2013-10-22, 01:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Mät din stor tå och kanske även din långtå, eller vad den kallas. Det finns nog folk med rätt långa tår. Fast VB kanske inte hade någon tå som var närmare 2,5cm.

Min tå är faktiskt 50 mm och nageln 20 mm. En thaitå är nog mindre och man behöver ju inte linda in hela tån om det bara blöder vid nagelroten.

Jag tycker vi har löst 112* problemet och tejpproblemet idag.
Citera
2013-10-22, 01:56
Medlem
ME077s avatar
Citat zero73:

"FUP s1003-1004:
Citat:
FL 1: Har du varit till Bodsvedjan?
MB: Jag har kört hem Engla som tränar karate efter någon träning. Hon bor på Flottiljvägen. Jag har även varit hem till henne tillsammans med Annika och lämnat fiskrens till hennes katter jag tror det var under sommaren 2012.
FL 1: Har du varit till Bodsvedjan under 2013?
MB: Nej.

Sedan får MB läsa igenom förhöret och vill då klargöra följande.

FUP s1005:
Citat:
Sidan 6 första meningen Engla tränar inte karate utan är en bekant till honom.

Känns synnerligen märkligt i mina öron - först uppger att denna Engla tränar karate och han skjutsat hem henne efter någon träning för att sedan korrigera det till att hon inte tränar karate utan är en bekant???

KJ bor i LGH 1104 och hon två dörrar bort i LGH 1106. Vem är denna Engla Lundgren? Hittar inget i FUP på henne annat än på s166, att hon jobbat i Riksgränsen under aktuell period.

http://www.ratsit.se/19801008-Engla_...7hWnjC5SaE7ABQ"

Vem var kattvakt!?
Citera
2013-10-22, 01:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Finns det kanske en möjlighet att KJ lade sin döda hund i bagageluckan? Eller hände det med hunden under tiden som bilen var sönder?

Hunden skulle alltså ha samma DNA som en thaiflicka? Ja, varför inte.
Citera
2013-10-22, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Nja, finns ju ett flertal möjliga varianter antar jag, allt från att hon först levt och sedan dödats däri, till att bara någon del av henne transporterats där i bakluckan. Det man kan säga någorlunda säkert är väl att något som härrör från VB efter hon dött, haft kontakt med utrymmet. Alltså inte bara hennes blod, som fanns utsmetat där.

Till er som tror KJ är oskyldig: den som då skulle ha planterat blodet där, skulle denne då också tvättat bort det?

ja? skulle det mot förmodan vara någon annan än KJ som står blodet så tror jag inte att h*n skulle låta en stor pöl ligga där. man måste ju ändå tänka att man ska göra det trovärdigt. och det som är mest trovärdigt är just att - tvätta bort bloden. för man begriper ju att polisen går igenom misstänkt gärningsmans bil.

eller är det bara jag som är märklig och tänker steget längre där
Citera
2013-10-22, 02:14
Medlem
elsklingstunas avatar
Angående tejpen. Vad jag kan se i FUPen är tejpen av den här typen http://www.3m.com/product/informatio...ical-Tape.html
Den använder man ju inte direkt på sår, inget man bara tejpar över ett blödande/vätskande sår med som ett plåster, då blodet/vätskan bara skulle läcka ut vid sidan om. Tejpen förutsätter att man även har kompresser eller något annat absorberande förband. Att VB skulle ta en tejpremsa och bara tejpa över ett sår som blöder så pass mycket att det lämnar spår i bagageluckan, känns därför ganska långsökt tycker jag.
Fast vad vet jag, KJ kanske hade kompresser hemma, eller så kanske hon hade det med sig.
Detta inlägg kanske för övrigt är att älta en detalj en gång för mycket Dags att släcka ner FUPen och denna tråd ett tag...
Citera
2013-10-22, 02:19
Medlem
Det jag tycker är lite konstigt...

Är att GM i början av sommaren/tidig höst 2012 vill avsluta detta förhållande med VB.

Med det går det ju inget vidare. Båda är villiga. Även januari, februari och hela våren t.om.2 maj fortgår detta.

Enligt FUP:en så tränar VB karate tisdagar och torsdagar med honom (i Boden). Oftast är det han som skjutsar henne dit och tillbaka (Luleå-Boden-Luleå).

VB tränar också karate i Luleå. Måndagar, Onsdagar och Fredagar. Vem skjutsar henne oftast dit? Jo, MB eftersom han passerar förbi Luleå på väg hem från jobb i Kalix.

Fem av sju dagar i veckan träffar han VB. Trots att han vill avsluta förhållandet.

Det tycker jag är lite märkligt.
Citera
2013-10-22, 02:21
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Citat zero73:

"FUP s1003-1004:
Citat:
FL 1: Har du varit till Bodsvedjan?
MB: Jag har kört hem Engla som tränar karate efter någon träning. Hon bor på Flottiljvägen. Jag har även varit hem till henne tillsammans med Annika och lämnat fiskrens till hennes katter jag tror det var under sommaren 2012.
FL 1: Har du varit till Bodsvedjan under 2013?
MB: Nej.

Sedan får MB läsa igenom förhöret och vill då klargöra följande.

FUP s1005:
Citat:
Sidan 6 första meningen Engla tränar inte karate utan är en bekant till honom.

Känns synnerligen märkligt i mina öron - först uppger att denna Engla tränar karate och han skjutsat hem henne efter någon träning för att sedan korrigera det till att hon inte tränar karate utan är en bekant???

KJ bor i LGH 1104 och hon två dörrar bort i LGH 1106. Vem är denna Engla Lundgren? Hittar inget i FUP på henne annat än på s166, att hon jobbat i Riksgränsen under aktuell period.

http://www.ratsit.se/19801008-Engla_...7hWnjC5SaE7ABQ"

Vem var kattvakt!?

Seriöst,

Varför påstår MB först att hon tränat karate och han skjutsat hem henne och sedan säger han att hon bara är en bekant?

Borde han inte ha bättre koll?

Hur är dem bekanta och är det en ren slump att hon bor granne med KJ?
Senast redigerad av zero73 2013-10-22 kl. 02:24.
Citera
2013-10-22, 02:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsklingstuna
Angående tejpen. Vad jag kan se i FUPen är tejpen av den här typen http://www.3m.com/product/informatio...ical-Tape.html
Den använder man ju inte direkt på sår, inget man bara tejpar över ett blödande/vätskande sår med som ett plåster, då blodet/vätskan bara skulle läcka ut vid sidan om. Tejpen förutsätter att man även har kompresser eller något annat absorberande förband. Att VB skulle ta en tejpremsa och bara tejpa över ett sår som blöder så pass mycket att det lämnar spår i bagageluckan, känns därför ganska långsökt tycker jag.
Fast vad vet jag, KJ kanske hade kompresser hemma, eller så kanske hon hade det med sig.
Detta inlägg kanske för övrigt är att älta en detalj en gång för mycket Dags att släcka ner FUPen och denna tråd ett tag...

Tån löser ju kanske inte blodpölen i bagageutrymmet men det löser tejpproblemet (kanske).
Två olika problem alltså.
Citera
2013-10-22, 02:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Är att GM i början av sommaren/tidig höst 2012 vill avsluta detta förhållande med VB.

Lite tidigt med GM där kanske.
Citera
2013-10-22, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Med det går det ju inget vidare. Båda är villiga. Även januari, februari och hela våren t.om.2 maj fortgår detta.

Enligt FUP:en så tränar VB karate tisdagar och torsdagar med honom (i Boden). Oftast är det han som skjutsar henne dit och tillbaka (Luleå-Boden-Luleå).

VB tränar också karate i Luleå. Måndagar, Onsdagar och Fredagar. Vem skjutsar henne oftast dit? Jo, MB eftersom han passerar förbi Luleå på väg hem från jobb i Kalix.

Fem av sju dagar i veckan träffar han VB. Trots att han vill avsluta förhållandet.

Det tycker jag är lite märkligt.

Måste nog läsa FUP:en igen. Är det Engla MB träffar må,ons,fre? När träffar han sin fru?
Citera
2013-10-22, 02:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
VB sade ju vid något tillfälle att hennes pappa var kines. Och kineser äter ju hundar

Nja, det var modern som var från Kina (enligt Franceska).

Citat:
På fråga nämnde Vatchareeya aldrig något om någon relation med Mikael Berg. Francesca
uppfattade att Vatchareeya ville lära känna Francesca och pratade inte så mycket om sig själv.
Vatchareeya verkade snäll men var lite speciell. Francesca minns att hon berättade att hennes
mor var från Kina och var sjuksyster. Francesca tyckte det var konstigt då hon mer verkade
vara av thailändskt härkomst men frågade aldrig mer om det.
Citera
2013-10-22, 02:35
Medlem
ME077s avatar
"Jan-Erik säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för Jan-Eriks fru i samband med Vatchareeyas minnesstunda att Annika Nordström hotat ta ihjäl Vatchareeya. Om det sker via SMS kan Jan-Erik inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan Vatchareeya försvinner." (Sid 971).

Detta har kanske utretts i FUP (?) men jag har missat det i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in