2013-10-21, 17:37
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vem är D? Vem är TJ?

D= KJ:s bror, TJ= Släkting till KJ?

Jag tror att D*vid tyvärr är lite insyltad i efterarbetet.
Citera
2013-10-21, 17:43
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kanske det, men det är nog mer sannolikt att påträffa tejp av en annan sort än just samma plasttejp med perforeringar. Även om tejpen knappast kan sägas vara ovanlig, i alla fall inte inom vården. Jag gissar på Transpore eller kopia om sådan finns.

Angående tejprullen:

Är det bara jag som tycker mig se att tejprullen i KJs badrum är gulare till färgen än den som sitter i VBs hår? (FUP s364/PDF s375)

Stödjer inte det KJs uppgift om att han verkligen hittat tejpen i bilen. Det gjordes ju ett beslag där, har man ens jämfört mot denna tejp? (FUP s1507/PDF s1521)

Dessutom så markerar inte Vovven Uno på denna. (FUP s364/PDF s378)
Citera
2013-10-21, 17:43
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Ja jag vet inte ännu vad jag ska tänka om MB, om han velat bli av med VB i sån grad att han varit beredd att döda henne...
Det skulle väl i så fall vara om hans fru ställt ultimatum och helt enkelt krävt det, eventuellt också varit behjälplig. Det skulle då bli en parallell till det tragiska tonårsmordet för några år sedan då flickvännen krävde undanröjning av sin rival.
Citera
2013-10-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vem är D? Vem är TJ?

D=D***el är KJs lillebror

T*d J är kusin till KJ,DJ osv

Denna D gjorde denna hastiga resa och sen var han tydligen riktigt stressad i förhören,poliserna fick be han lugna ner sig.

"F1. Ja det var då han berättade att han hade varit med henne på kvällen den 4 maj.
H. Jag frågade han, vet du vem som såg henne sist? Då sa han ja det var jag.

F1. Ok, hur kunde han veta det?
H. Ja alltså för att, ja hon hade ju försvunnit, eller det var, jag kommer inte ihåg. Han
berättade det alltså efter det att han hade blivit förhörd, jag kommer inte ihåg.
F1. Till dig eller polisen?
H. Ja alltså.
F2. Ta det lugnt D, det är ingen press, ta det lugnt. Du behöver inte känna dig stressad.
Du frågade honom vem som hade sett henne sist, var det så du uttryckte det?"
Citera
2013-10-21, 17:44
Medlem
Jeremiahs avatar
Jag har studerat KJ:s tfn-trafik i FUP:en.
Han har varit medveten om att tfn kan spåras då tfn. mot brukligt legat hemma i lght framför allt under kvällen då VB försvann. KJ hade inte tfn. med sig när han var hem till DJ på kvällen.

Vidare finns ingen rörelse på tfn varken den 5 eller 6 maj. Många missade sms och samtal.
Även andra dagar närmsta tiden efter VB:s försvinnande uppvisar liknande tendenser, förutom då han varit på MP sök och liknande då tfn funnits med.

Det verkar som om han låtit tfn. ligga hemma då han varit ute i skogen och städat upp efter VB.
Citera
2013-10-21, 17:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hm, hur vanligt är det att man när man hotar någon, uttrycker (eller ens tänker den tanken) att be någon annan döda någon åt sig själv?

"Berg blev arg över att Alexander kontaktat hans fru och ringde upp Alexander och konfronterade honom med uppgifterna och förklarade för honom att slutar du inte så dräper jag dig eller ser till att någon annan dräper dig." (Sid 988, förhör med MB)

Uppe i norr är det inte så vanligt, men i storstäderna är det nog rätt vanligt. Har man bara de rätta kontakterna och betalar bra så går det nog att lösa.
Citera
2013-10-21, 17:55
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Min nya Androidlur byter mellan 2g, 3g/H, Edge, 4G lite då och då, även om telefonen är i samma rum.

Min telefon kan byta mellan 2G/3G beroende på hur jag flyttar mig i huset, drar ned persienner, vinklar telefonen etc. Vad som bestämmer när och hur telefonen byter nät är en lång rad faktorer som exempelvis signalstyrka, topografi, antenn, väderförhållanden etc.

Jag förklarade lite om det tidigare i tråden här: https://www.flashback.org/sp44796063

Här byter den endast en gång i sex minuter och sedan ligger den stabilt i samma nät.
Citera
2013-10-21, 17:56
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
[/b]
Min fetmarkering. Hunden Uno är tränad på förruttnelselukt, blodet på rullen är antagligen överfört medan VB fortfarande var i livet.

Var det den hunden som var i Sonatans baklucka också?
Citera
2013-10-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Uppe i norr är det inte så vanligt, men i storstäderna är det nog rätt vanligt. Har man bara de rätta kontakterna och betalar bra så går det nog att lösa.
Har för mig att det framgår någonstans i förundersökningen att han syftar på att låta Hells Angels dräpa pojken
Citera
2013-10-21, 18:00
Medlem
ME077s avatar
Varför är MB´s bror Tobi*s Berg taggad i detta kort...?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=534039629977399&set=bc.Abrtu9Q2log9 x2xaCfAPKEKDfm3FXAAGaGybBdM349cSAJWRh-FnKtVrtdKGKhpkljvbxBI_qZNkXxVWQ2hnGD84AzrZ- Cb7JCjacJl-ZZB9kLxzyCFzJwCjr2e3uemNMgY&type=1&opaqueCursor=Ab q4pT-zC35OzEMDlA_asidBIYFoemQvDBs4yo9kAxWh6covrGQkIxkaZ QFudVfWQQLPkUGovmSv9j-vemirExH fRzr_xvQYgyFSqgVF66hHXayt-fvmuPRFOSt8aaAYxT1WUmjqhQop-x_-BQjUIlNu_1tq1GFAJjYFbNeA3uCBkA&theater
Citera
2013-10-21, 18:09
Medlem
Det enda som jag anser möjligen kan tala till den misstänktes fördel är den stora kontrasten mellan spåret i bilen, tejpen och en för övrigt obefintlig koppling till mordet.
I mina ögon är det knappast möjligt att sopa igen alla spår som självklart funnits, för att sedan lämna kvar plastpåsen i bilen och tejprullen i hemmet. Jag ser ingen logik i detta.
Citera
2013-10-21, 18:09
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Jag anser det är fel på en tjej som efter att hon haft sex med en kille hotar med att anmäla honom för våldtäkt & efter det pressar han på pengar, Ljuger om att hon är oskuld & även gravid till vissa. Den tjejen har problem & ska inte gå lös på gatorna innan hennes beteende ändras eller hon fattar att det är brottsligt att göra så. Hänger det beteendet ihop med nån sorts handikapp då ska hon väl definitivt utredas för att hon ska få den hjälp & stöd hon behöver så hon slipper knulla med folk hon inte vill & då slipper hota & utpressa folk på pengar dels för hennes egen skull, Familjens skull & medmänniskors skull

Finns en till besvärande uppgift i FUPen angående detta.

Vem som är Sensei i Luleå Karateklubb? (FUP s1044/PDF s1058)

FUP s1044/PDF s1058
Citat:
Lars uppger att Vatchareeya berättade om en äldre kille som hon brukade sova över hos i
Luleå, han var eventuellt en tränare eller lärare på LTU. Vatchareeya har aldrig sagt namnet
och Lars har aldrig sett dem tillsammans.

Varför har VB sms:at fyra gånger till Granec Maskin? (FUP s859/PDF s873)

Någon som kan lista ut det?

Känns som mönstret från Bodens Karateklubb går igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in