2012-11-19, 09:20
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvestorGadget
Om man orkar klaga här borde man även orka göra en anmälan på http://www.dm-namnden.org/ då det anses oetiskt att ringa mobiltelefoner.
Det som behövs (förutom självklara uppgifter som datum och beskrivning av händelsen):
*Namn på företag som anmälan riktar sig mot
*Postadress till företaget
Så tyvärr behöver man fiska fram den infon, bäst är kanske att fråga efter deras org.nr. I annat fall kan man ju nämna i anmälan att företaget undvek att svara på dessa frågor, vilket inte sätter dem i en direkt bättre dager.

Tyvärr kan DM-nämden inte ge ut böter, men man kan åt minstonne visa att man inte låter sig bli överkörd utan att bråka, och det genererar åt minstonne lite pappersarbete för företaget. Själv väntar jag på beslut, och vid fällande så kommer det beslutet att anslås vid brevlådorna i trapphuset då det gällde utdelande av reklam...
DM-nämnden kan förelägga vite, vad jag vet. Dock, att göra en anmälan till DM-nämnden kräver att någon har gjort något fel. Om personen bara blir uppringd, och ringandet sedan upphör när han ber att få bli exkluderad - Vad är problemet?

Noterbart är att jag läst det här helt ur kontext.
Citera
2012-11-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Exakt hur överkörd blir du av att behöva lyssna på en säljare i 30 sekunder i ditt liv?

Det är inte bara ang. telefonförsäljare, och en vore ok. Tyvärr finns det ju fler företag, och många använder robotar som generarar sk. tysta samtal. Tyvärr förekommer ju även överträdelser mot NIX-spärrar. Sen är det väll en principfråga om man avbett sig oadresserad reklam i brevlådan.
Personligen är jag ganska förskonad från telefonförsäljare, men jag antar att många bara "knyter näven i fickan".
Citera
2012-11-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
DM-nämnden kan förelägga vite, vad jag vet. Dock, att göra en anmälan till DM-nämnden kräver att någon har gjort något fel. Om personen bara blir uppringd, och ringandet sedan upphör när han ber att få bli exkluderad - Vad är problemet?

Noterbart är att jag läst det här helt ur kontext.

Citat från nix.nu:
"SWEDMA och Sveriges Callcenter Förening har tagit fram etiska regler för telemarketing till konsumenter. Enligt dessa är telefonsamtal i marknadsföringssyfte till mobiltelefonabonnemang som huvudregel inte tillåtna. "

Så jag kan inte tolka det på något annat sätt än att företaget gör fel om en säljare ringer mig på min mobil.
Citera
2013-05-06, 19:30
Medlem
IgorSs avatar
ambitiöst att de orkar svara men tycker nog folks reaktioner talar sitt tydliga språk

http://www.rejta.se/omdome/957647/svensk+fondservice
Citera
2013-08-21, 16:38
Medlem
sucuks avatar
Dessa ringde mig för en stund sedan.

Jag sa att jag känner igen er, ni är värsta bluffmakarna. Då flinade grabben jag hade i luren..

Skadar inte att lyfta tråden andra till varning.
Citera
2013-08-21, 19:47
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Dessa ringde mig för en stund sedan.

Jag sa att jag känner igen er, ni är värsta bluffmakarna. Då flinade grabben jag hade i luren..

Skadar inte att lyfta tråden andra till varning.

Hade ni ett videosamtal eller?
Citera
2013-08-21, 20:46
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Hade ni ett videosamtal eller?

Jaja kalla det vad du vill, hörbart lättare garv då då?
Citera
2013-10-10, 16:01
Medlem
EA45s avatar
Dom ringde mig idag med, och ville göra ett avtal via telefonen. Jag sa att jag ville läsa mer om dom innan jag skulle gå med på det, men då sa tjejen i luren att jag skulle gå miste om kampanjerbjudanden, och att hon rekommenderade att jag skulle ha ett muntligt avtal via telefonen. Jag sa nej och bad henne ringa tillbaka nästa vecka.

Som tur var såg jag den här tråden. Jävla skojare alltså, ska se om jag kan göra något jävligt fult när dom ringer tillbaks. Kanske sätta mig och skita mot luren.
Citera
2013-10-17, 11:49
Medlem
Kan ni förklara för mig varför ert enda gnäll gäller att de ringer er i tid och otid. Det finns ju många företag som sysslar med irriterande telefonförsäljning på kvällar och helger. Bara att säga nej och lägga på luren!

Företaget ni diskuterar har ju mycket värre saker på sitt samvete. Har ni exempelvis kollat vad ni betalar för avgifter per år? Vad ni egentligen äger? Och hur rabatten ser ut hos PPM?

Börja där.
Senast redigerad av Allra 2013-10-17 kl. 11:52.
Citera
2013-10-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allra
Kan ni förklara för mig varför ert enda gnäll gäller att de ringer er i tid och otid. Det finns ju många företag som sysslar med irriterande telefonförsäljning på kvällar och helger. Bara att säga nej och lägga på luren!

Företaget ni diskuterar har ju mycket värre saker på sitt samvete. Har ni exempelvis kollat vad ni betalar för avgifter per år? Vad ni egentligen äger? Och hur rabatten ser ut hos PPM?

Börja där.

Representerar du möjligtvis bolaget? Svenska fondservice har bytt namn till "allra" efter en allt för stor kritik från band annat konsumentverket.

Länk: http://www.privataaffarer.se/pension/kritiserat-bolag-byter-namn-552493
Länk: https://allra.se/
Citera
2013-10-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Representerar du möjligtvis bolaget? Svenska fondservice har bytt namn till "allra" efter en allt för stor kritik från band annat konsumentverket.

Länk: http://www.privataaffarer.se/pension/kritiserat-bolag-byter-namn-552493
Länk: https://allra.se/

Nej, jag har inget med bolaget att göra. Jag vill bara att ni fokuserar på rätt saker. Läs mitt inlägg igen och fundera på vilka avgifter bolaget tar ut av sina kunder.
Citera
2013-10-19, 17:15
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allra
Nej, jag har inget med bolaget att göra. Jag vill bara att ni fokuserar på rätt saker. Läs mitt inlägg igen och fundera på vilka avgifter bolaget tar ut av sina kunder.

Allra (tidigare svensk fondservice) säljer en förvaltningstjänst för PPM, det kostar ett antal hundra kronor om året för att allra skall omplacera dina ppm-fonder någon enstaka gång om året. Det klarar man helt själv och således är avgiften totalt meningslös. Bortkastade pengar helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in