2012-09-04, 20:06
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Varför är du blåst?

Om du genomgick en orderbekräftelse över telefon behöver du inte skriva på några papper för att ingå avtal.

Du har dock enligt distansavtalslagen en ångerrätt som du kan nyttja. Dock, se till att vara snabb med att kontakta företaget. Notera att det är av yttersta vikt att kontakta företag i tid för ånger eller avbokning, då ignorerade fakturor oftast leder till att du får betala dom.

https://www.svenskfondservice.se/Kundtjanst

Alltså inte blåst materiellt, men blev blåst att gå med dom. Tänkte ringa det första jag gör imorgon och hoppas på att dom är medgörliga så man slipper skicka rek. brev å ha sig.
Citera
2012-09-05, 15:43
Medlem
Wzzys avatar
Försäljaren ringde upp nyss och sa det blivit nått fel och bad om mina uppgifter igen. Sa att jag läst på och inte var intresserad. Han sa med besviken röst "nä det förstår jag wzzy, ha en trevlig dag."

Har i alla fall insett att jag måste kolla över mina fonder. Slutet gott allting gott.
Citera
2012-09-11, 21:21
Medlem
Dopefish89s avatar
Varför är alla så sura och misstänksamma för? jag har haft dom i ett år nu och har fått tillbaka mina pengar med stor marginal på min ppm och då har jag ändå inte jobbat så värst mycket för att ha haft mycket pengar där till att börja med, dessutom har jag fått snabb och rak service såfort jag ringer in till dom. jag känner mig nöjd än så länge och betalade in för ett år till utan att tänka mycket på det...

Mer exakt vad är det som gör att ni klagar och är allmänt negativa?
Citera
2012-09-24, 14:01
Medlem
Dom ringde precis mig. Jag jobbar själv som säljare så jag tycker det är väldigt kul att pressa andra säljare och se om dom kan övertala mig. En väldigt otrevlig Stockholmare som jag direkt tyckte gjorde ett väldigt dåligt jobb började prata en massa.

Det låter väldigt bra men eftersom ingen går runt med sina PPM-papper i bakfickan så kan man inte jämföra. Jag bad honom skicka mig information så jag i lugn och ro kan läsa och tänkte efter.

Då drar han ju snacket om att man går med och har 2 veckors ångerrätt. Det där måste jag erkänna att jag gått på en gång i mitt liv så det funkar aldrig på mig igen

Jag tackar upprepade gånger nej och säger att det enda sättet han kan få mig att använda dom som PPM-förvaltare är om han kan maila eller skicka information.

Till slut säger han att jag kan läsa lite på deras hemsida. Då utbrister jag "SEEE! Så enkelt det var att ge mig den informationen. Nu går jag in på er sida och kollar lite så hör jag av mig till er om det är intressant."

Då svarar denna mycket duktiga säljare "Vilket du inte kommer att göra... Ha en så jävla bra dag. *klick*."

Kan tillägga att jag är en ganska dryg person så jag retade upp honom ganska ordentligt under den kvarten vi pratade. Men så går det när man ringer och stör mig på min middag... :P

Row, Row, Row Your Boat
Citera
2012-10-25, 12:05
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Ringde mig idag med följande telefonnummer 0850907240 . Tjejen öppnade med frasen:"Jag vill poängtera att jag inte skall sälja något". Jag som inte alls var intresserad och fattade hur det låg till, lät henne iaf prata på för att höra vad för skit företaget tänkte blåsa mig på.

Det var något om att jag skulle få någon form av reklam hemskickad som jag då skulle kolla på och se om jag var intresserad av eller inte, om man vill välja deras pensionsfond eller så. Lång in i samtalet så hörde jag henne säga (snabbt och slingrande i rösten) att detta "supererbjudande" skulle kosta ca 700 kr.

Tydligen var det inte bara så enkelt att skicka hem denna reklam, utan i slutet av samtalet ville hon göra en sammanfattning av det vi pratat om samtidigt som att samtalet skulle spelas in. Och när hon berättade om detta, vilket jag tog som att det var början på själva scamen och där stackare blir bundna till avtalet. Så så la jag på telefonen i örat på henne medens bandningen skulle starta.

I bakgrunden hördes konstant och högt pladder från andra försäljare. Något som jag tolkar som att det var en väldigt liten och dålig arbetsmiljö. Vid ett tillfälle utbrast också stora applåder och hurrande, vilket säkert var till någon ny "toppsäljare". Något som dom anställda säkerligen hårt och stressigt tvingas tävla om för att få någon form av lön.

http://www.allabolag.se/5567542955/Svensk_Fondservice_AB
http://www.missatsamtal.se/telefonnummer/0850907240/
http://www.vemringde.se/?q=0850907240
http://dcakesson.wordpress.com/2010/01/26/svensk-fondservice-en-javla-bluff/
https://www.flashback.org/t1682759

Under samtalet funderade jag också på om jag inte ta och skulle göra ett så kallat "drinking game" av samtalet, att varje gång som hon nämnde mitt namn skulle man ta sig en sup. Något som hon nästan nämnde i varannan mening.

Jag också ett samtal nyss från SvenskFondservice. Han måste ha sagt mitt namn lätt 30 ggr på 3 minuter.

Hade också blivit utvald så jag fick ett jättebra pröva på pris på ungefär 50 kr i månaden i 1 år. "DET LÅTER VÄL JÄTTEBRA TJOCKSTART??"

Sedan berättade han att om jag dör kan jag välja vilken av mina anhöriga som ska få 100k skattefritt. DU VILL VÄL HELLRE ATT DINA BARN ÄN STATEN SKA FÅ DINA PENGAR, ELLER HUR TJOCKSTARK?

Liksom numret som han ringde från är inte ens registrerat.
Citera
2012-10-25, 12:36
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Jag också ett samtal nyss från SvenskFondservice. Han måste ha sagt mitt namn lätt 30 ggr på 3 minuter.

Hade också blivit utvald så jag fick ett jättebra pröva på pris på ungefär 50 kr i månaden i 1 år. "DET LÅTER VÄL JÄTTEBRA TJOCKSTART??"

Sedan berättade han att om jag dör kan jag välja vilken av mina anhöriga som ska få 100k skattefritt. DU VILL VÄL HELLRE ATT DINA BARN ÄN STATEN SKA FÅ DINA PENGAR, ELLER HUR TJOCKSTARK?

Liksom numret som han ringde från är inte ens registrerat.

Hej Tjockstark.

Jo Tjockstart jag skulle bara meddela dig, Tjockstart och andra i tråden att dom i alla fall inte har hört av sig något mera efter mitt första samtal.

Ha en fortsatt trevlig dag Tjockstart.
Citera
2012-11-02, 16:27
Medlem
[Strange Days]s avatar
Svensk Fondservice har försökt nå mig nu i ett par dagar. Lyckligtvis har jag "Vem Ringde"-appen på min mobil och har därför inte svarat.
Men idag rann bägaren över...

De ringde 3 gånger på ganska kort tid och när de ringde den fjärde gången så svarade jag och sa bara "Jag är inte intresserad och jag vill att ni plockar bort mig från en lista. Tack och hej!"

Får väl hoppas att det dröjer ett bra jävla tag tills de ringer nästa gång...för ringa igen lär de väl göra...

Citat:
Ursprungligen postat av Dopefish89
[...]

Mer exakt vad är det som gör att ni klagar och är allmänt negativa?

Det är väl mest sättet de bedriver sitt kampanjande på.
De kanske är jätteduktiga fondförvaltare, vad vet jag, men saken är den att med den telefonterror de ägnar sig åt så skrämmer de bort kunder snarare än drar till sig dem.
Senast redigerad av [Strange Days] 2012-11-02 kl. 16:34.
Citera
2012-11-06, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Svensk Fondservice har försökt nå mig nu i ett par dagar. Lyckligtvis har jag "Vem Ringde"-appen på min mobil och har därför inte svarat.

De ringde 3 gånger på ganska kort tid och när de ringde den fjärde gången så svarade jag och sa bara "Jag är inte intresserad och jag vill att ni plockar bort mig från en lista. Tack och hej!"

Får väl hoppas att det dröjer ett bra jävla tag tills de ringer nästa gång...för ringa igen lär de väl göra...

Det är väl mest sättet de bedriver sitt kampanjande på.
De kanske är jätteduktiga fondförvaltare, vad vet jag, men saken är den att med den telefonterror de ägnar sig åt så skrämmer de bort kunder snarare än drar till sig dem.
Om du har en android, iPhone eller Windows Phone så skulle jag råda dig att skaffa en app som blockerar oönskade nummer. Jag har själv appen Privacy Safe på min mobil.
Citera
2012-11-08, 12:05
Medlem
blev uppringd förra veckan, ett jävla babblande, och jag sa tyvärr inte nej. fick ett mail ngn dag senare och ringde nyligen och sa upp enligt min 14 dagars ångerrätt, vilket jag ser att flera här i tråden också gjort.

i allmänna villkor p 11 står det

"Om Kunden utövar sin ångerrätt har Bolaget rätt till ersättning för den avtalade tjänsten för den tid Kunden utnyttjat tjänsten och för kostnader fram till dess ångerrätten utnyttjades."

är det någon som sagt upp inom 14 dagar som sedan åkt på att betala något för den "avtalade tjänsten" eller de "kostnader" SFS drabbats av under de dagar som förflutit?
Citera
2012-11-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]

Om man orkar klaga här borde man även orka göra en anmälan på http://www.dm-namnden.org/ då det anses oetiskt att ringa mobiltelefoner.
Det som behövs (förutom självklara uppgifter som datum och beskrivning av händelsen):
*Namn på företag som anmälan riktar sig mot
*Postadress till företaget
Så tyvärr behöver man fiska fram den infon, bäst är kanske att fråga efter deras org.nr. I annat fall kan man ju nämna i anmälan att företaget undvek att svara på dessa frågor, vilket inte sätter dem i en direkt bättre dager.

Tyvärr kan DM-nämden inte ge ut böter, men man kan åt minstonne visa att man inte låter sig bli överkörd utan att bråka, och det genererar åt minstonne lite pappersarbete för företaget. Själv väntar jag på beslut, och vid fällande så kommer det beslutet att anslås vid brevlådorna i trapphuset då det gällde utdelande av reklam...
Citera
2012-11-18, 19:19
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvestorGadget
Om man orkar klaga här borde man även orka göra en anmälan på http://www.dm-namnden.org/ då det anses oetiskt att ringa mobiltelefoner.
Det som behövs (förutom självklara uppgifter som datum och beskrivning av händelsen):
*Namn på företag som anmälan riktar sig mot
*Postadress till företaget
Så tyvärr behöver man fiska fram den infon, bäst är kanske att fråga efter deras org.nr. I annat fall kan man ju nämna i anmälan att företaget undvek att svara på dessa frågor, vilket inte sätter dem i en direkt bättre dager.

Tyvärr kan DM-nämden inte ge ut böter, men man kan åt minstonne visa att man inte låter sig bli överkörd utan att bråka, och det genererar åt minstonne lite pappersarbete för företaget. Själv väntar jag på beslut, och vid fällande så kommer det beslutet att anslås vid brevlådorna i trapphuset då det gällde utdelande av reklam...

Exakt hur överkörd blir du av att behöva lyssna på en säljare i 30 sekunder i ditt liv?
Citera
2012-11-19, 09:16
Avslutad
Har haft med lite olika att göra. Är dock inte insatt ändå men har varit kund hos sfs i lite mer än ett års tid, min ppm har gått plus 31% med offensivportföljen. Det var jag som sökte upp dem så jag har själv inte upplevt deras till synes grisiga sätt att värva nya kunder. Det känns iallafall bra även om jag inte har något konkret att jämföra med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in