Citat:
Han verkar ha svårt med allt och när inte LSS hjälper honom i vardagen så tar föräldrarna över,
han klarar i stort sett ingenting. Jag beundrar föräldrarna för deras tro på honom, självklart
skall han flytta hemifrån men han borde bott på ett gruppboende med service
dygnet runt. För det är egentligen det ansvaret föräldrarna och LSS nu har tagit vilket måste
varit väldigt tungt för familjen i allafall. Att konstant undra om han ätit, sovit eller borstat tänderna. Hade jag varit Mamma åt honom skulle jag sett till att han inte kunde använda varken spis eller
ugn i lägenheten, så pass illa är det.
Folk i tråden kommenterar att man tror han spelar dummare än vad han är men så anser
jag inte att det är, tvärtom asperger och add räcker inte till. Här finns någon form av
begåvningshandikapp.
Tråkigt att se att förhörsledarna inte kan hantera situationen i sina förhör.
Att han inte kan ljuga däremot kan man se, ertappas han med ett försök att undvika sanningen ändrar han sig och erkänner, "jag sa inte som det var för att tex jag har druckit och kört bil".
Förhören är knappast användningsbara för åklagarna det är nog bara för dem att försöka tro
på dom tekniska bevisen.
Istället för att låta föräldrarna besöka honom på rättspsyk skulle man använt sig av hans
vänner som han säger att han är ärlig med på ett helt annat sätt än med föräldrarna.
Gossarna skulle ha varit dit och spelat lite spel med han och tillika samtalat om väder och vind,
möjligtvis då hade man fått en naturligare diskussion. Som det är nu har förhörsledarna
totalt misslyckas, oavsett om han är skyldig eller oskyldig. Men av hans personlighet att döma
så har jag väldigt svårt att tro på att han är skyldig.