertygad om att många snutar skulle utnyttja detta maximalt

Och det är så här, att man ska betrakta ngn som oskyldig tills skulden bevisats. Vi tar det från rätt håll nu. Bevis, sammanhängande indicier och hållbara/trovärdiga vittnesmål saknas i detta fall, och utan det har vi bara luft, inget case, ingen dom, inte ett barr

Och kärnan i många av dina resonemang är ju otäck, minst sagt. Om man ska använda din logik så räcker det faktiskt med att 10 personer slår sig ihop och samsas om en lögn, så kan de lura en domstol hur mkt de vill, och krossa en människa totalt, enbart med sina ord som vapen.

Man ska naturligtvis inte enbart dömas pga vad folk säger, men det var exakt vad som hände på 80-talet. Det saknas fullständigt sund logik och teknisk bevisning. Man grundade bara domskälet på hopskrapade, högst suspekta utsagor.

Du hänger dig åt ett tänkande som hör till till häxbålens tidevarv.

Ja, enligt er läkarkramare så bebos väl alla de/vi som tror på läkarnas skuld av en "grotesk privatlogik"...Man kan hur lätt som helst förstå exakt vad ni syftar på, så det är meningslöst att ni försöker trolla bort det. Det är så uppenbart och genomskinligt att även en blind kan se och en döv höra det. Och det blir bara så in i norden pinsamt när du försöker skuffa undan det med en massa annat bubbel. Er kampanj är så avslöjande och ett bevis för hur grymt Per Lindeberg misslyckats med sitt projekt.

Noicer hävdar att det är "klarlagt" att Rådén "aldrig" sett de båda tillsammans. Kan det vara mer tydligt än så? Det är ni som ägnar er åt meta-bubbel. Och det av högsta instans.
Citera
2013-10-22, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Iam1984, du är nyreggad och uppenbarligen oseriös men Lawnie nappade liksom Hagen. Detta visar att det fortfarande är okej för sekterister att förtala TA/TH helt ogenerat. Det luktar incestsekt/ROKS lång väg. Iam1984, vad läser du för kurs just nu? Är fortfarande nyfiken på vem din föreläsare är.

Är det så märkligt att jag och Lawn "nappade"? Vi tror ju trots allt på läkarnas skuld.

Så länge som den välbekanta skrivningen finns i domskälen kan och ska de betraktas som skyldiga till att ha styckat CdCs kropp. Eller hur? Hade det inte varit för den, ja, då hade ni läkarkramare haft en mycket större anledning till att vifta med förtalskortet. Men, som det är nu så gapar ni om "förtal" alldeles i onödan.
Citera
2013-10-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach

Noicer hävdar att det är "klarlagt" att Rådén "aldrig" sett de båda tillsammans. Kan det vara mer tydligt än så? Det är ni som ägnar er åt meta-bubbel. Och det av högsta instans.

Det är helt klarlagt, helt riktigt. Rådéns palett av uppgifter betraktas som oseriösa, det är gamla påhittade flera år gamla "minnen" som plötsligt poppade upp när sådana "vittnen" - som kunde koppla CdC med TH efterfrågades av Helin. Polisen som spanade på MS gatan kopplade aldrig ihop dom. Ingen gör det. TH är ointressant i utredningen. Men "Obducenten" får ju inte dö, då faller korthuset.
Citera
2013-10-22, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Det är helt klarlagt, helt riktigt. Rådéns palett av uppgifter betraktas som oseriösa, det är gamla påhittade flera år gamla "minnen" som plötsligt poppade upp när sådana "vittnen" - som kunde koppla CdC med TH efterfrågades av Helin. Polisen som spanade på MS gatan kopplade aldrig ihop dom. Ingen gör det. TH är ointressant i utredningen. Men "Obducenten" får ju inte dö, då faller korthuset.

När ska hon åtalas, då? Eller ska ni hävda att det idag är "preskriberat"?

Ni har "klarlagt" att Rådén "ljugit", med andra ord "begått mened" och ni har "klarlagt" att det s.k. dagboksvittnet också "begått mened"...hur är det med fotohandlarparet, professor emeritus Rajs, damen med hunden, ex-hustrun Christina etc?
Citera
2013-10-22, 19:01
Bannlyst
Citat:
Om man ska använda din logik så räcker det faktiskt med att 10 personer slår sig ihop och samsas om en lögn, så kan de lura en domstol hur mkt de vill, och krossa en människa totalt, enbart med sina ord som vapen.

Nix, så enkelt är det inte. Men, jag förstår att du gärna vill tro det om mig.

Ni tror ju ytterst att vittnena gjort precis så här, dvs. att de medvetet samverkat med varandra (och kanske även med åklagaren, de utredande poliserna, försvarsadvokaterna, juryn och domarna, feminismen med HO i täten, för att inte tala om media), för att nita någon (två "oskyldiga" läkare) och det är ju naturligtvis bara rent nonsens. Ni tror att vi tror på nonsens, men se er själva i spegeln, tack.

Ni snackar om att vi är paranoida, när ni samtidigt tror på en "djävulsk konspiration" mot de två "stackars" läkarna, som "krossats" ā la en roman av Franz Kafka.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-10-22 kl. 19:06.
Citera
2013-10-22, 19:10
Bannlyst
Citat:
Finns inte ett barr som överbevisar läkarna om ngn skuld

Nej, talar vi om mord, så är det ju så. Det är riktigt. Men, vad gäller styckningen av CdCs lik så ansågs det styrkt av rätten (både TR och KR) att de båda läkarna gjort sig skyldiga till det. Med andra ord: det var överbevisat.
Citera
2013-10-22, 19:12
Bannlyst
Citat:
Jag har tillgång till tusentals fu-sidor

Vill minnas att du sa att du inte hade hela FUP:et...var det inte så? Eller är det så att du idag har det?
Citera
2013-10-22, 19:19
Medlem
_Jago_s avatar
Hur ser Hagenbach på Rolf Rubens vittnesmål? Är han trovärdig när han säger att han befann sig i fotoaffären den 19:e juni när den mystiske kunden (Thomas Allgén) lämnade in bilderna som senare av fotohandlarparet skulle beskrivas visa da Costas styckade kropp?

Jag menar, kan det anses vara klarlagt?
Citera
2013-10-22, 19:25
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Men det gör det ju inte eftersom det var så.
Hur menar du nu? Jag menar att fallet vilar på en osäker grund om det mest intressanta är att de båda fyndplatserna ligger nära KI. Att fyndplatserna de facto ligger nära KI gör alltså inte att grunden blir säkrare på något sätt.

Jag ifrågasätter inte att fyndplatserna ligger nära KI (det vore väl korkat eftersom det bara är att titta på kartan), men jag anser inte att det är särskilt relevant. Möjligtvis som den sista promillen i en i övrigt vattentät indiciekedja, men definitivt inte som någon slags huvudspår som hela tesen om läkarna skuld bygger på.

Om fallet skulle bygga enbart på fyndplatserna och hur de låg i förhållande till andra platser så finns det ju massor av platser som skulle vara lika intressanta. Nästan var som helst i Vasastan på rätt sida om Odenplan till exempel. Att påstå att Rättsläkarstationen skulle vara mer sannolik som brottsplats bara för att det hanteras lik där är ju naturligtvis helt absurt.
Citera
2013-10-22, 19:26
Medlem
Citat:
Men, vad gäller styckningen av CdCs lik så ansågs det styrkt av rätten (både TR och KR) att de båda läkarna gjort sig skyldiga till det. Med andra ord: det var överbevisat.

Vojne, vojne, vojne. Inte ens den enklaste av de enkla resonemangen överlever i dina händer, eller så ignorerar du medvetet granithård logik beprövad erfarenhet och innebörden av centrala begrepp som bevis och indicier. Du pratar inte om domar, utan om vad som tyckts vid en viss tidpunkt, inte vad som bevisats, och det där domskälet som du alltid klamrar dig fast vid är långt ifrån ngn dom, och domskälet kräver inte alls samma bevishalt som en dom, inte ens i närheten.

Och ditt användande av ordet "överbevisa" är onekligen speciellt, eftersom man saknade alla former av bevis. Man kan ju knappast överbevisa utan bevis! Är det ngt som absolut och oåterkalleligen saknades totalt så var det bevis. Inte ett kvitto, inte en telefonminut, inte en hudcell, inte en hårrot, inte en salivdroppe, inte ett recept, inte ett taxikvitto, inte en ögonfrans, inte ett tiondels fingeravtryck, inte en nagelflisa, inte ett bensinkvitto, inte en färgflaga, inte ett plagg, inte en kondom, inte ett bitmärke, inte en smutspartikel, inte en glasullfiber, inte ett mjäll, inte ett nålstick binder Teet Härm och Thomas Allgén till Catrine da Costa.

Och kolla på ditt verbala lappkast då I en handvändning förvandlar du ordet "styrkt" till ordet "överbevisat". Det går undan i din hjärna, som vanligt. Inga bromsar alls. Du använder två skilda ord, men låtsas som om de betyder samma sak

Och hur mkt du än ordbajsar så fattas bevis, indicier och vittnesmål som kan kallas seriösa. Och vittnesmål är inte heller bevis, det ska vi inte glömma. Man ska inte anses skyldig bara för att folk snackar skit om en i förhör, och det håller de flesta med om utom du

Och i slutändan hade ju rätten bara utsagor, eller i klartext: skitprat.
Citera
2013-10-22, 19:38
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Är det då inte rimligt att anmäla Carl-Anton Spak och dennes meddomare för förtal, med tanke på domskälsskrivningen?
Varför då? Även om jag tycker att det var mycket omoraliskt av Spak & co att skriva som de gjorde och att det gränsade till tjänstefel så sysslade de inte med förtal. De utförde ju ett arbete som går ut på att motivera varför de har dömt som de har gjort och även om de gjorde det dåligt så kan jag inte se att det handlade om förtal.

Detta till skillnad mot föreläsaren som stod inför ett antal elever, i sin roll som en person som studenterna ser upp till och förväntar sig att få lära sig saker av, och spekulerade i obekräftade rykten och skitsnack i (förmodligen) syfte att gravt misskreditera två personer. Det alternativa syftet är väl att spela ball inför studenterna och berätta något snaskigt för att verka häftig och belevad.

Ps. Oväntat att Lawnie skulle tycka att detta var mycket intressanta uppgifter (med ett utropstecken). Ds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in