2013-10-19, 23:10
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Att du inte förstår en sak innebär ju per automatik att den är oviktig.
Rättsläkaren har konstaterat att vederbörande inte kan se tecken på att hon är gravid, det innebär fortfarande inte att det är fakta att hon inte var gravid.

Ponera att detta är det fall på 1000 där allt går åt helvete för åklagare och det visar sig att KJ inte alls var skyldig och ett omtag måste göras. Då kan man ställas i en situation där en graviditet är av vikt.
Då duger det ju inte med ett utlåtande som i praktiken bara säger att rättsläkaren inte kunde se tecken på graviditet. Då ska man veta om hon var det eller inte.

Fast du är ju från Boden, så det är att tala för döva öron.
Är jag fortfarande från Boden? Det var som fan. Nu måste jag ju flytta.

Ja, ett fall av 1000. Du vet inte mycket om hur det funkar gör du? Vad säger att man inte kan kolla det om, säg,5 månader om det behövs? Man begränsar resurser av kostnadsskäl. Det framgår t o m i denna FUP vad gäller telefontömningar mm.

Om polisen alltid skulle göra totalt uttömmande förundersökningar så hade du och jag behövt betala pomperipossa-skatt.
Citera
2013-10-19, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObadymedN
Det var ren ironi. Jag syftade på MB.
Frågan kvarstår: Hur då? Hur skulle polisen kollat upp?
Citera
2013-10-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, jag tror att en rättsläkare kan missa ett "runt någon mm stort" foster när livmoderslemhinnan är i sönderfall. http://www.babyhjalp.se/manad.htm#forsta VB kan ha varit gravid och vetat om det.
Kommersiellt använda test, t ex självtest, detekterar hormonet hCG i urinen, men det är ännu känsligare i blodet (lättare att detektera i en koncentration talande för graviditet). Det kan i vissa fall tala för graviditet så snabbt som inom en vecka efter befruktningen, men är inget bevis. Den kanske snabbaste markören är EPF, som sägs kunna påvisa graviditet inom 2 dygn efter befruktning. Det är givetvis långt innan kvinnan känner av något eller något kan ses okulärt vid obduktion. Hur användbara dessa markörer är i rättsmedicinska sammanhang vet jag inte, t ex på lik som legat några veckor. Det finns mRNA från livmodern man kan amplifiera och detektera med PCR-teknik.

Som redan konstaterats fanns det inga okulära fynd talande för graviditet i VB:s fall.
Citera
2013-10-19, 23:17
Medlem
KJ pladdrar på jävligt mycket i förhören och drar hypoteser om hur han hade gjort om han, hypotetiskt, skulle begått brottet.
Vet inte riktigt vad man ska dra för slutsats på det, men det känns som undanflykterna man använde på lågstadiet för att förklara att en händelse var för dum för att vara ens eget dåd...
Citera
2013-10-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ja, jag tror att en rättsläkare kan missa ett "runt någon mm stort" foster när livmoderslemhinnan är i sönderfall. http://www.babyhjalp.se/manad.htm#forsta VB kan ha varit gravid och vetat om det.

Enligt din länk är det möjligt att vid 4-5 veckor göra en test som kan påvisa trolig graviditet.

Gjorde VB en sådan?

Så tidigt in i graviditet kände jag inte av något.....
Citera
2013-10-19, 23:19
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Dö? Ngn som verkligen HATADE henne.., DÖ!
Jag tror han ville bekänna och skriva "Det var jag som gjorde det" men blev för trött efter nio hugg i ryggen och tyckte att det räckte.
Citera
2013-10-19, 23:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt din länk är det möjligt att vid 4-5 veckor göra en test som kan påvisa trolig graviditet.

Gjorde VB en sådan?

Så tidigt in i graviditet kände jag inte av något.....
Mensen uteblir, vissa gör graviditetstest på en gång. Om VB gjorde någon vet jag inte, men vissa här hävdar med emfas att hon inte var gravid. Jag påstår att hon kan ha varit det, och medveten om det.
Citera
2013-10-19, 23:20
Medlem
När uttalade hon att hon var gravid?
Ligger det tillbaka i tiden, kan hon ha varit det o gjort abort?
Syns det isåfall vid en obduktion, att man varit gravid?
Citera
2013-10-19, 23:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Fast kvällspressen hade ju rätt.
Ett D var inhugget i kroppen, om det är en slump, en tvångstanke eller en rituell åtgärd är en tolkningsfråga.
Att kvällstidningarna tar den mest extrema tolkningen är ju inte så oväntat, men deras info var ju inte helt galen.

Du kan se "tatueringen" på sidan 422 där det finns en teckning av den. Jag kan tyvärr inte tolka textbeskrivningen utan jag ser ett antal C formade märken. Märkena är i sin tur placerade så att de bildar två C det ena inne i det andra.

Något åt det här hållet:
Cc

Ett fyllt C kanske man kan kalla det. C som i Christoffer?
Järnet ser iallafall ut att medvetet ha vridits något inför varje hugg.
Kolla själva!

Varje hugg är märkt med en bokstav så om ni hittar ett D någonstans så ange bokstäverna.

E, D, G, I, K bildar det yttre C:et och F, H, J det inre.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-19 kl. 23:46.
Citera
2013-10-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disgracefulholler
När uttalade hon att hon var gravid?
Ligger det tillbaka i tiden, kan hon ha varit det o gjort abort?
Syns det isåfall vid en obduktion, att man varit gravid?

Är du gravid har du ett ämne som heter HCG i blodet, plus att det givetvis finns ett foster i livmodern som är förstorad.
Citera
2013-10-19, 23:24
Medlem
Citat:
Frågan kvarstår: Hur då? Hur skulle polisen kollat upp?

Om någon velat släcka VBs liv i vetskapen (eller tron) att hon varit gravid och utredarna ser i obduktionsprotokollet -nähä hon var inte gravid så då faller vår teori om han så då stryker vi person X som verkar sakna motiv".

Förstår du hur jag menar då?
Citera
2013-10-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Är jag fortfarande från Boden? Det var som fan. Nu måste jag ju flytta.

Ja, ett fall av 1000. Du vet inte mycket om hur det funkar gör du? Vad säger att man inte kan kolla det om, säg,5 månader om det behövs? Man begränsar resurser av kostnadsskäl. Det framgår t o m i denna FUP vad gäller telefontömningar mm.

Om polisen alltid skulle göra totalt uttömmande förundersökningar så hade du och jag behövt betala pomperipossa-skatt.

Just det. Alla offer för dödligt våld ska hållas nedfrysta i 5-10-15 månader så att man kan gå tillbaka och göra om allt en gång till. Det blir kostnadseffektivt, som fan.
Har man ändå någon på obduktion kan man kosta på sig att göra ett rejält test, inte bara konstatera att allt ser normalt ut.
Jag betalar, dessvärre eller tack och lov, redan den högre varianten av marginalskatt så jag kan tycka att det är befogat att göra ordentliga undersökningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in