2013-10-20, 22:08
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Intressant synpunkt - en detalj bara: VB's telefon kan omöjligt legat kvar under samma mast om den bytt mellan 2G/3G då Åbergsmasten enbart har 3G. Denna uppgift i FUP stämmer inte med verkligheten.

EDIT: FUP s871/PDF 885. Vid index 32, kl 20.38 kopplar telefonen upp mot "Åbergsmasten". Hittar inget om vilken mast telefonen kopplade upp sig mot 2G kl 20.32.

För att vara dryg då - vad har du för källa på det?
Nej men om telia saknar 2G-antenn på den masten så är det ju faktiskt omöjligt. Vilket är väldigt intressant.
Om det inte bara står fel i FUP och de menar exempelvis Edge? Eller är det helt annat? (Jag är inte väldigt insatt i just mobilmaster).
En annan förklaring kanske kan vara att den kopplar om till 2G men inte i Telias nät. Om det är möjligt. Finns det andra operatörer knutna till samma mast som har 2G?
Citera
2013-10-20, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Folk verkar ganska utlämnade när unga narcissister/aspisar börjar härja. Vad hade unge AF tänkt sig när han ringde AN? Helt sjukt!

MB har ingen annan än sig själva att skylla. Otrogen med minst två enligt FUP, hot, våldsam mot en pojke etc etc.
Citera
2013-10-20, 22:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Nej, båda heter Al*xander, men exet heter Flygar* och sonen heter B*rg.

Just ja. Tack. Finns det förhör med AF och AB, vad säger dessa då? Det gick rykten om att VB haft ihop det med både far och son Berg, stämmer det? Samtidigt, vad spelar det för roll? KJ är den skyldige, VB var mossig, nu gäller det väl att försöka få till åtgärder som skyddar folk från att utsättas från mer galenskaper. AN får väl vila upp sig på lämpligt rehab...
Citera
2013-10-20, 22:09
Medlem
Citat:
Det där är väldigt illa. Bra att du påpekade det. Man klipper en dialog, och så blir den väldigt missvisande. Går att peppra tråden med lösryckta citat och få fram en helt annan bild av en person. Lösryckta citat ska man passa sig väldigt noga för.

Här skämtar MB, om armhävningar, men när man läste det idagidag vill påskina tror man att MB är helt knäpp. Jag tänker inte läsa mer av idagidag.

Det var inte idagidag som skrev det, det var hrovsal.
Citera
2013-10-20, 22:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
MB har ingen annan än sig själva att skylla. Otrogen med minst två enligt FUP, hot, våldsam mot en pojke etc etc.

För all del, men måste frun trakasseras med sms för det? Måste hon tåla att VB hotar med att sprätta upp hennes katt? Jag kan faktiskt förstå, till viss del, om MB börjar hota en ung pojke vid namn AF om han terrar familjen. Otrohet är tyvärr något som alltid förekommit, om än att det är skit. Det är en kass handling, men att terrorisera med sms och stalka är olagligt. Otrohet är inte olagligt, bara moraliskt tveksamt.
Citera
2013-10-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Ja de strecken visar hur mjukdelarna är kapade. På armarna ritar de ut två benändar och de beskriver också hur han delat genom leden och handlovsbenen har suttit kvar på handen. Det är enbart mjukdelsjobb alltså och bör varken ha ställt några större krav på anatomiskt kunnande eller verktyg.

Varför jag tjatar om detta är att jag undrar hur han kapat lårbenen. Räcker det med en vass kniv att dela lårbenshalsen på en 20-åring? Kan han göra det utan såg? Kanske.
Kniv tror jag knappast är praktiskt möjligt, om det inte är en bautakniv ā la machete. Såg eller yxa är väl det troligaste.
Citera
2013-10-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Nej, inga otäcka bilder, men bedrövlig stavning, särskrivningar, de/dem. Asperger har till och med fått heta Aschberg på något ställe!

Ja, jag reagerade på detta med. Jag hoppas inte de har använt inloggningar på de där spelen som nämns att KJ spelat med sin vän efter den 4:e som bevis för där hade de inte ett rätt. "World Of Tanks" hette 3 eller 4 olika saker genom hela förhöret. När jag såg det sista "Wall of thanks" så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta.
Citera
2013-10-20, 22:11
Bannlyst
Citat:
Just ja. Tack. Finns det förhör med AF och AB,

Finns förhör och AB kan inte förklara varför det skickats sms till VB från hans mobil. Verkar som utredarna bara släppte det.
Citera
2013-10-20, 22:13
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Finns förhör och AB kan inte förklara varför det skickats sms till VB från hans mobil. Verkar som utredarna bara släppte det.

AF då, har han förhörts? Om AF nu var så kär i VB att han försökte manipulera fram ett slut mellan MB och VB borde han vara förtvivlad nu... eller?
Citera
2013-10-20, 22:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
2,5 mm känns ju lätt grovmaskat. Har vi någon sömmerska i tråden?

Myggnät?
Citera
2013-10-20, 22:15
Bannlyst
Citat:
För all del, men måste frun trakasseras med sms för det? Måste hon tåla att VB hotar med att sprätta upp hennes katt? Jag kan faktiskt förstå, till viss del, om MB börjar hota en ung pojke vid namn AF om han terrar familjen. Otrohet är tyvärr något som alltid förekommit, om än att det är skit. Det är en kass handling, men att terrorisera med sms och stalka är olagligt. Otrohet är inte olagligt, bara moraliskt tveksamt.

Läs FUPen istället.
Den lilla pojken han var våldsam mot var sonen till en tjej han var otrogen med, och henne hotade han till livet när hon sa att hons skulle berätta om deras affär till AN. AF är runt 20 år.
Citera
2013-10-20, 22:15
Medlem
Tror någon att MB skrivit i tråden?
FUP s1003/PDF1017

Är det medvetet eller omedvetet att den omtalade tejprullen blivit som den blivit? Att den är avsmalnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in