2013-10-20, 11:15
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Kate och Gerry McCann har, så vitt jag förstått, spekulerat i huruvida barnen kanske var nerdrogade redan tidigare på kvällen eftersom de var ovanligt trötta och somnade tidigare/lättare (något sådant) än vanligt. Inte att de skulle ha drogats av förövaren när denne gick in för att kidnappa Madeleine. Och enligt den beskrivning av händelseförloppet jag läst så hade dörren in till sovrummet ändrat läge (den var endera mer öppen eller mer stängd än de lämnat den. Minns inte vilket.) vid ett eller två tillfällen tidigare under kvällen. Alltså, de två gånger som barnen tittades till innan den sista gången då Kate upptäckte att Madeleine var borta så hade dörren inte varit igendragen så mycket eller lite som föräldrarna lämnat den. Så Kate spekulerade bland annat i sin bok kring huruvida förövaren kanske var inne i rummet redan när Gerrys f.d. kollega kollade till barnen vid 21:35.

Nu har jag främst läst om detta ur föräldrarnas perspektiv, men har även sett dokumentärer om fallet och jag tror inte att föräldrarna är skyldiga. Självklart kan avvikelser förekomma i deras beskrivningar av kvällen och så, alltså att tider och dylikt inte stämmer överens helt med händelseförloppet, men hur många kan, i detalj, korrekt återge en hel dags händelser, komplett med tidsstämplar?

Känns något långsökt att "förövaren" brutit sig in i lägenheten, inte en, men TVÅ ggr. Först för att droga barnen och sedan för att ta Maddie, och som tidigare sagts, helt utan att lämna några som helst spår. Polisutredningen avfärdar ju detta som helt osannolikt. Sen kan det ju tyckas märkligt att föräldrarna, trots att dom är säkra på att barnen blivit drogade, inte lät polisen göra drogtester på tvillingarna. Hade ju vart en otroligt viktig ledtråd i jakten på "kidnapparen" om polisen visste vilken slags drog som använts.... Eller tänker jag fel nu?
Citera
2013-10-20, 11:17
Medlem
Den där fantombilden på mannen som ska ha burit ett barn ner mot stranden är ju onekligen lik pappa Gerry, tycker jag! Sen har väl mannen i familjen som såg detta (Smith's) fått en AHA-upplevelse när han såg Gerry bära en av tvillingarna ner från flygplanets trappa när de flög hem till England igen. Han ska ha ringt polisen då och sagt att mannens sätt att bära påminde väldigt mycket om mannen han såg på väg till stranden OCH att han inte kan utesluta att den mannen var Gerry.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2462431/Madeleine-McCann-Police-say-Irish-family-seen-Maddie-taken.html

Vittnen (vännerna) säger ju dock att Gerry var på hotellet vid den här tiden, men vem vet?

Både polisen och McCann's själva har varit mer skeptiska till detta vittnet av någon anledning och mer trott på att det är Jane Tanners vittnesmål som är det viktiga och att det skulle vara mannen som rövade bort Madeleine, vilket nu är avvisat av polisen.
Citera
2013-10-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Känns något långsökt att "förövaren" brutit sig in i lägenheten, inte en, men TVÅ ggr. Först för att droga barnen och sedan för att ta Maddie, och som tidigare sagts, helt utan att lämna några som helst spår. Polisutredningen avfärdar ju detta som helt osannolikt. Sen kan det ju tyckas märkligt att föräldrarna, trots att dom är säkra på att barnen blivit drogade, inte lät polisen göra drogtester på tvillingarna. Hade ju vart en otroligt viktig ledtråd i jakten på "kidnapparen" om polisen visste vilken slags drog som använts.... Eller tänker jag fel nu?

Ja, de lät väl klippa håret riktigt kort på båda tvillingarna också och väntade länge med att låta dem drogtestas, tills håret vuxit ut? Eller är det bara en myt?
Citera
2013-10-20, 11:31
Medlem
Sen ska det finnas ett vittne som sagt att bilen som McCanns hyrde efteråt (som hundarna också markerade likdoft i) ska ha stått med öppen bagagelucka i flera dagar, natt som dag, utanför huset de hyrde och bodde i. McCanns sa ha sagt att detta berodde på att det runnit ut köttsaft från något kött de köpte i bagageluckan?

Jag har precis tittat på denna dokumentär, intressant även om den är gjord mer för att misstänka föräldrarna. Vet inte hur pass tillförlitlig denna är och jag är fortfarande kluven till vad jag tror hände Madeleine:

http://www.youtube.com/watch?v=x_ZdDTsFC2g
Citera
2013-10-20, 11:34
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja, de lät väl klippa håret riktigt kort på båda tvillingarna också och väntade länge med att låta dem drogtestas, tills håret vuxit ut? Eller är det bara en myt?

Det där med håret är nytt för mig, men det tog 5 månader innan polisen fick tillstånd att drogtesta tvillingarna. Då fanns naturligtvis inga spår av några droger kvar.
Citera
2013-10-20, 12:14
Medlem
Jag vet inte var jag läste denna teorin, det är ett tag sedan men den såg i stort sett ut så här:

Mamma Kate ska själv förbereda alla barnen inför läggdags, bada dem, läsa saga o.s.v. och hon har fullt sjå med detta. Pappa Gerry ska spela tennis och kommer bara in kort på hotellrummet. Maddie blir "galen" när hon ser pappan och vill att han ska stanna och natta henne, pappan går dock ut ur rummet och till sin tennislektion. Det är mycket skrik och liv i rummet vid detta tillfälle. Maddie hoppar upp i soffan, ställer sig på kanten för att se pappan genom fönstret där han går mot tennisplanen och skriker efter honom. Soffan tippar alt. Maddie trillar ner och slår sig så olyckligt i huvudet att hon dör. Innan detta ska alla barnen ha drogats med något som skulle få dem att sova djupare. Detta för att Maddie på morgonen frågat "Varför kom ni inte när vi grät på natten?" vilket gett föräldrarna dåligt samvete och de vill få dem att sova djupare så att de inte vaknar lika lätt nu. Föräldrarna grips av panik, när Gerry kommer tillbaka kommer de överens om vad de ska säga och göra. Kroppen läggs i garderoben. På kvällen flyttar Gerry den (bär Maddie) ner mot stranden och gömmer kroppen någonstans. De hämtar den någon gång senare och den hamnar i hyrbilen. Kroppen dumpas någonstans i en blå väska som är Gerrys och som försvann spårlöst.
Citera
2013-10-20, 13:51
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface

Sunday Times September 2007
"The Sunday Times spoke to a detective from the Guarda Nacional Republicana (GNR), the local police, who was called to the apartment on the night Madeleine disappeared.
"What we found did not seem to be the scene of a kidnapping," he said.
"There were no signs of forced entry, the shutters had not been forced from outside and the apartment had clearly not been broken into."

Polisen i Portugal kollade även upp hur en förövare skulle ha tagit sig in i lägenheten och dom kom fram till att han/hon måste i så fall haft tillgång till en nyckel till "huvudingången".
Nyckeln till denna dörr är en nyckel som kallas för "crucifix key" som har 4 sidor och är väldigt ovanlig.
Den brittiska låssmeden John Reeder sa att den typen av nyckel är så gott som omöjlig att kopiera,då återstår det någon i hotellpersonalen/städpersonal som har haft tillgång till en nyckel.
Om jag minns rätt så finns det någon i personalen som är med på den senaste listan över misstänkta.
Det senare är ingenting jag personligen tror på.

Någon undrade i ett tidigare inlägg hur det går i Amaral vs. McCann rättegången som pågår i Portugal.
Läste ett inlägg på ett forum av en britt som befinner sig på plats och kunde meddela att,"Paret McCanns ser ut som två förlorare och det mesta går mot dom hittills i rättegången".
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-20 kl. 13:58.
Citera
2013-10-20, 14:00
Medlem
Jag vill gärna sluta tänka på den här lilla flickan men det är svårt.
Att föräldrarna började tidigt med att vara med tvprogram,tidningar,skriver böcker,träffar påven och startar founder mm..betyder att de har gömt hennes kropp väldigt väl!. Och att de hade gott tid på sig att göra det! De kanske brände upp hennes kropp!.
Citera
2013-10-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Den där fantombilden på mannen som ska ha burit ett barn ner mot stranden är ju onekligen lik pappa Gerry, tycker jag! Sen har väl mannen i familjen som såg detta (Smith's) fått en AHA-upplevelse när han såg Gerry bära en av tvillingarna ner från flygplanets trappa när de flög hem till England igen. Han ska ha ringt polisen då och sagt att mannens sätt att bära påminde väldigt mycket om mannen han såg på väg till stranden OCH att han inte kan utesluta att den mannen var Gerry.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2462431/Madeleine-McCann-Police-say-Irish-family-seen-Maddie-taken.html

Vittnen (vännerna) säger ju dock att Gerry var på hotellet vid den här tiden, men vem vet?

Både polisen och McCann's själva har varit mer skeptiska till detta vittnet av någon anledning och mer trott på att det är Jane Tanners vittnesmål som är det viktiga och att det skulle vara mannen som rövade bort Madeleine, vilket nu är avvisat av polisen.

Att fantombilden ser exakt ut som Gerry var min första reaktion också.
Citera
2013-10-20, 14:27
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nesma
Jag vill gärna sluta tänka på den här lilla flickan men det är svårt.
Att föräldrarna började tidigt med att vara med tvprogram,tidningar,skriver böcker,träffar påven och startar founder mm..betyder att de har gömt hennes kropp väldigt väl!. Och att de hade gott tid på sig att göra det! De kanske brände upp hennes kropp!.
Dom började riktigt tidigt.
Sky News fick nys om försvinnandet 30 minuter innan McCanns kontaktade Polisen
Citera
2013-10-20, 17:44
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Någon undrade i ett tidigare inlägg hur det går i Amaral vs. McCann rättegången som pågår i Portugal.
Läste ett inlägg på ett forum av en britt som befinner sig på plats och kunde meddela att,"Paret McCanns ser ut som två förlorare och det mesta går mot dom hittills i rättegången".

Tack, det var jag! Hittade inga senaste nytt, men tack, det verkar ju positivt för Mr. Amaral!
Citera
2013-10-20, 18:02
Medlem
2big4yous avatar
En intressant händelse i sammanhanget är hur deras mobiltelefoner användes efter händelsen.
Inspektör Paulo Dias bekräftade att Kates mobiltelefonen användes nära Ribeira do Vascão vid flera tillfällen, nämligen mellan dagarna 12 och 15 maj, 2007 men även i juni och juli samma år.
Dessa telefonsamtal alltid gjordes till England eller till Praia da Luz, utom en, som Gjordes till den brittiska ambassaden i Lissabon.
Ribeira do Vascão är ett område med dalar och flod som ligger närma den spanska gränsen.
Denna händelse intresserade Amaral mycket och jag är väldigt tveksam till att det skulle vara några söndagsutflykter.
Bild från Ribeira do Vascao: http://www.panoramio.com/photo/8657220
Och exakt på dagen,3 månader efter att Maddie försvann gjorde paret McCann en resa till Huelva som ligger i Spanien på andra sidan gränsen.
Officiellt skulle dom dit och prata med folk ute på stan och liknande för att prata om Maddie,men denna dag var det helgdag och allt var stängt.
Vid resan till Huelva passerar man Ribeira do Vascão så man kan undra om Huelva bara var en täckmantel för att besöka Maddies "gravplats"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in