2013-10-17, 21:39
Medlem
gud, har verkligen bandsläpps-abstinens. Lite önskemål från min sida, vissa mer realistiska än andra:

Deadmau5
Armin van Buuren
Above & Beyond
Netsky
Porter Robinson
Madeon
Sub Focus
C2C
Crystal Castles
John Dahlbäck
Jon Hopkins

Foo Fighters
Muse
Eminem
The Killers
Laleh
Birdy
Citera
2013-10-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalason
Jag va på bråvalla och tyckte de va riktigt sköjj, idioter finns väl överallt så spelar väl ingen roll vilken festival du går på då?
Jag upplevde inget drygt folk eller liknande, bara fulla sköna människor överallt Visst va de långa köer, men inget jag störde mig på. Om 51 000 personer samlas på samma ställe över 4 dagar så är det oundvikligt med köer. Bara till att knäppa en till bärs och lugnt och sansat vänta!!

Har varit på en del festivaler i mina dagar och min åsikt är helt klart att de finns bra mycket mer idioter på vissa festivaler. Ser man t.ex. på emmaboda så har jag under mina 2 gånger och sammanlagt 14 dagar bland 20k+ träffat 2(!) personer som har varit otrevliga. På p&l träffade jag säkert runt 5 personer VARJE kväll som var otrevliga/dryga/idioter. Kunde t.ex. komma in full och glad till ett random camp med ölbongen på någon bongturné för att dela ut en ladd till den som våga och bli bemött med "stick" och arga blickar för att sedan höra när man går därifrån "vilken jävla clown". Sådant beteende existerar inte för mig på festival.

När jag ändå är inne på ämnet får jag passa på att att hylla youpendii(stavning?), jag och mina polare blir fan glada av att bara se han på festival. Alltid 100% glädje och inte rädd för att smitta av de på andra. Mer sådant folk på festival tack.

Det sådana personer som enligt mig inte har ett piss att hämta på festival. Åker man på festival ska man vara trevlig, glad och sprida en jävla massa glädje till andra annars tycker jag att man lika gärna kan stanna hemma eller bo på hotell och vara en dryg jävel själv. Visst jag kanske är överkänslig men festival för mig ren glädje och kärlek och jag blir så sjukt otaggad av t.ex en kommentar som jag beskrev ovan.

youpendii(stavning?) är enligt mig ett praktexempel på en person som det behövs mer av på festival. Alltid 100% glädje och jag blir fan glad av att bara se han på festival. Mer sådant folk tack.
Senast redigerad av smk11 2013-10-17 kl. 23:03.
Citera
2013-10-19, 19:45
Medlem
Måste bara skrivaaaa!

Bråvalla 2013 var inte min första festival direkt, men första gången jag campade, och fyfan vad bra det var! Jag träffade inga dryga människor alls, alla var underbara, glada, fulla och bara ja, underbara!
Jag och kompisen gick runt hela campet fyra på morgonen och träffade människor, inga sura miner, alla delade med sig, och jag är så glad att jag åkte! Jag var med på flashbackträffen och det var som man kunde förväntade sig, massa mysko snubbar. Var nästan ensam tjej...

Är det någorlunda bra band så åker jag definitivt nästa år!
Och då har de förhoppningsvis fixat de småfel från detta året, fler toaletter, varmvatten i duscharna, mer vattenstationer. Köerna var inga problem för mig, men kanske bara hade tur! Bar-delen kan jag inte säga så mycket om då jag bara drack medhavd sprit med tanke på min icke-existerande ekonomi

Jag är så taggad inför bandslääääääääääääpp!
Citera
2013-10-19, 20:31
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
text

Mycket skitnödiga snorungar på Bråvalla ja, inget konstigt dock då storfestivalerna har en förmåga att dra till sig dessa idioter, fett jävla störigt var det - får se om man drar dit nästa år, rätt onödigt att strunta i det med tanke på min geografiska position iaf.
Citera
2013-10-20, 00:29
Medlem
kroxies avatar
Alla snackar om bandsläpp, har inte riktigt hängt med på ett tag. När ryktas det att det är bandsläpp !?
Citera
2013-10-20, 00:30
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroxie
Alla snackar om bandsläpp, har inte riktigt hängt med på ett tag. När ryktas det att det är bandsläpp !?
Tror att det kommer nu i veckan, typ onsdag!
Citera
2013-10-20, 00:31
Medlem
kroxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tror att det kommer nu i veckan, typ onsdag!

Oh my, så snart alltså. Glad jag blev på livet nu, tack!
Citera
2013-10-20, 09:20
Medlem
Marquesos avatar
Tror att det dröjer längre med bandsläpp, de skrev någonting i stil med "Först måste ni ju önska artister", så kanske tar ett par veckor till..
Citera
2013-10-20, 11:00
Medlem
dafuqups avatar
Värt att ha i åtanke är att ifjol behövde man konkurrera ut P&L som hade sin festival samma datum. Därför tror jag det kommer dröja något innan dom släpper de första akterna inför nästa år.
Citera
2013-10-20, 11:20
Medlem
Jag har sjukt blandad musiksmak, slänger in några önskningar från min sida

3 Doors Down.
Amaranthe.
Avenged Sevenfold.
Blink 182.
Corroded.
Dada Life.
Tiesto.
Die Antwoord.
Flux Pavilion.
Flogging Molly.
In Flames.
Knife Party.
Krewella.
Linkin Park.
Looptroop.
Mac Miller.
The Offspring.
Raised Fist.
Raubtier
Nero.
Robyn.
Citera
2013-10-20, 12:44
Medlem
varevargen1s avatar
Synd att Bråvalla fick lov att släppa Odd Future förra året när man inte kunde åka. Det enda som skulle kunna vara i närheten i år är väl Kendrick eller Kanye, troligast med Kanye isåfall.
Citera
2013-10-20, 12:49
Medlem
Marquesos avatar
Ja, Kanye lär ju vara en drömbokning för både Bråvalla och WOW, frågan är vilken festival som bokar honom (förutsatt att han ens turnerar i Europa nästa år).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in