2013-10-19, 22:42
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Fast kvällspressen hade ju rätt.
Ett D var inhugget i kroppen, om det är en slump, en tvångstanke eller en rituell åtgärd är en tolkningsfråga.
Att kvällstidningarna tar den mest extrema tolkningen är ju inte så oväntat, men deras info var ju inte helt galen.
Vad hade de rätt i? Att det var ett rituellt mord? Knappast. De ville sälja lösnummer.
Citat:
Ursprungligen postat av ObadymedN
Okej. Då kan vi avskriva både graviditet och satanistiska inslag.

Eller...
Ja
Citera
2013-10-19, 22:42
Medlem
Vem kände sig hotad av VB och hade det största Motivet? Det är väl där man borde leta.
Citera
2013-10-19, 22:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObadymedN
Det har betydelse så tillvida att hon använt en önskvärd graviditet som en slags känslomässig utpressning mot bl.a MB. Läs igenom FUP så ser du själv. Men nu menar inte jag att just det har någon betydelse i rättegången mot KJ men tänk om nåt dyker upp så det har betydelse och inget säkert går att utläsa om detta i obduktionsprotokollet. Det handlar om rättssäkerhet, det var vad jag ville lyfta fram. Inte bara om hon var gravid eller ej av rent skvallerintresse, det skiter jag i.

Håller med exakt.
Det lite märkliga i sammanhanget är att KJ inte kommenterar hennes fråga "Du vet väl att jag fått ett barn". Hon antyder att han borde veta det.
Hon säger ju inte att hon är gravid utan att hon redan fått barnet.
Citera
2013-10-19, 22:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Men lägg ned den "akademiska" kampen nu. Om rättsläkaren inte såg några tecken på graviditet vad är då sannolikheten för att hon var gravid i så måtto att hon själv (VB) kände till det? Tror du en rättsläkare missar en graviditet i 4-5 veckan eller över? Släpp prestigen.
Ja, jag tror att en rättsläkare kan missa ett "runt någon mm stort" foster när livmoderslemhinnan är i sönderfall. http://www.babyhjalp.se/manad.htm#forsta VB kan ha varit gravid och vetat om det.
Citera
2013-10-19, 22:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, jag tror att en rättsläkare kan missa ett "runt någon mm stort" foster när livmoderslemhinnan är i sönderfall. http://www.babyhjalp.se/manad.htm#forsta VB kan ha varit gravid och vetat om det.
Hur visste VB om det då? Bara en "känsla" eller? Graviditetstest? Och detta skulle rättsläkaren isf ha missat. Nä, jag köper inte det. VB:s snack om graviditet mm ligger i linje med hennes behov av uppmärksamhet och skämtsamhet. Det tycker jag är rätt uppenbart när man läser konversationerna.
Citera
2013-10-19, 22:54
Medlem
Borde man inte kunnat gjort en uppskattning av skostorlek på avtrycket som inte identifierats?
Citera
Medlem
Oj, jobbigt förhöret med "Kibba" är, mycket svammel ifrån den mannen...Patetiskt också att han åberopar sitt dåliga ordningssinne och sin klena fysik som bevis för att han inte kunnat mörda lilla VB och inte klarat av att undanröja spåren. Som om vilken människa som helst inte kan uppbåda extra krafter när det behövs....men så hade han faktiskt glömt torka av tejprullen ordentligt också, så nog har han i sedvanlig ordning slarvat lite med städningen alltid, även om han gärna fått slarva mer
Senast redigerad av Wildis 2013-10-19 kl. 22:56.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur visste VB om det då? Bara en "känsla" eller? Graviditetstest? Och detta skulle rättsläkaren isf ha missat. Nä, jag köper inte det. VB:s snack om graviditet mm ligger i linje med hennes behov av uppmärksamhet och skämtsamhet. Det tycker jag är rätt uppenbart när man läser konversationerna.
Att du inte köper det gör ingen skillnad. Artikeln säger att graviditetstest kan göras vid det stadiet. VB kan ha varit gravid och vetat om det.
Citera
2013-10-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Flera timmar ..? Kapningarna sker vid lederna. Det tar 10-15 minuter, max en halvtimme, inte mer.

Hoppsan! Då skulle jag anlitat dig här om kvällen när jag fick en älgkropp i en stor plastsäck. Mest ben men lite kött också.

Vi var tre personer för att få ned det i hanterbara delar.

Så himla simpelt var det inte. Det skall ju rymmas i en gryta också.
Citera
2013-10-19, 22:57
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att du inte köper det gör ingen skillnad. Artikeln säger att graviditetstest kan göras vid det stadiet. VB kan ha varit gravid och vetat om det.
Visst. Hon kan ha varit det och hon kan ha känt till det och rättsläkaren kan ha missat detta, Sannolikheten känns ju alarmerande hög. Här har vi nog pudelns kärna.
Citera
2013-10-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
D kanske var första bokstaven i ett ord som inte blev färdigt.
Dö?
Ngn som verkligen HATADE henne.., DÖ!
Citera
2013-10-19, 22:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Visst. Hon kan ha varit det och hon kan ha känt till det och rättsläkaren kan ha missat detta, Sannolikheten känns ju alarmerande hög. Här har vi nog pudelns kärna.
Det finns en viss sannolikhet att hon berättade om graviditeten för någon och att denne gjorde något drastiskt åt det snarast möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in