2013-10-20, 12:10
Bannlyst
Har inte läst tråden har skummat FUP med fokus på förhör & telefonlistor.

Hittar inga listor som visar MB:s kontakter i kronologisk ordning för den 4:e, speciellt map. på de SMS som BO/MB skickat på eftermiddagen ?

Pinsam fråga 2: har MB alibi för 4-5:e ?
Citera
2013-10-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Som tidigare sagts på tråden måste han IQ-mässigt befinna sig inom normalområdet för att diagnosen AS ska vara tillämplig; var utmed det intervallet vet vi inte. Och om diagnosen AS ställdes när KJ var ca 14 år är det inte uteslutet att ett förnyat intelligenstest i vuxen ålder gett ett något annorlunda utfall. Motivationen att prestera på ett test är betydelsefull för resultatet, t ex. Mognadsfaktorn kan ha betydelse, även om testen rimligtvis är utformade på olika vis i olika åldersintervall. Jag kan försäkra att även de aspergare som presterar normal begåvning i allmän IQ kan ha feta problem i vardagen, klarar inte hålla bostaden i ordning eller fixa rejäl mat. Mycket varierande. Jag har även träffat smarta individer som klarar sig riktigt bra i mognare ålder och trivs rutinerade i sina liv.

Hela AS-diagnosen kommer som du säkert vet sannolikt att skrotas och folk ska kort och gott diagnosticeras med autism och där finns ju miljarder varianter av grad av behöv av stöd. Vissa autister klarar som du antyder en professorstjänst utmärkt, medan andra i princip är utvecklingsstörda och bor på särskilda boenden, KJ verkar definitivt hamna i gruppen som kräver mer stöd än andra.
Citera
2013-10-20, 12:11
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Benen har inte legat lika länge på FP2, är min slutsats.

Hur drar du slutsatsen? Och har du nån idé om händelseförlopp?
Citera
2013-10-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Öh, hon som skrev på Facebook om förmodad död, kackerlackor, och vad det tredje uttalandet nu handlade om -- samtidigt som sökandet efter V. pågick?

(Om du är ironisk får jag förstås lov att ta till skämskudden.)

Har du läst förhöret med henne ens?

Hon trodde att VB höll sig undan för att få uppmärksamhet. Och så mycket som VB gjorde för att få uppmärksamhet från ANs make, så förstår jag varför hon drog den slutsatsen.
Citera
2013-10-20, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ok, men om du nu bortser ifrån hans personlighet och kikar på de tekniska indicierna t ex en blodpöl människoblod som med stor sannolikhet är VB:s som man funnit i hans skuff samt blod på en tejprulle som KJ inte alls kunnat förklara, vad tror du då?

Jag kan inte bortse från hans personlighet och försöka hitta svar utan den.
Att försöka tänka likt dig går inte:

Kan han sy en väst åt hunden, kan han moppa golven efter bestyren.
Kan han röja i skogen kan han inhandla och laga mat.
Kan han ta körkort kan han vara ansvarsfull i trafiken.
Kan han bada på tisdag kan han bada på tordag.

Åklagarna kommer att försöka med detta att bara gå på dom tekniska bevisen vi får
se om dom lyckas. Tror jag det? Det spelar ingen roll men för att svara på frågan, det
kommer att bli svårt att få KJ fälld, som jag tidigare sa: media förenklade sanningen, fallet
blir inte allt för enkelt.

Citat:
Många människor vägrar i sten tro på att folk de känner mördat någon och ändå så har de det....När det gäller ADD och asbergers så finns impulskontrollstörningar i diagnoserna, vilket innebär att man t ex (utan bra medicinering) inte klarar av att tygla sitt raseri. Hur det raseriet kan se ut hos någon som vanligen är lugn som en filbunke är nog svårt att föreställa sig, det är inget konstigt med det.

Jag tror asolut inte att denna person endast lider av ADD och asberger så jag kan inte
endast läsa av honom på dessa diagnoser. Det verkar du kunna göra på samma sätt som
du kan säga att grabben spelar ett kolli. Att vilja tro att KJ spelar ett spel tror jag många
i hans familj önskat, mer än gärna, men dom har insett för länge sedan att så inte är fallet
och därför fick han bla flytta, fast föräldrarna innerst inne visste att han egentligen inte klarade det.

Vad KJ överraskar förhörsledarna många gånger med sin oförmåga att filtrera i förhören.
Att kunna se förhörsledarnas miner hade varit guld, speciellt när KJ förklarade varför han hade diarre
och inte kunde delta i ett krig.
Senast redigerad av LKVN 2013-10-20 kl. 12:39.
Citera
2013-10-20, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
ovan text från sid 1190 i FUP H= brodern Daniel, när han berättade om att de skulle söka efter VB i skogen tillsammans med KJ och hans kompisar 8-9 maj.
Är detta en felsägning eller slinter Daniel med tungan här?

Jag tror att KJ måste haft nån hjälp någonstans, med städning/undanröjning etc.
Undrar hur tillförlitligt vittnet som sett KJ och någon burit något stort och tungt i loftgången utanför lght är?
Japp, mycket intressant vittnesmål. Man måste också fråga sig vilket risktagande som är rimligt att via loftgång baxa ut ett lik. Var det dessutom på ljusan dag? Vittnesmål är dock bedrägliga. Kan lillbrorsan Daniel, som enligt förhör med deras mor blivit nästan som en storebrorsa till KJ, varit en benägen fixare efter mordet på VB?
Citera
2013-10-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
[/spoiler]

Det verkar som VB använder sex på ett självdestruktivt sätt. En intressant artikel skriven i svd av socionomen Linda Jalman om barn och unga
Citat
Det vanliga verkar vara att få ångestlindring. En del vill komma bort, inte känna sig närvarande. Andra vill känna sig levande. För när det gör ont strömmar adrenalinet till förklarar hon. De flesta strävar efter att smärtan i själen ska upphöra. Och när de fysiska övergreppen äger rum förflyttar sig smärtan en stund från själen till kroppen. När de går till förövarna är det åtminstone någon som ser dem.

VB har inte en sund inställning till sex. Det är heller inte sunda män som hon har sex med. Gubbar på klubben som utnyttjar henne bl.a. Ger hon sex för att bli sedd? För att bli omtyckt? Få känna närhet?
Jag vill minnas att Lars på karateklubben skulle ha sex med VB fast han avbröt för att hon inte kändes närvarande? Som i artikeln:en del vill komma bort,inte vara närvarande

Länk till artikeln:
www.svd.se/nyheter/idagsidan/barn-och-unga/sex-som-ett-rop-pa-hjalp_7483396.svd

Det känns som VB var en vilsen ung människa

som tjej med bpd kan jag verkligen förstå hennes förhållningssätt till sex (inte fullt ut men känner att jag kan förstå en del av det). det hela är så tragiskt och när man fått läsa sms hon skrivit och förhör med en massa olika karlar så gör det ont inombords. stackars tjej.
Citera
2013-10-20, 12:21
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Det räcker nog inte ens med diagnosen psykopat för denne herre. Det finns ju i tråden visning på att han kittlas av en lust att döda... Känna sexuell upphetsning av att döda. Och därefter fortsätta den sexuella underhållningen med att skända kroppen... inte speciellt säkert att vara kvinna och bo i Boden framöver.
Det symptomen har inget speciellt med KJ att göra utan handlar helt och hållet om mörkret och klimatet uppe i norra svithjod. Varför tror du norra Sverige drabbas av utflyttning av kvinnor så männen tvingas importera thailändskor och ryskor? De kvinnliga norrlänningarna vet något som det talas tyst om och som helst stannar där uppe.
Citera
2013-10-20, 12:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Hur drar du slutsatsen? Och har du nån idé om händelseförlopp?
Jag gissar att det kom skräp på kroppen på FP2, och eftersom benen inte hade skräp kan de inte ha legat på FP2 särskilt länge.

Jag gissar spontant att alla kroppsdelar placerades på FP2, och att benen sedan flyttades till FP1. Gissningsvis blev den som flyttade kroppsdelarna avbruten under jobbet, kanske av MPS, som gjorde fyndet.
Citera
2013-10-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hela AS-diagnosen kommer som du säkert vet sannolikt att skrotas och folk ska kort och gott diagnosticeras med autism och där finns ju miljarder varianter av grad av behöv av stöd. Vissa autister klarar som du antyder en professorstjänst utmärkt, medan andra i princip är utvecklingsstörda och bor på särskilda boenden, KJ verkar definitivt hamna i gruppen som kräver mer stöd än andra.
Aspergers syndrom har i år utmönstrats ur DSM-V, men patienterna finns kvar. Liksom beteckningen i ICD-10.
Citera
2013-10-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag gissar att det kom skräp på kroppen på FP2, och eftersom benen inte hade skräp kan de inte ha legat på FP2 särskilt länge.

Jag gissar spontant att alla kroppsdelar placerades på FP2, och att benen sedan flyttades till FP1. Gissningsvis blev den som flyttade kroppsdelarna avbruten under jobbet, kanske av MPS, som gjorde fyndet.
Då bör väl styckningsplatsen rimligtvis ha skett nära fyndplats #2? Eller skulle en så lång framkörning med bil som det är möjligt till fyndplats #2 ha skett, av den redan styckade kroppen, och sedan benen burits iväg därifrån? Det är möjligt, om styckningen var av karaktären transportstyckning, men då är det svårt att förstå omplaceringen av benen. Det verkar ju då som att styckningen hade karaktären försvårande av upptäckt, eller möjligen båda syftena. Eller så var det ett utlopp för GM:s perversa behov. Jag är tveksam till att benen har legat där, om de var rena när de påträffades på fyndplats #1.
Citera
2013-10-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
I FUP står det att morsan satt mest framför datorn. Verkade knappt beskyddande alls. VB tillbringade 3 dagar hos en muslimsk familj för att lära sig om fasta under ramadan. Och de reagerade på att hon inte alls verkade höra av sig till sin familj. Flera andra som VB har sovit över säger samma sak.

VBs föräldrar vet inte alls vem hon umgås med och känner ingen av hennes vänner.

Hon var ju över 20 så varför skulle hon ha kontakt med mor sin dagligen? Jag har kontakt kanske 1- 2 ggr i månaden och då bor vi ändå nära varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in