2013-10-18, 20:54
Medlem
kiwigurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Lite svårarw än vanligt mån-fre, lättare med utbildning eller kontakter, inom vård och oljeplattform torde vara vanligast. Det är vad jag vet iaf, finns kanske i helt andra brancher också. Nej, enbart 75%. Lön på det är 356 000 per år +10 000 riskrillågg, +17 000 i nattiägg per år och dessa gånger 0.75 så är det årslönen. Dock plus nattob a 56 kr. MEN jag jobbar alltid ectra i snitt 3 vakter så jag kommer upp i snitt 150 h i månade . Får då ut 30 000 sek. På min sista löneslipp stog det 399 000 intjänat hitttils i år. Är medveteb om att min lön inte är super, men är väldigt nöjd med mina arbetstider och lwdigheter framför allt. Värdesätter lediga dagar högt.

Låter riktigt schysst. Fint att du kommer upp i en sådan lön utan att ens jobba heltid. Kan bara säga grattis.
Citera
2013-10-18, 23:07
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciddreamer
Bra fråga!
Nån med erfarenhet inom ekonomi i Norge?
Økonomistudenter som var ferdig våren 2011 tjente i snitt 439.200 kroner i første jobb

http://www.dinepenger.no/jobb-og-pensjon/disse-studiene-gir-best-loenn/20302968

Ser lovande ut får man säga
Citera
2013-10-19, 12:15
Medlem
Jag har sökt en hel del online men dom verkar långsamma på att svara och jag vill gärna ha ett jobb omgående.

Är det bättre att leta upp och ringa till företag i norge direkt och fråga om de har plats? Är det enklare och snabbare att få jobb på det sättet? Jag söker inom lager.
Senast redigerad av SolHeiM 2013-10-19 kl. 12:16. Anledning: kk
Citera
2013-10-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolHeiM
Jag har sökt en hel del online men dom verkar långsamma på att svara och jag vill gärna ha ett jobb omgående.

Är det bättre att leta upp och ringa till företag i norge direkt och fråga om de har plats? Är det enklare och snabbare att få jobb på det sättet? Jag söker inom lager.

Flytta till Osloområdet/bergen och sök, verkar vara mycket lättare på plats. Regga dig på adecco.no osv och skriv att du bor i Norge/oslo osvosv.

Angående lön som svagströmselektriker/larmtekniker vilken lön är rimlig, någon som jobbar med detta inom t.ex verisure? Vill gärna ha lite att gå på gällande mitt löneanspråk, tiläggas att jag har 3årig utbildning inom området så vad är rimligt, har dom typ...riktlöner/någon form av statistik för detta?
Citera
2013-10-19, 15:57
Medlem
Kastrullhunds avatar
Ska tillsammans med en polare dra iväg, men osäker på om man ska ta något av de större ställen såsom Bergen eller Osolo? Eller bör man kanske ta något mindre ställe?
Citera
2013-10-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullhund
Ska tillsammans med en polare dra iväg, men osäker på om man ska ta något av de större ställen såsom Bergen eller Osolo? Eller bör man kanske ta något mindre ställe?

I Vilken bransch/er har ni tänkt att söka? PM:a mig gärna om ni ska dra till Oslo.
Senast redigerad av Xanax-dna 2013-10-19 kl. 17:11.
Citera
2013-10-19, 17:58
Medlem
Mittpunkts avatar
Intressant läsning för Er som vill arbeta som truckförare här i Norge. Till våren har jag 2 års erfarenhet från arbete som truckförare i Norge på matvarulager. Lönerna som nämns i inlägget stämmer om du arbetar via bemanning, arbetar du direkt via företaget (läs:fast anställd) så har du allt mellan 10-25 kr mer i timlön + OB och plockbonus.

http://mintruckutbildning.se/jobba-i-norge-som-truckforare/
Citera
2013-10-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanax-dna
I Vilken bransch/er har ni tänkt att söka? PM:a mig gärna om ni ska dra till Oslo.

Arbetar du i Oslo? Hur ser arbetsmarknaden ut för skitjobb ala lager,servitör osv osv. Hört att det börjar mättas på svenskar och polacker och att det knappast går att få jobb längre.
Citera
2013-10-20, 01:36
Medlem
luciddreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Økonomistudenter som var ferdig våren 2011 tjente i snitt 439.200 kroner i første jobb

http://www.dinepenger.no/jobb-og-pensjon/disse-studiene-gir-best-loenn/20302968

Ser lovande ut får man säga

Borde motsvara ca 33 000 SEK/månad i ingångslön.

Eftersom nyutexaminerade ekonomer börjat tjäna nästan mest av alla nyutexaminerade borde det vara stor efterfrågan på ekonomer i Norge. Men förut kollade jag igenom lite norska platsannonser inom ekonomi (redovisning och finans) och hittade väldigt lite.

Var det jag som sökte fel?
Citera
2013-10-20, 11:24
Medlem
Citat:

Eftersom nyutexaminerade ekonomer börjat tjäna nästan mest av alla nyutexaminerade borde det vara stor efterfrågan på ekonomer i Norge. Men förut kollade jag igenom lite norska platsannonser inom ekonomi (redovisning och finans) och hittade väldigt lite.

Vilket motsvarar 28000 nok vilket är ganska lite före skatt med tanke på att en lagerarbetare tjänar långt över spec med övertid.
Citera
2013-10-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Arbetar du i Oslo? Hur ser arbetsmarknaden ut för skitjobb ala lager,servitör osv osv. Hört att det börjar mättas på svenskar och polacker och att det knappast går att få jobb längre.

har jobbat där för 6 år sedan. av de rapporter jag får höra från samma områden i oslo
är det inte alls som förr m.a.o ser rätt kört ut att komma som exempelvis en stereotypisk
"21-åring glad spontat brinner för att jobb, extremt social, oh btw i have truckkort"

själv söker jag som golvläggare (har fagbrev) men det verkar kört haft ett par bemanningskontakter
men dom backar ur skyller på "venten pa bedked fra kund"
Citera
2013-10-20, 14:02
Medlem
Citat:

Kollat in NAVs sidor, tycker det verkar ligga en del där.

Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Vilket motsvarar 28000 nok vilket är ganska lite före skatt med tanke på att en lagerarbetare tjänar långt över spec med övertid.
439000 NOK i genomsnittlig ingångslön för ekonomer ger väl ändå drygt 36 000 NOK per månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in