Citat:
Ursprungligen postat av
Wildis
Ok, men om du nu bortser ifrån hans personlighet och kikar på de tekniska indicierna t ex en blodpöl människoblod som med stor sannolikhet är VB:s som man funnit i hans skuff samt blod på en tejprulle som KJ inte alls kunnat förklara, vad tror du då?
Jag kan inte bortse från hans personlighet och försöka hitta svar utan den.
Att försöka tänka likt dig går inte:
Kan han sy en väst åt hunden, kan han moppa golven efter bestyren.
Kan han röja i skogen kan han inhandla och laga mat.
Kan han ta körkort kan han vara ansvarsfull i trafiken.
Kan han bada på tisdag kan han bada på tordag.
Åklagarna kommer att försöka med detta att bara gå på dom tekniska bevisen vi får
se om dom lyckas. Tror jag det? Det spelar ingen roll men för att svara på frågan, det
kommer att bli svårt att få KJ fälld, som jag tidigare sa: media förenklade sanningen, fallet
blir inte allt för enkelt.
Citat:
Många människor vägrar i sten tro på att folk de känner mördat någon och ändå så har de det....När det gäller ADD och asbergers så finns impulskontrollstörningar i diagnoserna, vilket innebär att man t ex (utan bra medicinering) inte klarar av att tygla sitt raseri. Hur det raseriet kan se ut hos någon som vanligen är lugn som en filbunke är nog svårt att föreställa sig, det är inget konstigt med det.
Jag tror asolut inte att denna person endast lider av ADD och asberger så jag kan inte
endast läsa av honom på dessa diagnoser. Det verkar du kunna göra på samma sätt som
du kan säga att grabben spelar ett kolli. Att vilja tro att KJ spelar ett spel tror jag många
i hans familj önskat, mer än gärna, men dom har insett för länge sedan att så inte är fallet
och därför fick han bla flytta, fast föräldrarna innerst inne visste att han egentligen inte klarade det.
Vad KJ överraskar förhörsledarna många gånger med sin oförmåga att filtrera i förhören.
Att kunna se förhörsledarnas miner hade varit guld, speciellt när KJ förklarade varför han hade diarre
och inte kunde delta i ett
krig.