2013-10-16, 14:19
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
26 - 27 - 28 juni är datumen för nästa Bråvalla.
Är ändå osäker på om det blir något Bråvalla för min del nästa sommar. Med största sannolikhet lär de tyvärr öppna campingen den 25:e juni, vilket innebär att det bara blir fyra dagars festival.
Man får nio dagar på Roskilde för ungefär samma peng. Just nu lutar det mer åt att man åker dit nästa sommar istället.
Citera
2013-10-16, 15:14
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
26 - 27 - 28 juni är datumen för nästa Bråvalla.

Härligt . Då får vi se ett bandsläpp snart då skulle jag tro!
Citera
2013-10-16, 15:47
Medlem
nittionios avatar
Det känns som att en Eminem bokning är i sin ordning, aktuell med nytt album och allt.

Hoppas också precis som tidigare diskuterat att campingen håller öppet ett par nätter längre, så får man ju bort den otroliga kön också...
Citera
2013-10-16, 15:50
Medlem
Funderar lite på att pröva åka men är rädd att det är allt för likt p&l. Med andra ord dryga stockholmare blandat med annat löst folk som inte har en susning om vad festival innebär.

Fått berättat av en kompis att en av hans kompisar blev påhoppad och nedtryckt i lera utan någon som helst anledning. Så min förutfattade mening är att det likt p&l bara är en festival dit idioterna åker. Vilket iofs är bra då de håller sig borta ifrån de bra festivalerna

Hade varit schysst om någon med lite festivalerfarenhet kan berätta hur de upplevde festivalen.
Långa köer? Mycket drygt folk? Stämningen på campingen? Matutbud?
Citera
2013-10-16, 17:10
Medlem
Randomones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Är ändå osäker på om det blir något Bråvalla för min del nästa sommar. Med största sannolikhet lär de tyvärr öppna campingen den 25:e juni, vilket innebär att det bara blir fyra dagars festival.
Man får nio dagar på Roskilde för ungefär samma peng. Just nu lutar det mer åt att man åker dit nästa sommar istället.

Du hinner ju med båda!
Jag och några polare funderar på att klämma in både Bråvalla och Roskilde
Citera
2013-10-16, 17:21
Medlem
3lysiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn

Mitt band ska spela på Bråvalla så där rök din plan!
Citera
2013-10-16, 17:23
Medlem
3lysiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Funderar lite på att pröva åka men är rädd att det är allt för likt p&l. Med andra ord dryga stockholmare blandat med annat löst folk som inte har en susning om vad festival innebär.

Fått berättat av en kompis att en av hans kompisar blev påhoppad och nedtryckt i lera utan någon som helst anledning. Så min förutfattade mening är att det likt p&l bara är en festival dit idioterna åker. Vilket iofs är bra då de håller sig borta ifrån de bra festivalerna

Hade varit schysst om någon med lite festivalerfarenhet kan berätta hur de upplevde festivalen.

Halva skaran är idioter och vilka musikgenrer syftar vi på då?
Är det dåligt väder så är camping ö.h.t. ett helvete. Lera upp till knäna osv och stanken av all mat och alkohol. Som tur är det sista året jag går på en festival bland normalfolket
Citera
2013-10-16, 17:30
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomone
Du hinner ju med båda!
Jag och några polare funderar på att klämma in både Bråvalla och Roskilde
Absolut, har gjort den resan de två gånger jag varit på Roskilde. Att jag varit på P&L veckan innan, åkt hem och tvättat, duschat, sovit för att sedan morgonen efter åka direkt till Roskilde.
Men nackdelen med det är att man inte kommer till Roskilde förrän på måndagen och då har deras camping redan varit öppen i två dygn och man får leta som in i helvete för att hitta en dålig campingplats. Nu har jag förvisso haft tur och fått relativt bra platser ändå men det hör inte direkt hit.
Får se hur jag prioriterar när det väl börjar närma sig vårkanten!
Citat:
Ursprungligen postat av 3lysium
Om det nu är så, varför skulle det påverka mig?
Citera
2013-10-16, 17:37
Medlem
PatrikMs avatar
Ingen som är sugen på Arcade Fire? Släpper nytt album här om några veckor och borde väl ligga bra till för en turne nästa år?
Citera
2013-10-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smk11

Jag va på bråvalla och tyckte de va riktigt sköjj, idioter finns väl överallt så spelar väl ingen roll vilken festival du går på då?
Jag upplevde inget drygt folk eller liknande, bara fulla sköna människor överallt Visst va de långa köer, men inget jag störde mig på. Om 51 000 personer samlas på samma ställe över 4 dagar så är det oundvikligt med köer. Bara till att knäppa en till bärs och lugnt och sansat vänta!!
Citera
2013-10-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikM
Ingen som är sugen på Arcade Fire? Släpper nytt album här om några veckor och borde väl ligga bra till för en turne nästa år?

Om.Bråvalla följer årets lineup är ju ArcadeFire mer troliga till nya hultsfred/stoxa om det blir av. Jag hoppas de lägger ner Stoxa o kör mer indiebokningar på Bråvalla istället. För i år var det väldigt tamt med indie på Bråvalla och väldigt tamt med folk på Stoxa.
Citera
2013-10-16, 17:50
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3lysium

HAha, tror nog att tvantenn menade för sin egen del. Råder inga som helst tvivel på om festivalen blir av eller ej då det skrivits kontrakt på minst 5 år eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in