2013-03-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odzak
De flesta får dessa lagerjobb via bemanningen och för att få det får man ha en hel del tur för att bli inkallad. Så ja det är en myt. Inte alls lätt att få lager jobb om man inte har flera års erfarenhet som truckis.

Fick en arbetsintervju liter senare i veckan angående ett lagerjobb, vad snackar du för skit ? har 0 arbetserfarenhet inom lager har endast ett truckkort och de lät som att de hade en jäkla arbetsbrist inom de.
Citera
2013-03-05, 15:38
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfyllandirrmode
Fick en arbetsintervju liter senare i veckan angående ett lagerjobb, vad snackar du för skit ? har 0 arbetserfarenhet inom lager har endast ett truckkort och de lät som att de hade en jäkla arbetsbrist inom de.

Liknande för mig när jag kom till Norge. Hade endast sommarjobb på CV på en utav ICAs lager i Sverige.

Kom till Norge, jobbade på min nuvarande arbetsplats i fem månader via bemanning och blev sedan fast anställd. Det hade aldrig hänt i Sverige - lika liten chans som att en snöboll klarar sig i helvetet.
Citera
2013-03-05, 16:46
Medlem
Citat:

Men va fan.. har sökt med ljus och lykta men hela tiden fått nej tack
Citera
2013-03-05, 17:55
Medlem
Citat:
Men va fan.. har sökt med ljus och lykta men hela tiden fått nej tack

Eftersom jag idag fick de bekräftat att de är en stor arbetsbrist på truckförare på flygplatsen så är jag rätt säker på att jag kommer få ett jobb, så jagv et inte vad du gjort för att få ett nej rökt på kanske eller haft en misshandel i registret ? de är tänkbara grejer som gör att du får ett nej iallafall.
Citera
2013-03-05, 18:28
Medlem
Citat:
Eftersom jag idag fick de bekräftat att de är en stor arbetsbrist på truckförare på flygplatsen så är jag rätt säker på att jag kommer få ett jobb, så jagv et inte vad du gjort för att få ett nej rökt på kanske eller haft en misshandel i registret ? de är tänkbara grejer som gör att du får ett nej iallafall.

LOL nej. Har absolut rent brottsregister dock så har jag aldrig fått komma till en intervju för att behöva visa upp utdraget från brottsregistret
Citera
2013-03-05, 18:35
Medlem
Citat:
LOL nej. Har absolut rent brottsregister dock så har jag aldrig fått komma till en intervju för att behöva visa upp utdraget från brottsregistret

Men de är ett krav på Gardermoen
Citera
2013-03-05, 19:32
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:

Vad är det man arbetar med som truckförare/lagermedarbetare på Gardemoen?
Citera
2013-03-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Vad är det man arbetar med som truckförare/lagermedarbetare på Gardemoen?

De sa de inte i detalj men de va iallafall brist på de
Citera
2013-03-05, 19:54
Medlem
Frank Friendlys avatar
GardeRmoen är en flygplats inte ett företag.

Äre Starbuks som söker lagerarbetare till cafet i entren eller?
Citera
2013-03-05, 19:58
Medlem
SFINXIEs avatar
Jag har nyss flyttat hit till Norge där jag fått jobb och skulle gärna vilja skaffa fler kontakter och vänner (helst tjejer )

Vet ni några bra communities på nätet?
Citera
2013-03-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFINXIE
Jag har nyss flyttat hit till Norge där jag fått jobb och skulle gärna vilja skaffa fler kontakter och vänner (helst tjejer )

Vet ni några bra communities på nätet?

Kyrkan biblan eller närmaste baren duger inte?
Citera
2013-03-05, 20:14
Medlem
SFINXIEs avatar
Citat:
Kyrkan biblan eller närmaste baren duger inte?

Inte på vardagarna precis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in